• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.905 films
  • 12.262 series
  • 34.063 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.234 gebruikers
  • 9.387.119 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

Haha, ja, dat lijkt me wel de juiste.

rijnton

• 3 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Haha, ja, dat lijkt me wel de juiste.

Was hem inderdaad. Kon hem voor 5 euros bij Rodisc kopen en heb hem inmiddels bekeken. Heel goeie film (nog steeds).

SoSo

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Ik was laatst een de bios en zag echt een super spannende trailer.

Het fragment gaat zo:

er is een feestje en er neemt iemand alles op met een handcamera (dat is dus ook het beeld wat je ziet) dan is er een soort aardbeving en iedereen rent naar buiten en zien zo'n war of the worlds enorme robot/beest die raketten afvuurt.

Dit is alles van het fragment, maar ik weet dus niet meer of dit überhaupt wel een film is of gewoon een commercial.

WIE HELPT MIJ??

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

De te verwachten kaskraker van volgend jaar Cloverfield.

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

.

Baggerman

• 10840 berichten
  • 8286 stemmen

nou, ik heb er weer een waarvan ik de titel niet meer weet, dit keer een dramatische jeugdfilm (tja, het is weer kersttijd, dan worden dit soort films doorgaands uitgezonden en daardoor schoot deze film me weer te binnen!). Geen idee hoe oud deze is...

Volgens mij een Zwitserse of Oostenrijkse jeugdfilm. Plot als volgt:

Jochie 1 pest buurjongetje en gooit katjes of puppies in een afgrond. Buurjongetje probeert de beestjes te redden , valt en is daarna een mankepoot.

Jochie 1 wordt daarna verteerd door schuldgevoel en in het Heidi-dorp met de nek aangekeken en stort zich dan maar op houtsnijwerk. Daarin blijkt hij goed te zijn: hij maakt een beeld van een paard? Hij dreigt een schoolprijs ermee te winnen, ware het niet dat het zusje van mankepoot stiekem het paard stukslaat.

Jochie 1 skiet (schrijf je het echt zo?) uiteindelijk door weer en wind naar een ander dorp om een dokter te vragen om mankepoot te opereren.

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

Baggerman schreef:

nou, ik heb er weer een waarvan ik de titel niet meer weet, dit keer een dramatische jeugdfilm (tja, het is weer kersttijd, dan worden dit soort films doorgaands uitgezonden en daardoor schoot deze film me weer te binnen!). Geen idee hoe oud deze is...

Jochie 1 pest buurjongetje en gooit katjes of puppies in een afgrond. Buurjongetje probeert de beestjes te redden , valt en is daarna een mankepoot.

Jochie 1 wordt daarna verteerd door schuldgevoel en in het Heidi-dorp met de nek aangekeken en stort zich dan maar op houtsnijwerk. Daarin blijkt hij goed te zijn: hij maakt een beeld van een paard? Hij dreigt een schoolprijs ermee te winnen, ware het niet dat het zusje van mankepoot stiekem het paard stukslaat.

Jochie 1 skiet (schrijf je het echt zo?) uiteindelijk door weer en wind naar een ander dorp om een dokter te vragen om mankepoot te opereren.

Treasures of the Snow?

salvatore

• 1937 berichten
  • 3246 stemmen

Ik doe weer een poging om deze 2 te vinden:

- Film waarin een vrouw verhuist en in dat huis blijkt er iemand in de muren te leven, tevens haar vriend. Ik geloof dat er in de film+cover iets van een oog van mozaiek in piramide vorm voorkomt (all seeing eye).

- Film over een vrouw die verkracht is in haar slaapkamer door een man met een bivakmuts die ontzettend stonk naar zweet. Dan gaat ze een beetje op onderzoek uit en haar vriend rook precies hetzelfde na het joggen. De vriend was geloof ik psycholoog. Ook onderzoekt ze zijn appartement daarna. Een beetje een typische rt4 - waargebeurde drama die denk ik rond 1995 is gemaakt. Iemand 1 van de 2 of beide??

Baggerman

• 10840 berichten
  • 8286 stemmen

Jaaaah! Dat is hem! Ach, dat jeugdsentiment..............

Dank je wel!

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

salvatore schreef:

- Film over een vrouw die verkracht is in haar slaapkamer door een man met een bivakmuts die ontzettend stonk naar zweet. Dan gaat ze een beetje op onderzoek uit en haar vriend rook precies hetzelfde na het joggen. De vriend was geloof ik psycholoog. Ook onderzoekt ze zijn appartement daarna. Een beetje een typische rt4 - waargebeurde drama die denk ik rond 1995 is gemaakt. Iemand 1 van de 2 of beide??

Die film ken ik denk ik, daarin had je de kwestie dat de man een condoom had gebruikt waardoor de vrouw niet werd geloofd.

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

Komt mij ook erg bekend voor.

Statiegeld

• 340 berichten
  • 308 stemmen

Ik heb er ook een. De film was echt een thriller met een moordenaar die maar niet pakken te krijgen was. Aan het einde bleek dat de moordenaar alles van gezinnen wist omdat hij in een videowinkel werkte en zo alle huizen van mensen kon zien.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Baggerman schreef:

Haha, zoek dit topic maar eens door op mijn naam (met 10 pagina's terug de apotheose). Die film heeft toch wel indruk gemaakt zeg...

@statiegeld: One Hour Photo?

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

Statiegeld schreef:

Ik heb er ook een. De film was echt een thriller met een moordenaar die maar niet pakken te krijgen was. Aan het einde bleek dat de moordenaar alles van gezinnen wist omdat hij in een videowinkel werkte en zo alle huizen van mensen kon zien.

sliver?

Baggerman

• 10840 berichten
  • 8286 stemmen

Statiegeld schreef:

Shit, die ken ik, maar ik kom ook niet op de titel. Irritant!

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

Apart plot, wat heeft een videowinkel nou te maken met alle huizen kunnen zien?

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Waarschijnlijk werkte hij als installateur van bewakingscamera's.

Baggerman

• 10840 berichten
  • 8286 stemmen

otherfool schreef:

Haha, zoek dit topic maar eens door op mijn naam (met 10 pagina's terug de apotheose). Die film heeft toch wel indruk gemaakt zeg...

Haha, heb ik blijkbaar toen gemist of ik had MM nog niet ontdekt. Dit is trouwens wel een gaaf topic, want niets is irritanter als ergens niet op kunnen komen!

Dus , svp, mede-users: kom met die titel van Statiegeld!!!!!!

Het ligt op het puntje van mijn tong! Wat ik me er nog van herinner is dat die video-clerk een nerd met een brilletje was. Door goed homevideo's (volgens mij dan smalfilm die ontwikkelt moeten worden) van klanten te bekijken wist hij precies of zijn slachtoffers een hond hadden, hoeveel kinderen, wat voor bewaking, codes enz.

Daarna vermoordde hij deze gezinnetjes op gruwelijke wijze....

Eazyfan

• 152 berichten
  • 0 stemmen

Ik kan me het volgende herrineren,

Mafiabazen in een open cafe, ofja in de buitenlucht, ze zien in de krant dat er concurrentie beschoten/vermoord is, ook een of andere hoge piet. Opeens breekt daar in de open lucht ook een beschieting uit...

The Untouchables?

Aub. Iemand?

Statiegeld

• 340 berichten
  • 308 stemmen

Eazyfan schreef:

(quote)
Aub. Iemand?

Nee sorry Eazy.

Baggerman heeft precies dezelfde film in gedachten als ik, en het is geen Sliver. Meer kan ik eigenlijk niet toevoegen aan zijn beschrijving. Ik zou nu wel erg graag willen weten hoe deze film heet. Ik vond het eigenlijk wel een goede film

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

one hour photo?

Statiegeld

• 340 berichten
  • 308 stemmen

gideonvdb schreef:

one hour photo?

Nee, One Hour Photo was het zeker niet. De moordenaar had wel dezelfde baan als Robin Williams in die film. Homevideo's aan elkaar plakken.

salvatore

• 1937 berichten
  • 3246 stemmen

Het begint bij mij nu ook belletjes te rinkelen, is het geen aflevering van een serie?

Statiegeld

• 340 berichten
  • 308 stemmen

salvatore schreef:

Het begint bij mij nu ook belletjes te rinkelen, is het geen aflevering van een serie?

Die optie kwam ook al in me op. Misschien was het wel een aflevering van CSI maar volgens mij was het toch echt een film.

Bla

• 769 berichten
  • 2147 stemmen

- Ik zoek een film die waarschijnlijk over spoken ging, ik geloof dat het een horror/thriller was. Staat me ook iets bij van dat het een lange film was.

Twee scenes die ik me erg goed herinner:

Blikjesautomaat ergens bij een sportveld wordt bezeten, jongen wil een blikje kopen maar het blikje komt er niet uit. Hij begint dat ding te onderzoeken en de automaat doet nogal vreemd (bewegen ofzo) dan begint de automaat plotseling die blikjes weg te schieten, eentje raakt de jongen aan het hoofd waardoor er een grote ronde afdruk van de onderkant van het blikje op zijn hoofd zit.

Jongen rijdt op fiets weg voor een wals (zo'n ding wat straten plat maakt) en uit pure wanhoop fietst hij een grasveld op, door het oneffen gras valt hij om en rijdt de wals over hem heen.

Alvast bedankt.

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

Bla schreef:

- Ik zoek een film die waarschijnlijk over spoken ging, ik geloof dat het een horror/thriller was. Staat me ook iets bij van dat het een lange film was.

Twee scenes die ik me erg goed herinner:

Blikjesautomaat ergens bij een sportveld wordt bezeten, jongen wil een blikje kopen maar het blikje komt er niet uit. Hij begint dat ding te onderzoeken en de automaat doet nogal vreemd (bewegen ofzo) dan begint de automaat plotseling die blikjes weg te schieten, eentje raakt de jongen aan het hoofd waardoor er een grote ronde afdruk van de onderkant van het blikje op zijn hoofd zit.

Jongen rijdt op fiets weg voor een wals (zo'n ding wat straten plat maakt) en uit pure wanhoop fietst hij een grasveld op, door het oneffen gras valt hij om en rijdt de wals over hem heen.

Alvast bedankt.

Maximum Overdrive

newG

• 956 berichten
  • 2347 stemmen

ja tuurlijk, ik wist dat die scene's me bekend voorkwamen

Ik ben ook al een hele dag erover aan het nadenken

Trigoo

• 65 berichten
  • 34 stemmen

Wie weet uit welke film dit beeld is

(afbeelding)

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Titels vergeten van 2 goede boksfilms uit de jaren 90

Ik denk 1996

Ze kwamen allebei snel achterelkaar uit.

Uitgegeven door ik dacht warner en colombia.

In 1 zat volgen mij louis gosset jr. en James Woods.

Wie weet de namen van deze 2 titels?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.