• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.924 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.237 gebruikers
  • 9.387.386 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

titia

• 601 berichten
  • 1302 stemmen

Oh, wat erg, we zitten midden in een discussie over film, en we hebben het over "die ene film, waarin misdaad word doorgegeven door aanraking". Ik kom niet verder dan dat hij een jaar of 6 tot 8 oud is, en zelfs een hoofdrolspeler weet ik niet meer. kortom: wat was het ook al weer? Hoop op jullie hulp!

Groetjes,

Titia

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

titia schreef:

Oh, wat erg

De zombieflick 28 days later?

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

Nee, Fallen denk ik.

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

Oh ja, beter

titia

• 601 berichten
  • 1302 stemmen

Te gek, die bedoel ik inderdaad! Bedankt!

newG

• 956 berichten
  • 2347 stemmen

dacht deze middag nog aan een film, weet niet uit welk land die komt, welke taal gesproken werd, of een jaartal, zelfs geen wilde gok...

verhaal dat ik me herriner is: de wereld gaat vergaan op 1 of andere manier, en iedereen heeft er zich bij neergelegd. Het verhaald volgt dan een man (ergens in de 20). Het is een drama film,dus geen rampenfilm, en het gaat vooral om het tema: wat zou jij doen moest je nog een paar dagen te leven hebben?

Ik herriner me nog een scene waar hij een vriend gaat bezoeken (omdat hij zijn vriendin zoekt denk ik en dat die gast misschien weet waar ze is???)

Die gast heeft dan het idee om tijdens zijn laatste dagen zoveel mogelijk soorten seks te hebben enz... ik dacht dat hij alles dan op zijn keukenkastje schreef. Hij zegt dan ook dat hij nog geen homoseks heeft gehad en vraagt om de man hem even niet wilt helpen...

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

ik zoek de titel van een europese film (waarschijnlijk Belgie)

Het gaat over een meisje in een groot modern landhuis, die een gewonde jongen onderdak geeft, die door een criminele organisatie word gebruikt om drugs te smokkelen. Ze slaan op de vlucht en nemen zelf van de cocaine (of speed) om wakker te blijven en raken daar verslaafd aan.

Wouter

• 18720 berichten
  • 3085 stemmen

Nederlandse, Engelastalige film, met Vlaamse jonge actrice:

http://www.moviemeter.nl/film/3331

MiekieMow

• 224 berichten
  • 308 stemmen

Tijd terug was er een film op tv die zich afspeelde op zee voor een groot deel. Zo'n zeemansfilm. Soort piraten film ofzo? In ieder geval was er een jonge knaap die het vak leerde. Hoog moraal. De titel was heel lang. Volgens mij zat er een dubbele punt (:) in. Hij zag er vrij simpel uit de film, volgens mij is ie net na 2000 uitgebracht. En hij werd uitgezonden op sbs 6 geloof ik. Ongeveer 1-2 maanden geleden.

Heel vaag ik weet het. Maar ik dacht probeer het toch...

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

newG schreef:

dacht deze middag nog aan een film, weet niet uit welk land die komt, welke taal gesproken werd, of een jaartal, zelfs geen wilde gok...

verhaal dat ik me herriner is: de wereld gaat vergaan op 1 of andere manier, en iedereen heeft er zich bij neergelegd. Het verhaald volgt dan een man (ergens in de 20). Het is een drama film,dus geen rampenfilm, en het gaat vooral om het tema: wat zou jij doen moest je nog een paar dagen te leven hebben?

Ik herriner me nog een scene waar hij een vriend gaat bezoeken (omdat hij zijn vriendin zoekt denk ik en dat die gast misschien weet waar ze is???)

Die gast heeft dan het idee om tijdens zijn laatste dagen zoveel mogelijk soorten seks te hebben enz... ik dacht dat hij alles dan op zijn keukenkastje schreef. Hij zegt dan ook dat hij nog geen homoseks heeft gehad en vraagt om de man hem even niet wilt helpen...

http://www.moviemeter.nl/film/6513

Axl_Rose

• 27 berichten
  • 51 stemmen

Ik heb een vraagje,

ben namelijk al een tijd op zoek naar de naam van een film...

Jammer genoeg kan ik me er maar 1 scene van herinneren:

"een aziaat (denk ik) op een bike met een samuraizwaard in een garage. Hij start zijn motor, rijdt naar een kerel verderop terwijl hij zijn zwaard scherpt op het asfalt en hakt vervolgens het hoofd van deze kerel af."

Iemand enig idee uit welke film dit zou komen ? Alvast hartelijk dank

Axl

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

newG schreef:

Dat komt me ook nog bekend voor... Last Days, Last Date, zoiets... ga even zoeken...

edit: hebbes http://www.moviemeter.nl/film/6513 Last Night dus...

edit2: haha Anatolia was me voor

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

Axl_Rose schreef:

Ik heb een vraagje,

ben namelijk al een tijd op zoek naar de naam van een film...

Jammer genoeg kan ik me er maar 1 scene van herinneren:

"een aziaat (denk ik) op een bike met een samuraizwaard in een garage. Hij start zijn motor, rijdt naar een kerel verderop terwijl hij zijn zwaard scherpt op het asfalt en hakt vervolgens het hoofd van deze kerel af."

Iemand enig idee uit welke film dit zou komen ? Alvast hartelijk dank

Axl

black rain. 100%

Axl_Rose

• 27 berichten
  • 51 stemmen

gideonvdb schreef:

(quote)
black rain. 100%

Héél erg bedankt vriend !

newG

• 956 berichten
  • 2347 stemmen

JAAA, het komt allemaal weer terug

erg bedankt

In De Site > Gebruikers > Help me eens met vinden van een film...:

T gaat over een film die ik lang geleden zag... T gaat zo: Er was een undercover agent die aan de studenten op een of andere univerziteit zijn verhaal vertelt.De film draait rond zijn verhaal dus... Ik weet niet meer wat de naam van de film was,dacht dat t DEEP COVER kon zijn, maar dat is t niet. Alvast bedankt!!

Fabianth

• 5 berichten
  • 4 stemmen

In Film > Genres en landen > Titel horrorfilm:

Al een hele tijd ben ik op zoek naar de titel van een horrorfilm. Volgens mij vrij bekend en Amerikaans.

De film is volgens mij al wel 10 jaar oud. Het gaat over een groep vrienden/klasgenoten die op vakantie zijn aan een meer. Ze zitten in (houten) huisjes aan het meer. Het is behoorlijk afgelegen. Regelmatig zwemmen ze wel in dat meer met zo'n drijvend ponton erin. De moordenaar loopt met een bijl in een geel regenpak rond:P.

De stroom valt volgens mij ook een keertje uit. En de moordenaar zit ook een keertje in een wc hokje van het toiletgebouw. Op het einde van de film heb je ook een goed schrikmoment, want dan ligt er een lelijk lijk in een kano op het meer.

That's all I know... Wie o wie weet de titel?

=michael=

• 629 berichten
  • 429 stemmen

Komt me een beetje bekend voor als:

i still know what you did last summer

of

i know what you did last summer

Zijn beide iets van 10 jaar oud.... Alleen is jou beschrijving niet helemaal hetzelfde als deze films....

errr

• 542 berichten
  • 1018 stemmen

Friday The 13th?

Pahars

• 46 berichten
  • 35 stemmen

Misschien Bloody Murder 1 of 2?

newG

• 956 berichten
  • 2347 stemmen

Fabianth schreef:

In Film > Genres en landen > Titel horrorfilm:

Al een hele tijd ben ik op zoek naar de titel van een horrorfilm. Volgens mij vrij bekend en Amerikaans.

De film is volgens mij al wel 10 jaar oud. Het gaat over een groep vrienden/klasgenoten die op vakantie zijn aan een meer. Ze zitten in (houten) huisjes aan het meer. Het is behoorlijk afgelegen. Regelmatig zwemmen ze wel in dat meer met zo'n drijvend ponton erin. De moordenaar loopt met een bijl in een geel regenpak rond:P.

De stroom valt volgens mij ook een keertje uit. En de moordenaar zit ook een keertje in een wc hokje van het toiletgebouw. Op het einde van de film heb je ook een goed schrikmoment, want dan ligt er een lelijk lijk in een kano op het meer.

That's all I know... Wie o wie weet de titel?

ik heb voor u in de aanbieding: april fools day, milo http://www.moviemeter.nl/film/11135 en Communion (Alice, Sweet Alice)

heinz85

• 9 berichten
  • 0 stemmen

Dat is 100% 1 van de vele Friday The 13th's

Mr Confused

• 1715 berichten
  • 6596 stemmen

Bij geel regenpak moest ook onmiddellijk aan Milo denken.

Baggerman

• 10840 berichten
  • 8286 stemmen

Nog een (zwartwit)film waarvan ik de titel zoek:

Een soort Jekyll & Hyde achtige film, volgens mij Brits, waarin iemand steeds in een harig moordlustig monster verandert. Ik weet alleen nog het einde:

De hoofdpersonen zijn in een politiebureau. Het lijkt eind-goed al-goed, maar plotseling veranderen alle agenten ook in harige monsters. In het laatste shot zie je de hoofdpersonen/helden door een raam springen terwijl de monsters/agenten ze proberen te grijpen.

Als klein jochie heb ik nachtenlang wakker gelegen na het zien van deze film!!!!

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

Klinkt wel erg cool!

=michael=

• 629 berichten
  • 429 stemmen

mikey schreef:

Klinkt wel erg cool!

ja

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

Doet me ook denken aan Fight Club en daaruit de scene op het politiebureau.

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

Baggerman schreef:

Nog een (zwartwit)film waarvan ik de titel zoek:

Een soort Jekyll & Hyde achtige film, volgens mij Brits, waarin iemand steeds in een harig moordlustig monster verandert. Ik weet alleen nog het einde:

De hoofdpersonen zijn in een politiebureau. Het lijkt eind-goed al-goed, maar plotseling veranderen alle agenten ook in harige monsters. In het laatste shot zie je de hoofdpersonen/helden door een raam springen terwijl de monsters/agenten ze proberen te grijpen.

Als klein jochie heb ik nachtenlang wakker gelegen na het zien van deze film!!!!

the ape man?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.