• 16.394 nieuwsartikelen
  • 180.165 films
  • 12.397 series
  • 34.338 seizoenen
  • 651.613 acteurs
  • 199.701 gebruikers
  • 9.420.762 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

all4all

• 28 berichten
  • 12 stemmen

In de jackie chan filmografie alhier, 13 films, zag, of herkende, ik de film niet staan.

Jackie Chan red een meisje, of hij zag haar gewoon staan ergens, dat weet ik niet meer.

Het is geen geijkte jackie chan vechtfilm, dus niet dat ie zijn nichtjes red in die politie film waar hij fabrieks auto´s maakt test en raced.

Het was eigenlijk een liefdesverhaal.

Wie weet welke niet standaard jackie chan film ik hier bedoel?

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

all4all schreef:

In de jackie chan filmografie alhier, 13 films, zag, of herkende, ik de film niet staan.

Jackie Chan red een meisje, of hij zag haar gewoon staan ergens, dat weet ik niet meer.

Het is geen geijkte jackie chan vechtfilm, dus niet dat ie zijn nichtjes red in die politie film waar hij fabrieks auto´s maakt test en raced.

Het was eigenlijk een liefdesverhaal.

Wie weet welke niet standaard jackie chan film ik hier bedoel?

Is het soms Gorgeous???

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Mug schreef:

En dan graaf ik nog verder in m'n kinderjaren. Komt ongetwijfeld door die overheerlijke zak pepernoten voor m'n neus (I confess, I'm a bad boy). Op de kleuterschool zagen we op een groot scherm een Sinterklaas-film. Een jongetje/meisje (ik dacht een meisje) dat met in de zak naar Spanje wordt meegenomen en daar 'een kijkje krijgt bij de goedheiligman thuis'. Iemand?

Een huis voor Annabel??? Dit is echter wel errug lang geleden!

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Dat moet haast wel! Huis in een Schoen heet het blijkbaar, en zelfs beschikbaar op dvd. Jee...

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Hmmmm, er bestaan wel meer Sinterklaas films uit die periode...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Adrie_van_Oorschot

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Mug schreef:

Adrie_van_Oorschot

Voor mij blijft dit altijd de 'echte' Sint! Maar ja, dat is off-topic....

all4all

• 28 berichten
  • 12 stemmen

Baggerman schreef:

Is het soms Gorgeous???

Dank je wel!

Ja dat denk ik inderdaad, ik zocht op die titel en chan en vond o.a.:

http://www.imdb.com/title/t...

Dat klinkt als wat ik nu ga zoeken, ik hoop de film op dvd te vinden regio 2 en nl ondertitelt of desnoods engels.

Thanx!!

Eazyfan

• 152 berichten
  • 0 stemmen

Een nederlandse film, schijnt veel stof opgewaaid te hebben toen hij in de bios was. (Zei de presentatrice van Vt4 toen ze hem toonden). Gaat over 3 jongens, waarvan er 2 aan motorcross doen, de ene wordt bekend, krijgt dan ongeluk, beland in een rolstoel en rijdt zichzelf voor een vrachtwagen. De 2de neemt dan zijn blonde vriendin ofzo en start uiteindelijk een discotheek. De 3de gaat voor de mannen en op reis met zijn nieuwe vriend.

Iemand? En alvast bedankt.

lordsnoopy

• 2949 berichten
  • 2247 stemmen

Spetters is de gene die je zoekt

Eazyfan

• 152 berichten
  • 0 stemmen

lordsnoopy schreef:

Spetters is de gene die je zoekt

Bedankt

Tweaker

• 7 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > Help! Ik zoek de titel van een Film!:

Wie kan mij verder helpen naar de titel van een film?

Ooit op TV gezien zo'n 15 jaar terug. Ik was toen nog erg jong dus herinner me er niet zoveel meer van, maar een bepaald gedeelte uit de film heeft toen veel indruk op me gemaakt en wil heel graag weten welke film het is.

Wat ik me nog herinner is ik dacht 3 of 2 personen die door een (ondergrondse) tunnel o.i.d. lopen met boobytraps. Om een boobytrap uit te schakelen moet iemand op een knop drukken met de hand in een hele berg kleine zwarte beestjes, kevers ofzo. Op een gegeven moment bereiken 1 of 2 personen het einde van de tunnel en komt in een ruimte terecht waar personen aanwezig zijn. Op dat moment wordt (dacht een kind) geofferd ofzo. Het kind zit in een kooi en een (priester?) rukt het hart uit het lichaam van het kind, terwijl het hart nog klopt. Daarna gaat de kooi met het kind in een soort lavabad o.i.d.

Meer weet ik niet van de film, allemaal een beetje vaag als je dit zo leest waarschijnlijk. Maar wie o wie kan mij hiermee verder helpen?

Alvast bedankt, zie de reacties tegemoet!

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Indiana Jones and the Temple of Doom is wat me als eerste te binnen schiet.

wagabund

• 1 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > Jaaaren op zoek naar....:

Lieve mensen ik ben al jaren op zoek naar een oude film welke tittel ik heb vergeten..In grote hoop dacht ik dat jullie mij misschien zouden kunnen helpen met het opsporen van die film..A.U.B....??

Van die film weet ik aleen maar de inhoud en verder niets meer..( Sorry )...

Het gaat over een jongetje, die ziek was ( had een kanker ) en, door z’n ziekte deden zijn vader en opa ze werkelij ALLES voor h'm..

Kochten een paard, steelden ze een paar wolfen uit zoo ( het draait om die wolfen meest ) enz..enz..

Later die jongetje wou z'n paard rijden, die paard in voortuin achter een boom vast gebonden was, en de wolfen in de kelder gesloten waren in een kooi...Toen hij bij paard kwam paard werd helemaal gek en sprong omhoog en wou jongetje dood trappen..

Wolfen uit kelder hoorden ze dat en op een of ander manier werden ze uit kooi naar buiten gerent bij paard kwamen ze en vielen ze die paard aan en redden het jongetje door paard dood te bijten..

Later ( ff in kort..) Jongetje werd jarig, toevallig op kerstmis ! en toen zijn kadootjes te opennen onder de kerstboom bezig was, hij viel in slaap...( winter was )..Op een moment kwamen ze vader zijn opa naar huis en troffen ze jongetje onder de kerstboom zittend slapen ( dachten ze)...maar jongetje was dood....

A.U.B. kunnen jullie mij helpen opsporen die film..??en/of zou misschien iemand ietjes op basis van mijn verhaaltje iets over die film mij vertellen...??

Gr:

- wagabund -

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Je lijkt Yoda wel.

FixX

• 622 berichten
  • 456 stemmen

hahaha

Tweaker

• 7 berichten
  • 0 stemmen

Mug schreef:

Indiana Jones and the Temple of Doom is wat me als eerste te binnen schiet.

Jaa, dat is 'm. Titel zei me eerst niks, maar heb film even gedownload en dit is 'm. Is echt lang geleden

timburton

• 1296 berichten
  • 632 stemmen

Op Limewire heet het nummer: Thema van "De Verlaten Mijn", maar ik vind die niet op deze site. Het themalied is gemaakt door (de verschrikkelijke) Zamfir & Last.

Tweaker

• 7 berichten
  • 0 stemmen

OK, de vorige film was direct succes (dankje mug), dus heb ik nog een film waarvan ik de titel niet weet...

Een man ziet een jongen in een schoenenwinkel en betaald de nieuwe schoenen van de jongen als hij mee gaat naar zijn huis. De jongen gaat akkoord. Bij de man thuis drogeert hij de jongen met pillen in een drankje. Later probeert deze te ontsnappen maar uiteindelijk wordt ie vermoord. De dader heeft nog meer slachtoffers in z'n slaapkamer.

Dat is wat ik ongeveer nog weet... nu de titel nog

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Tweaker schreef:

Jaa, dat is 'm. Titel zei me eerst niks, maar heb film even gedownload en dit is 'm. Is echt lang geleden

Hmm is toch niet echt een obscure B-film...

Tweaker

• 7 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Hmm is toch niet echt een obscure B-film...

Nee dat is zo, maar ben niet zo bekend met de wat oudere films. Indiana Jones kende ik wel van PC game.

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

Tweaker schreef:

OK, de vorige film was direct succes (dankje mug), dus heb ik nog een film waarvan ik de titel niet weet...

Een man ziet een jongen in een schoenenwinkel en betaald de nieuwe schoenen van de jongen als hij mee gaat naar zijn huis. De jongen gaat akkoord. Bij de man thuis drogeert hij de jongen met pillen in een drankje. Later probeert deze te ontsnappen maar uiteindelijk wordt ie vermoord. De dader heeft nog meer slachtoffers in z'n slaapkamer.

Dat is wat ik ongeveer nog weet... nu de titel nog

Dahmer?

Tweaker

• 7 berichten
  • 0 stemmen

Dragon schreef:

(quote)

Dahmer?

Ja, dat moet 'm zijn, naam komt me bekend voor. thnx

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Herhaalde oproep:

Heel lang geleden zag ik een zeer ontroerende Japanse (of in ieder geval Aziatische) film die toen als kind veel indruk op me maakte.

Wat ik me er nog van herinner is dat de twee hoofdpersonen zwaar lichamelijk gehandicapt waren en er uit zagen als (kermis)freaks.

De ene had het lichaam van een baby, een groot hoofd en klauwtjes i.p.v. handen en zat in een rolstoel), de tweede had volgens mij een misvormd hoofd (hij had hele zware dikke wenkbrauwen en zag er wat 'eng' uit).

Op een gegeven moment in de film trekken ze de stoute schoenen aan en gaan naar een restaurant of een theehuis. Iedereen gaapt ze dan aan.

Heel graag zou ik deze film nogmaals zien. Wie o wie kan me helpen aan de titel???

Ik weet het: erg weinig info, maar alvast veel dank voor iedere input!!!

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Nog een tweede (ook weer jeugdsentiment):

Een Tjechische (in ieder geval Oosteuropese) jeugdfilm.

HIerin vindt een jochie een mooi gekleurde knikker. Deze blijkt wensen te kunnen vervullen. In het begin is dit natuurlijk allemaal fantastisch, maar al gauw komen er natuurlijk allemaal problemen van.

Verder weet ik alleen nog hoe de film eindigde:

De jongen rijdt met vrienden feestelijk op een stoomwals en laat per ongeluk de knikker vallen, waarna deze helemaal tot glassplinters wordt gekraakt.

Wie o wie kan me ook hiervan de titel bezorgen??? In dat geval:

Weer bij voorbaat dank!

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

One Wish Too Many, maar niet Oost-Europees...

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Mug schreef:

One Wish Too Many, maar niet Oost-Europees...

Wow! Knap hoor, dat is hem!

Het is wel al een oudje, daarom dacht ik vast dat het een Oostblok film was (volgens mij was ie wel in kleur of misschien ingekleurd? Ach, ik was ook nog maar een ukkie toen ik die film zag!).

Hee, hij staat niet eens op MM?

Tweaker

• 7 berichten
  • 0 stemmen

Nog een film, zal ook wel een bekende film zijn, maar ik ben echt de titel kwijt!

Van de film weet ik alleen dit nog:

Jongen houdt een feestje thuis zonder toestemming ouders. Dat loopt uit de hand. Paps heeft een autobedrijf. Een paar vrienden gaan joyriden in een (rode?) sportwagen die in de showroom staat. Later proberen ze de kilometerstand terug te draaien door de auto in de showroom op blokjes te zetten en in de achteruit het gas erop. Maar dit gaat mis en de auto rijdt vol gas door de ruit van de showroom en valt een paar meter naar beneden.

wie o wie, alvast bedankt!

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Yup.

Tweaker

• 7 berichten
  • 0 stemmen

Mijn dank is groot!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.