MENU

The Count of Monte Cristo (2002)

3,62

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Ierland
Avontuur / Actie

geregisseerd door Kevin Reynolds
met James Caviezel, Guy Pearce en Richard Harris

De schipper Edmond Dantes wordt onterecht veroordeeld van verraad na een brief aangenomen te hebben van de verbannen Napoleon. Zijn 'beste vriend' Fernand is verantwoordelijk voor het feit dat hij opgepakt wordt, aangezien hij uit is op de verloofde van Edmond. Dantes komt vast te zitten op het Chateau d'If, waar hij wraak zweert op de personen die verantwoordelijk zijn voor zijn arrestatie.

avatar van king_pin
geplaatst op 12 februari 2012, 14:23 uur, permalink
Het enige dat ik mij nog goed kan herinneren van deze versie van The Count of Monte Cristo is dat ik heftig verliefd werd op Mercedès Iguanada.
Verder prima remake van dit legendarische verhaal.

geplaatst op 9 mei 2012, 14:35 uur, permalink
Aardige actiefilm met een vermakelijk verhaal,goed tempo en een aardige cast. Het is niet altijd even geloofwaardig wat toch wel jammer is. De actiescenes en de geloofwaardige karakters (dankzij de goede cast) maken dit voor een groot gedeelte goed.

avatar van Mars4i
geplaatst op 24 juni 2012, 17:35 uur, permalink
Aardige uitvoering van het verhaal van de Count van Monte Cristo. Jammer dat het zo'n bekend verhaal is. Dat haalt de spanning er wel wat uit.

avatar van ILDIB
geplaatst op 27 juni 2012, 14:33 uur, permalink
Twijfel tussen 3,5 en 4. Het einde is me gewoon te mat, afgeraffeld zelfs na de grootse opbouw t eerste uur.

geplaatst op 8 juli 2012, 16:09 uur, permalink
Na de ietwat stroeve start bereikt de prent een heel aardig niveau dat het ver tot het einde weet vast te houden. Het plot wordt alleraardigst opgebouwd, mede dankzij de goede regie; maar helaas ontstijgen het acteerwerk en de cinematografie de middelmaat nauwelijks. Desondanks een hele nipte 3,50.

geplaatst op 17 juli 2012, 9:26 uur, permalink
Tijdje geleden het dikke boek hiervan gelezen en benieuwd naar hoe ze dat in twee uur tijd allemaal wilde vertellen. Mooi hoe de locaties dan tot leven komen. Film goed gelukt, maar je raad het al: ik vond het boek beter.

avatar van laawim
geplaatst op 21 juli 2012, 13:53 uur, permalink
Ik verwachtte er niet zoveel van en ben daar volledig op teruggekomen. Mooie film met een gefrustreerd begin waar wraak als kijker extra zoet wordt. En dat is gebleken. Ik deel de mening dat het laatste uur wat is afgerafeld. De film had gerust 3 á 4 uur mogen duren in de vorm van het eerste deel tot de ontsnapping. Al om al toch een 4 omdat ik me heb vermaakt.

avatar van ThaMovieVoter
geplaatst op 28 juli 2012, 18:45 uur, permalink
ILDIB schreef:

Ik heb precies hetzelfde.

avatar van HALVE TAMME.
geplaatst op 15 oktober 2012, 10:12 uur, permalink
Kort maar krachtig,pareltje

geplaatst op 29 november 2012, 19:01 uur, permalink
De verhalen van Alexandre Dumas zijn zo mooi, dat het niet verwonderlijk is dat zij al talloze malen verfilmd zijn. Van Dumas’ boeken vind ik het verhaal over de Graaf van Monte Cristo het mooiste. Dat komt misschien omdat ik al op jonge leeftijd erg onder de indruk was van de Franse film uit 1954 met Jean Marais in de titelrol.
Ook van deze versie uit 2002 van Kevin Reynolds heb ik erg genoten, al kreeg ik tijdens het laatste deel van de film, vanaf de ontsnapping uit de gevangenis, een beetje het gevoel dat de filmmakers gedacht hebben: “grote stappen, gauw thuis”. Dat is zonde, want zeker dat tweede deel van het verhaal is heel erg mooi. Niettemin een heerlijke film.

avatar van Richard_Voorhees
geplaatst op 4 december 2012, 0:58 uur, permalink
Erg vermakelijke verfilming van het bekende verhaal. Leuke film voor op de zaterdagavond.

avatar van eka81
geplaatst op 23 december 2012, 22:40 uur, permalink
echt een topper, ik kan niets anders zeggen. je voelt gewoon Edmond mee.
Ik kende de vorige versies niet, maar deze vond ik echt goed.

4 sterren

avatar van skipy05
geplaatst op 17 februari 2013, 22:09 uur, permalink
Goede film. Het 1ste uur vond ik vrij traag gaan, daarachter werd de film wel erg goed.
Verhaal is goed . film is goed geacteerd.
Ik zelf heb nog nooit gehoord van dit verhaal dus het was een verrassing voor mij, natuurlijk weet je al deels op voorhand hoe het gaat verlopen met dit soort films.

Driello
geplaatst op 11 april 2013, 15:39 uur, permalink
eerste uur nog best wel oke, maar na de ontsnapping wordt het een heel flauw uitgewerkt verhaal. Het is alsof de regisseur ineens niet meer weet wat aan te vangen met alle mogelijkheden die Dantes heeft, door de gevonden schat. Vanaf dat moment verzandt de film simpelweg in gemeengoedjes en clichees. Jammer. Het begin was zo aardig.

geplaatst op 14 juli 2014, 20:49 uur, permalink
De allerbeste versie vind ik nog steeds degene met Gérard Depardieu uit 1998 (Le Comte de Monte Cristo), hierin worden alle missende stukken die ik hier mis uitvoerig behandeld.
Ga er maar eens lekker voor zitten en geniet van deze miniserie van ca. 400 minuten,
je verveelt je geen minuut
Le Comte de Monte Cristo

geplaatst op 13 augustus 2014, 20:32 uur, permalink
Prachtige film naar het overbekende verhaal. Mij een raadsel waarom hoofdrolspeelster Dagmara Dominczyk niet vaker te zien is in grote films.

avatar van bass-9
geplaatst op 27 september 2014, 19:37 uur, permalink
Grandioze film.

geplaatst op 23 oktober 2014, 20:29 uur, permalink
Onderhoudende film maar je moet dan ook wel erg je best doen om een verhaal van Dumas te verprutsen. De film kan, ook verhaaltechnisch, niet in de schaduw staan van deze versie: Le Comte de Monte Cristo (1998)