- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Stephan
-
- 7901 berichten
- 1391 stemmen
Ik zoek een filmtitel.
Een oude man die is erg rijk want hij heeft veel diamand. Hij was vroeger Nazi gezeten ofzo in 2dewereldoorlog. Dus hij had al zijn diamand gestolen. Hij heeft ook een groot mes bij zich. Op eind ging hij dood in water met vol kleine diamand.
Ik denk dat je deze bedoelt.
trend
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Ik zoek de volgende film:
Ik ben op zoek naar de volgende film.
Ik heb hem eens op tv gezien ongeveer 20 jaar terug.
Hij gaat over twee piloten die een noodlanding maken op ik dacht de Australische kust.
Zij proberen te overleven terwijl het thuis front op de verkeerde locatie zoekt.
Uit eindelijk probeerd een van de mannen de beschaving via de kust te bereiken.
Iemand enig idee welke film dit betreft?
Zou hem graag nog eens zien.
Alvast bedankt.
FixX
-
- 622 berichten
- 456 stemmen
Hij wil 'm nog steeds heel graag zien, hij weet alleen de naam niet:
Weinig info ja ik weet 't alleen verder kan hij zich niks meer herinneren, iemand enig idee? 
gaat die vader dan van gevangenis naar gevangenis om de dader op te sporen ????
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Hij gaat over twee piloten die een noodlanding maken op ik dacht de Australische kust.
Zij proberen te overleven terwijl het thuis front op de verkeerde locatie zoekt.
Alvast bedankt.
The Edge? Of is die te recent? Alaska?
Friday the 13 th
-
- 2560 berichten
- 2034 stemmen
In Overigen > Algemeen > Het lugubere verhaal van "Poppeke Mieke".:
Ok, vooraleer ik begin wil ik toch wel vermelden dat ik vermoed dat dit een gerucht is. Het is 10 jaar geleden dat ik het verhaal van "Poppeke Mieke" heb gehoord en ik heb het maar 1 keer in mijn leven gehoord.
Toen ik in het 5de studiejaar zat, 10 jaar geleden dus, had ik een goede kameraad die op jonge leeftijd al veel horrorfilms keek. Ik als leek in het genre vond dit natuurlijk erg interessant. De enige film die ik gezien heb was Child's play, net als de andere klasgenoten waren we daar helemaal weg van. Opmerkelijk genoeg kon die kameraad andere horrorfilms vertellen met moordend speelgoed zoals Demonic Toys en Revenge of Pinocchio. Hij had ze blijkbaar allemaal gezien. Maar op een dag vertelde hij over de film "Poppeke Mieke".
Zoals hij vertelde bleek Poppeke Mieke een hele stoute pop te zijn met boerinachtige kledij en authentieke vlechtjes. Poppeke Mieke bleek bij het aanvallen een melancholische lach te bevatten en vele oneliners. Voor zover ik mij kan herinneren verhuisde Poppeke Mieke me naar vele gezinnen. Na het vermoorden van een arm gezin, belande ze in een erg rijk gezin met kinderen. Een scene dat die kameraad vertelde was de volgende: Poppeke Mieke zou in de film een meisje vastbinden en met een breinaald de eiertstokken uit haar halen.
Nu, voor jullie een "naald", een '"speelgoedpop" en een "Vagina" voor de geest halen, wil ik toch wel vertellen dat ik amper geloof dat dit een film kan zijn. Ik kan niet geloven dat er iemand een pop "Poppeke Mieke" gaat noemen. Maar aan de andere kant vind ik het wel erg ver gaan voor een 9 jarig kind om zo een scene te verzinnen. Zou hij dat in een andere film gezien hebben en dat hele poppenidee erbij verzonnen hebben omdat we toen in een Chucky-periode zatten? Voor zover ik weet was hij niet prepubertair.
Anyway gisteren toen ik niet kon slapen, maakte ik een afdaling in mijn verleden en plost kwam het verhaal "Poppeke Mieke" tevoorschijn.
Ofwel vertelde die kameraad (gedeeltelijk) de waarheid ofwel is hij een total freak met wel een erg origineel filmscript.
Misschien een tip voor de laatstejaars filmstudenten onder ons?
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Alaska?
Alaska ligt aan de andere kant van de wereld
.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
I know, hij zei: ik dacht Australie. 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Poppeke Mieke.
Zal toch wel ergens een recensie van zijn op het net als het echt waar is.
compell.
-
- 19 berichten
- 1148 stemmen
ik zoek dus de titel van deze vage, kleine film:
cultfilm van tussen 2002 en 2007, amerikaans of canadees.
genre zou science fiction of thriller kunnen zijn
titel kon iets zijn als: fridge, freon of ether (maar geen van deze woorden leverde iets op...)
gaat over: (PAS OP SPOILERS!)
een stel bevriende (hobby-) uitvinders zijn in een garage in de weer met koelsystemen; koelkast-achtige bouwsels.
wat blijkt is dat als ze deze 'gebruiken' en er tijd in doorbrengen de tijd daar binnenin stilstaat (zoiets...) en er een parallelle tijd is ontstaan...
deze vinding wordt (natuurlijk) misbruikt door een van de uitvinders...
ik bekeek deze film niet geconcentreerd genoeg en vond 'em net zo vaag als interessant; zou 'em graag nog eens zien...
wie-o-wie?
bij voorbaat dank!
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Dat is Primer, inkoppertje vandaag.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Van dat Poppeke Mieke: je kunt op imdb de lijst opzoeken van films met 'Evil Doll' als kernwoord, dat zijn er niet zo heel veel. Ik vermoed dat je met de naam Poppeke Mieke niet veel zult kunnen beginnen - dat is hoogstens de vertaling en waarschijnlijker nog gewoon een verzinsel 
Friday the 13 th
-
- 2560 berichten
- 2034 stemmen
Van dat Poppeke Mieke: je kunt op imdb de lijst opzoeken van films met 'Evil Doll' als kernwoord, dat zijn er niet zo heel veel. Ik vermoed dat je met de naam Poppeke Mieke niet veel zult kunnen beginnen - dat is hoogstens de vertaling en waarschijnlijker nog gewoon een verzinsel 
Merci voor de tip, inderdaad dat Poppeke Mieke zal wel verzonnen zijn, maar die scene met de breinaald zal toch mss bestaan
trend
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
The Edge? Of is die te recent? Alaska?
Hmmm Alaska?
Weet toch vrij zeker dat het er warm en droog was.
Dacht Australie.
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8300 stemmen
Alvast bedankt.
Heel misschien: The Aviator (1985)?
heemskerktollie
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek de titel van een film, die ik in het vliegtuig heb gezien. Het verhaal gaat als volgt. Een amerikaanse zakenman, moet van zijn baas naar India om daar het nieuwe team op te leiden. (Leren netjes engels te spreken en te doen alsof je een Amerikaan bent). In India aangekomen krijgt hij te maken met alle problemen die een westerling kan tegenkomen op zo'n reis. Hij komt ergens in de middle of nowhere terecht waar hij het nieuwe team moet opleiden. Het is een call-centre. Hij wordt ook nog verliefd op één van zijn werknemers daar in India en hij voelt zich langzaam maar zeker op z'n gemak in India.
Weet iemand hoe deze film heet? Bedankt voor jullie inspanningen alvast!
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Indiana Jones and The Temple of Doom?
trend
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Nee is hem helaas ook niet.
Het betrof twee mannelijke piloten.
Meen mij te herinneren dat de piloot die langs de kust hulp zoekt uiteindelijk door een abborigional wordt geholpen.
jellorum
-
- 21 berichten
- 16 stemmen
Kent iemand de 'officiele' naam van een film die ik ken onder de naam Shangai Triad, een aziatische film uit midden jaren '90..
gaat over het gangster- en prostitutiemilieu alginder.
dank bij voorbaat
J. Clouseau
-
- 980 berichten
- 1096 stemmen
Kent iemand de 'officiele' naam van een film die ik ken onder de naam Shangai Triad, een aziatische film uit midden jaren '90..
gaat over het gangster- en prostitutiemilieu alginder.
dank bij voorbaat
Shangai Triad = Yao a yao yao dao waipo qiao (1995)
Quaest
-
- 1314 berichten
- 1733 stemmen
Ik zoek een film.
Het is in oude tijd. Werd man opgepakt en ging naar gevangenis. Doodstraf dacht ik. Even later werd hij gevlucht. En ging hij schat halen van zijn vriend in gevangenis. En werd hij heel rijk. Probeerde hij weer terug met zijn vrouw en zoon.
Ik weet niet precies maar ik hoop dat iemand weet.
Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Dat is het verhaal van de Graaf van Monte Cristo en waarschijnlijk bedoel je dan deze film:
http://www.moviemeter.nl/film/886
(er zijn ook andere verfilmingen)
notorious_kim
-
- 910 berichten
- 1168 stemmen
In Film > Algemeen > Op zoek naar filmtitels:
Ik herinner me enkele films die ik lange tijd geleden gezien heb, maar waar ik me de titel niet meer van herinner.
1. Speelt zich af rond mensen die naar een huis moeten gaan omdat er iemand gestorven is en voor de erfenis. Daar aangekomen gebeuren er allemaal rare dingen. Er komt een rare butler in voor. Een eng huis en ze zitten bijna constant rond een tafel. De film is in zwart-wit.
2. Mensen die in een oud huis gaan wonen en het is er behekst. Ze roepen de hulp in van uitdrijvers en uiteindelijk heeft het iets te maken met enen dat ingemetseld zit.
3. Van mensen in de toekomst waar ze iets doen zoals genbepaling waardoor er zo goed als geen vrije wil meer is.
martam75
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > filmtitels:
hallo ik ben op zoek naar een titel van een wat oudere film.
ik denk ergens begin jaren 80 maar eind 70 is ook mogelijk.
het verhaal ken ik niet maar wat ik nog weet is dat er mensen aan het strand over een bruggetje liepen en dan in het zand wegzakten omdat er een gat open ging met geluid erbij.
deze mensen kwamen terug met een kruisje in hun nek.
ook was er een serie of film met een jongetje met een tijger op zijn shirt waardoor hij heel sterk werd als die tijger ging gloeien.
deze titel zoek ik ook.
wie kan mij helpen.
alvast bedankt
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Die 1e moet ik weten, kan er alleen niet op komen. Wie helpt ons.
Zand, kruisjes in nek, grappige film. Meer weet ik ook niet.
Mr Confused
-
- 1715 berichten
- 6616 stemmen
In Film > Algemeen > filmtitels:
hallo ik ben op zoek naar een titel van een wat oudere film.
ik denk ergens begin jaren 80 maar eind 70 is ook mogelijk.
het verhaal ken ik niet maar wat ik nog weet is dat er mensen aan het strand over een bruggetje liepen en dan in het zand wegzakten omdat er een gat open ging met geluid erbij.
deze mensen kwamen terug met een kruisje in hun nek.
ook was er een serie of film met een jongetje met een tijger op zijn shirt waardoor hij heel sterk werd als die tijger ging gloeien.
deze titel zoek ik ook.
wie kan mij helpen.
alvast bedankt
Blood Beach? Het kruisje kan ik me wel niet herinneren. Laat staan dat ze terug kwamen. 
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Yep, ben er vrijwel zeker van. Vriendelijk bedankt MR. C.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.