• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.905 films
  • 12.262 series
  • 34.063 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.234 gebruikers
  • 9.387.119 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Ja genre romantiek kan ik bij deze titel ook niet plaatsen, maar t is geen volbloed horror. IJzingwekkend is het wel. Maar dan ken ik jouw film niet, helaas.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Heb hem gevonden denk ik: Shutter http://www.moviemeter.nl/film/28771

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Ik zoek ook een titel van een film, reeds uren gezocht bij "zoeken" maar nog niet gevonden. Een paar jaar geleden gezien op televisie, dus de film moet toch al tenminste een aantal jaren oud zijn. Het kan ook een televisiefilm zijn. Het is een film over alpinisme. De beginscene is dramatisch en schokkend waarbij er zeker 2 personen naar beneden vallen halverwege de rots. Het gaat over een gezin dat een steile rots beklimt: zeker 4 à 5 personen.

newG

• 956 berichten
  • 2347 stemmen

lucdecoster schreef:

Ik zoek ook een titel van een film, reeds uren gezocht bij "zoeken" maar nog niet gevonden. Een paar jaar geleden gezien op televisie, dus de film moet toch al tenminste een aantal jaren oud zijn. Het kan ook een televisiefilm zijn. Het is een film over alpinisme. De beginscene is dramatisch en schokkend waarbij er zeker 2 personen naar beneden vallen halverwege de rots. Het gaat over een gezin dat een steile rots beklimt: zeker 4 à 5 personen.

ik zou zeggen: cliffhanger met sylvester stalone...

salvatore

• 1937 berichten
  • 3246 stemmen

Of Vertical Limit.

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

vertical limit idd, cliffhanger waren vrienden van elkaar en geen familie.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Beste mensen,

Voor een kennis ben ik op zoek naar een filmtitel.

Probleem is dat ik de omschrijving uit de tweede hand heb, dus ik ben niet zeker hoe juist of volledig de omschrijving is.

Hierbij mijn poging:

De film speelt zich t.a.v. een oorlog in Frankrijk, waarbij mensen(waarschijnlijk) o.a. Amerikanen en Fransen met elkaar op de vuist gaan. Het verhaal heeft twee verhaallijnen. Het gaat namelijk over de oorlog, maar ook over een aantal psychiatrische patienten die de vechtende mensen zien in een soort arena en denken dat het een goed gespeeld toneelstuk is. De vraag is dus uiteindelijk: Wie zijn nu de psychiatrische patienten? De vechtende mensen of het publiek?

De film is grappig opgezet maar met ook een serieuze ondertoon.

Het is een engelssprekende film en is rond de jaren 78-80 gemaakt.

Hopelijk kunnen jullie er iets mee.

Alvast bedankt voor de moeite!

wavanbuuren

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

newG schreef:

(quote)

ik zou zeggen: cliffhanger met sylvester stalone...

Cliffhanger is het zeker niet maar deze week spelen ze Vertical Limit op 4TV (België) op dinsdag.

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

wavanbuuren schreef:

Beste mensen,

Voor een kennis ben ik op zoek naar een filmtitel.

Probleem is dat ik de omschrijving uit de tweede hand heb, dus ik ben niet zeker hoe juist of volledig de omschrijving is.

Hierbij mijn poging:

De film speelt zich t.a.v. een oorlog in Frankrijk, waarbij mensen(waarschijnlijk) o.a. Amerikanen en Fransen met elkaar op de vuist gaan. Het verhaal heeft twee verhaallijnen. Het gaat namelijk over de oorlog, maar ook over een aantal psychiatrische patienten die de vechtende mensen zien in een soort arena en denken dat het een goed gespeeld toneelstuk is. De vraag is dus uiteindelijk: Wie zijn nu de psychiatrische patienten? De vechtende mensen of het publiek?

De film is grappig opgezet maar met ook een serieuze ondertoon.

Het is een engelssprekende film en is rond de jaren 78-80 gemaakt.

Hopelijk kunnen jullie er iets mee.

Alvast bedankt voor de moeite!

wavanbuuren

Met heel veel geluk zou het The Big Red One kunnen zijn.

http://www.moviemeter.nl/film/2284

Daarin zit ook een uitgebreide scene dat ze een psychiatrische kliniek tegenkomen en volgens mij wordt daar inderdaad iets opgevoerd.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Post verwijderd, ik zat namelijk over een zwart wit film te bazelen...

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

kos schreef:

(quote)

Daarin zit ook een uitgebreide scene dat ze een psychiatrische kliniek tegenkomen en volgens mij wordt daar inderdaad iets opgevoerd.

In elk geval bedankt voor de moeite Kos!

Ik zal het aan die kennis voorleggen

=michael=

• 629 berichten
  • 429 stemmen

kos schreef:

(quote)

Ja dat klopt wel.

Kan je misschien nog wat specifieker zijn.

Ik heb the big red one wel verschillende keren gezien en heb hem ook ergens op dvd....

succes

film_kaza

• 3140 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb deze film laatst gezien maar vanwege de franse titel onthoud ik de naam niet makkelijk. Het gaat over een leraar die gaat werken bij een jongensinternaat rond de jaren 40. Hij wilt de jongens muziekles geven en is van plan een koor met hun te maken.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Cindrel

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb een tijdje geleden een hele mooie film gezien op tv, ik wil hem heel graag nog een keer zien.

helaas weet ik de naam niet meer, ik hoop dat jullie me kunnen helpen:

Het gaat over een meisje( volgens mij tussen de 6 en 10 jaar) die naar speciaal onderwijs gaat. ze is heel terughoudend. haar lerares kan geen contact met haar krijgen. later kreeg ze wel contact met haar.

dat meisje is verkracht door haar vader of oom.

Aan het eind van de film is een rechtzaak, omdat het meisje naar een inrichting moet (volgens mij). Haar lerares wil haar zelf in huis nemen en wint ook de rechtzaak.

ik weet nog wel dat het meisje een lange bos verwilderd haar heeft.

maar dat is ook alles wat ik nog weet.

ik hoop dat er hier iemand weet over welke film ik het heb.

Het is trouwens ook waargebeurd.

H H

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben al lange tijd op zoek naar een film die begint met een meisje dat uit een bus stapt, toevallig samen met een bonbonverkoper. Het meisje gaat naar haar ouders en vertelt daar getrouwd te zijn met die bonbonverkoper. De film eindigt met een dans tussen de druivenstokken met grote waaiers, waarmee warme lucht tegen de vorst tussen de druiven geblazen wordt. Volgens mij was het een franse film. Wie kan me helpen met een titel?

H H

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Het verhaal klinkt goed. Ik zal er eens naar op zoek, bedankt.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

=michael= schreef:

(quote)

Ja dat klopt wel.

Kan je misschien nog wat specifieker zijn.

Ik heb the big red one wel verschillende keren gezien en heb hem ook ergens op dvd....

succes

Kos, Michael,

De betreffende kennis is met nog wat extra info op de proppen gekomen. Ik vrees dat dit niet meer past in het Big Red One verhaal?

Iemand nog andere suggesties?

Wederom bedankt.

Het verhaal speelt zich de hele film door in Frankrijk af in een bepaald dorpje. Het is oorlog en 'engels sprekende' verkenners komen dit bewuste dropje binnen. Niemand is meer aanwezig, behalve mensen die in een gesticht zitten en nu in het dorp vrij rondlopen. Er schijnt ook een dierentuin te zijn, waarbij alle dieren zijn ontsnapt en ook vrij rondlopen.

De verkenners( 4 of 5 personen) vertellen (telefonisch) aan de commandant dat er wilde dieren op straat lopen enz., maar deze vindt het zo'n raar verhaal dat ze niet serieus worden genomen.

De verkenners weten niet wat ze met de 'gestoorden' moeten doen en laten het op z'n beloop en er ontstaan gekke situaties.

In het dorp is een pleintje, waar regelmatig toneelstukken en andere dingen worden opgevoerd. Net als de 'gestoorden' op de tribune bij elkaar zitten, komen de duitsers van de ene kant aan en de 'engelsen' van de andere kant. Er ontstaat een gevecht. Elke keer als er iemand dood gaat, wordt er geklapt door het publiek.

Het eindigd dat de engelsen overwinnen.

De verkenners zijn inmiddels door hun 'nieuwe vrienden' zo door de war geraakt, dat ze zich voornemen 'zelf' in het gesticht te blijven.

Nogmaals: het is uit de tweede hand, maar meer kan ik er niet van maken. Mochten jullie er uit komen heb ik in elk geval een leuk Sinterklaaskadootje

groet,

wavanbuuren

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

http://www.moviemeter.nl/film/12065

ook nog een heel klein kansje.

Overacting outrageously, Adolfo Celi plays British colonel Alexander MacBibenbrook, who orders mild-mannered Scotsman Pvt. Charles Plumpick (Alan Bates) to undertake a life-or-death mission in a tiny French village. While evacuating the town, the Germans have left behind a time bomb that will explode at midnight; Plumpick must defuse that bomb. Upon his arrival in town, Plumpick discovers that it is far from deserted. A group of inmates from the local insane asylum, left behind during the evacuation, have claimed the village for their own. Knocked unconscious, Plumpick awakens to learn that he has been crowned "King of Hearts" by the gentle lunatics. None of the inmates pay any heed to Plumpick's warnings about impending doom, and when he attempts to lead them out of town, they are terrified at the prospect and scurry back to the "safety" of the village. Plumpick is finally able to render the bomb useless, whereupon the grateful inmates decide to stage a three-year celebration. When Plumpick tries to leave, he is kidnapped by the loonies at the behest of beautiful inmate Coquelicot (Geneviève Bujold), who has fallen in love with him. Bound and gagged, Plumpick watches helplessly as the Germans and the British troops kill each other off in comic-opera fashion

Toch best wel veel overeenkomsten. .

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

kos schreef:

http://www.moviemeter.nl/film/12065

ook nog een heel klein kansje.

(quote)

Toch best wel veel overeenkomsten. .

Ik vind hem zo briljant dat ik me bijna schuldig voel als het hem niet is

Ik zal meteen vragen of het een franse film geweest zou kunnen zijn. Thanks again!

In Film > Algemeen > Ik zoek een film......:

het gaat over chineze vrouwen die zijn emigreerd naar Amerika op jonge leeftijd. Op oudere leeftijd komen ze bij elkaar op visite en gaan het hebben over vroeger hoe 't was in China. Ze hebben inmiddels ook kinderen en daar wordt ook over verteld hoe 't met de kinderen gaat. Het is een drama film alleen ik zou mijn god niet weten hoe de naam is van de film. Volgens mij komt ie uit de jaren negentig.

Misschien dat er hier iemand is die de naam weet van de film die ik beschrijf, dat zal heel fijn zijn !

Thanxxxx !!!

martam75

• 2 berichten
  • 0 stemmen

ik ben al lang op zoek naar een film waarin mensen over een bruggetje naar het strand weg zakken in een gat in het zand.dit gat gaat af en toe open met een geluid en die mensen komen eruit met een kruisje in hun nek.

dit is het enige wat ik nog weet en de film is denk zeker 20 jaar oud

newG

• 956 berichten
  • 2347 stemmen

martam75 schreef:

ik ben al lang op zoek naar een film waarin mensen over een bruggetje naar het strand weg zakken in een gat in het zand.dit gat gaat af en toe open met een geluid en die mensen komen eruit met een kruisje in hun nek.

dit is het enige wat ik nog weet en de film is denk zeker 20 jaar oud

doet me denken aan een verhaaltje uit creepshow

Something to Tide You Over" -- Harry Wentworth (Ted Danson) is awakened by a knock at his door from Richard Vickers (Leslie Nielsen). It seems that Harry has been having an affair with Richard's wife, Becky (Gaylen Ross), and has come to confront Harry. Instead of attacking him, he plays him a cassette of Becky's terrified voice begging Harry for help. Harry accompanies Richard back to his private beachfront estate, where Richard forces him at gunpoint to climb into a hole in the sand on the beach. Burying Harry up to his neck, Richard then connects a television that displays live footage of Becky, also buried up to her neck on the beach. The tide is already starting to come in and wash over her face. Harry realizes that they will both be dead soon; there is no reasoning with Richard, who seems to take great delight in his revenge. Richard abandons Harry and goes back to his beach house, where he watches the drowning deaths of both Becky and Harry on the video monitors. Before the last wave covers Harry's head, he vows revenge on Richard.

Later that night, Richard is alone in the beach house when he seems to hear voices calling him. While he showers, two shuffling figures enter his home, defying the many security cameras and alarms that Richard has in place. When Richard emerges from the shower, he hears somebody in his house and immediately thinks it's Harry, somehow still alive. He is terrified to discover that the invaders in his home are the water-logged corpses of both Becky and Harry, both of them zombies covered in seaweed with green, pruning skin.

http://www.moviemeter.nl/film/4283

rijnton

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Een paar jaar geleden heb ik film gezien die ik nog wel eens zou willen bekijken, maar waarvan ik helaas de titel vergeten ben. Omdat hier heel wat filmliefhebbers zitten hoop ik dat iemand mij kan helpen.

Deails weet ik ook niet meer, maar het ging in ieder geval over 2 FBI agenten die een misdadiger (ik dacht tenminste dat het om 1 ging maar het kunnen er ook 2 zijn en ik meen ook dat het om moord ging) achterna zitten. Ze worden op een gegeven moment geholpen door een plaatselijke sheriff (zo'n plattelandstype) die zelf graag bij de FBI had gewild, maar niet zo erg snugger is.

Hoewel het een thriller of politiefilm is en geen comedy, zit er een heel opmerkelijke en grappige scene in waarbij de 2 FBI agenten in een restaurant die plaatselijke agent een beetje belachelijk zitten te maken, niet in de gatend hebbend dat die achter hen in de deuropening staat. Hij hoort dus het hele, voor hem nogal pijnlijke gesprek.

Alvast bedankt voor eventuele hulp.

Ton

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

het lijkt op copland.

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

http://www.moviemeter.nl/film/5646

One False Move misschien.

rijnton

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Bedankt. Dat moet hem zijn.

Uit een review op imdb:

"I like the scene in the diner best. The two LA cops are joking with each other about the backward local sheriff (Paxton), and they didn't know he was standing there".

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.