- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
pmimmy
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
De film gaat over 2 (?) mannen die het licht bedienen op een soort lichtboot? Ze worden aangevallen door lui van buitenaf en er wordt nogal gemoord op de boot. Het is een thriller. Ik ken het verhaal niet maar mijn man pioekert er al een poosje over. Iets in de titel met Light?
timburton
-
- 1296 berichten
- 632 stemmen
De Franse Tekenfilm (2004 dacht ik) gaat over een wielrenner die al sinds zijn 4de een obsessie heeft voor fietsen. Zijn kleine omaatje traint hem daar bij en rond zijn 18de mag hij dan mee doen met de Tour de France. Maar daar zijn Gangsters uit New York City die de 4 beste wielrenners onder de wedstrijd opeens ontvoeren. Waaronder de hoofdpersonage (geen idee hoe hij heet). Zijn oma gaat hem samen met haar hond proberen te redden door met de boot (geloof ik) naar Amerika te gaan.
Komt iemand op de titel? Hij is trouwens geloof ik uitgeroepen tot animatie film van het jaar. De hoofdpersonage zegt maar een zin in de hele film net als zijn oma.
Alvast bedankt
timburton
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Het meesterwerk Les Triplettes de Belleville (natuurlijk)
v2000
-
- 132 berichten
- 206 stemmen
Ik ben op zoek naar een Franse film, waarschijnlijk uit de jaren 70. Nogal een rauwe misdaadfilm over prostitutiuees en pooiers. Er komt o.a. een scène in voor waarin een misdadiger wordt gedwongen om zijn eigen broer oraal te bevredigen.
brucecampbell
-
- 3316 berichten
- 7407 stemmen
De film gaat over 2 (?) mannen die het licht bedienen op een soort lichtboot? Ze worden aangevallen door lui van buitenaf en er wordt nogal gemoord op de boot. Het is een thriller. Ik ken het verhaal niet maar mijn man pioekert er al een poosje over. Iets in de titel met Light?
Lightship
FixX
-
- 622 berichten
- 456 stemmen
ik zoek een serie over een soort black beauty
samen met een kereltje hebben ze verschillende avonturen
de serie is vaak op duitsland geweest
en het is niet fury
deze is meer van rond 1985
wat ik nog weet dat het menneke samen met dat paard op het strand rijd bij de begin en eind tune
en wat ik ook nog weet is dat het mannetje er als een schoffie uitzag
FixX
-
- 622 berichten
- 456 stemmen
ja dat kan hem zijn ik zal eens googelen
Francis66
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
HELP!!
Vandaag is een vriend van me overleden...nu zijn we heel erg hard op zoek naar een film waarin Mahalia jackson als ik t goed heb speelt...die speelt de werkster bij een blank gezin (dacht ik) en die vrouw bevalt van een gekleurde...kind wordt af gestaan..en dan jaren later overlijd de vrouw en lopen ze achter de koets en dan wordt dat nummer gezongen die we zoeken....Hoop echt dat iemand me op snelle termijn kan helpen...alvast heel erg bedankt!!! Francis
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Imitation of Life misschien? Al klopt die niet helemaal met hoe je het beschrijft.
Harco
-
- 978 berichten
- 0 stemmen
IMDb heeft maar twee films van d'r staan...
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
Volgens mij heeft kos gelijk, het moet Imitation of Life zijn. En het nummer dat Mahalia Jackson bij de begrafenis zingt is volgens mij "Trouble of the World".
Hannibal
-
- 9359 berichten
- 3282 stemmen
"In the 1959 remake of the film "Imitation of Life" Mahalia Jackson portrays the choir soloist, singing "Trouble of the World" at Annie's funeral. She has no speaking lines, but her singing performance highlights the climactic scene."
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Ze zingt idd in het koor, maar speelt niet de betreffende werkster.
Er is wel een zwarte werkster en ook een halfbloed dochter.
Nu ik er over nadenk, er was idd een koets, het moet die film wel zijn.
geronimo
-
- 1955 berichten
- 0 stemmen
Francis,
Allereerst gecondoleerd.
Mahalia Jackson zingt in Imitation of Life het lied "Trouble of the World". Misschien heb je hier wat aan?
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Misschien wel één van de mooist gezongen stukken ooit op film overigens.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
http://www.imdb.com/title/tt0759952/
American Zeitgeist nog niet op de site ? Geen normale distributie ?
geronimo
-
- 1955 berichten
- 0 stemmen
Misschien wel één van de mooist gezongen stukken ooit op film overigens.
Tránen met tuiten huil ik elke keer als ik die scene zie! 
adrieweel
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > niet gevonden:
hallo ik ben adrie en ben al een week op zoek naar een titel van een film waarin volgens mij een zogenaamd geschorste politieagente zwanger naar een ander deel van amerika gaat en daar neergestoken wordt in haar buik door een crimineel dan blijkt zij een kussen te dragen en schiet hem neer
wie kan mij helpen aan de titel
ps ik ben nieuw op dit forum dus ecxuses als ik wat fout doet
bedankt en fijn weekeinde
lordsnoopy
-
- 2949 berichten
- 2245 stemmen
In Film > Algemeen > niet gevonden:
hallo ik ben adrie en ben al een week op zoek naar een titel van een film waarin volgens mij een zogenaamd geschorste politieagente zwanger naar een ander deel van amerika gaat en daar neergestoken wordt in haar buik door een crimineel dan blijkt zij een kussen te dragen en schiet hem neer
wie kan mij helpen aan de titel
ps ik ben nieuw op dit forum dus ecxuses als ik wat fout doet
bedankt en fijn weekeinde
Hoi Adrie en welkom op het forum,
Ik herken je beschrijving en zal zometeen verder gaan met zoeken. Eerst dacht ik dat Michelle Rodriguez de politie agente was, maar dat is blijkbaar niet zo. Zodra ik het weet dan zal ik het melden 
FixX
-
- 622 berichten
- 456 stemmen
het einde is dat hij denkt dat ze zwanger is
maar het was een kussen
ik ken de film ook maar kan niet op de naam komen
ik dacht asley judd ( maar weet nie zeker )
lordsnoopy
-
- 2949 berichten
- 2245 stemmen
Misschien denken we dan allebei aan een andere film.
Ik dacht dat het om een politievrouw ging die werd neergestoken terwijl ze zwanger was tijdens een under cover operatie.
En dat ze dan die psychopaat opnieuw in de val lokken, maar dan met dezelfde agente die een kussen onder haar uniform draagt.
Het is lang geleden dat ik die film heb gezien, dus het kan zijn dat het niet klopt wat ik in gedachte heb...
FixX
-
- 622 berichten
- 456 stemmen
dat klopt ook maar het is wel dezelfde vrouw in dat verlaten huis
zei loopt door het huis en zet een kop thee ofzo en dan staat hij achter haar en ze heeft dan dat kussen om
ik dacht dat het asley judd was maar kan me vergissen
PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen
Ik zoek de titel van een hele vreemde film waarin bijn aniet gepraat wordt (tenminste het hele lange stuk dat ik gezien heb).
Het ging over een tankwagen, een vrachtwagen met oplegger die iemand achtervolgt in de woestijn, ergens in de VS. Ech zo'n jaren '60/ '70 film.
Een man wilde dus constant wegrijden maar telkens dook die vrachtwagen weer op. Was dit jaar op TV.
PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen
Dat zal 'm zijn.... Sielberg zelfs....
robhut
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > ik zoek een film:
ik ben al een tijd op zoek naar een film waarvan ik de titel niet weet.
de film gaat over 2 jongens die moet de computer een droomvrouw fabriceren. iemand een idee??? [email protected]
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.