• 15.985 nieuwsartikelen
  • 179.041 films
  • 12.274 series
  • 34.084 seizoenen
  • 649.228 acteurs
  • 199.273 gebruikers
  • 9.390.263 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Castillo

• 1 berichten
  • 0 stemmen

In Overigen > Televisie > Zoek naam van serie uit jaren 80:

Hallo Allemaal, ik ben net nieuw hier. Wat een geweldige website! Ik heb in de afgelopen twee uur heerlijke herinneringen opgehaald...

Ik zoek de titel van een TV mini-serie uit (ik denk) de jaren 80. Het is toen uitgezonden op Veronica. Ik heb geen info in dit forum kunnen vinden. Ik werd eraan herinnert door de film Posseidon.

Het speelt zich af in de tegenwoordige tijd (jaren 80). Het gaat over de zoektocht naar een gezonken schip (groot passagierschip) dat jaren en jaren geleden is gezonken. Als men de locatie van het schip vindt, ontdekken duikers dat de passagiers van het schip nog in leven zijn en, sterker nog, een manier hebben gevonden om zuurstof uit het water te halen en zo al 50 of 60 jaar onder water in leven zijn gebleven. De bewoners van het schip hebben als het ware een geheel eigen stad (in het schip) onder water gebouwd. Dan onstaat er strijd tussen bewoners van het schip die het schip willen verlaten, en anderen die er absoluut niet weg willen.

Ik weet nog dat ik het superspannend vond. Wellicht is het, als ik het terug zie, een teleurstelling, maar toch... ik ben erg nieuwsgierig.

Kent iemand deze mini-serie?

Mr Confused

• 1715 berichten
  • 6601 stemmen

Castillo schreef:

Hallo Allemaal, ik ben net nieuw hier. Wat een geweldige website! Ik heb in de afgelopen twee uur heerlijke herinneringen opgehaald...

Ik zoek de titel van een TV mini-serie uit (ik denk) de jaren 80. Het is toen uitgezonden op Veronica. Ik heb geen info in dit forum kunnen vinden. Ik werd eraan herinnert door de film Posseidon.

Het speelt zich af in de tegenwoordige tijd (jaren 80). Het gaat over de zoektocht naar een gezonken schip (groot passagierschip) dat jaren en jaren geleden is gezonken. Als men de locatie van het schip vindt, ontdekken duikers dat de passagiers van het schip nog in leven zijn en, sterker nog, een manier hebben gevonden om zuurstof uit het water te halen en zo al 50 of 60 jaar onder water in leven zijn gebleven. De bewoners van het schip hebben als het ware een geheel eigen stad (in het schip) onder water gebouwd. Dan onstaat er strijd tussen bewoners van het schip die het schip willen verlaten, en anderen die er absoluut niet weg willen.

Ik weet nog dat ik het superspannend vond. Wellicht is het, als ik het terug zie, een teleurstelling, maar toch... ik ben erg nieuwsgierig.

Was dat een serie? Ik heb dit ooit gezien maar weet helaas niet meer hoe het noemt. Ben er nu ook wel benieuwd naar want zover ik mij herinner was dit wel OK. Dacht dat ze konden overleven omdat er een grote luchtbel rond hun hing.

film_kaza

• 3140 berichten
  • 0 stemmen

film_kaza schreef:

Ik zoek:

- Een film die gaat over een man die denkt dat als je hem aanraakt dat ie dan doodgaat. En hij heeft een droom over een reuze klok en zijn moeder die schreewt erbij.

.

Volgens mij heb ik de film gevonden: http://www.moviemeter.nl/film/7030 maar ben er niet zeker an als ik het verhaal lees.

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

film_kaza schreef:

(quote)

Volgens mij heb ik de film gevonden: http://www.moviemeter.nl/film/7030 maar ben er niet zeker an als ik het verhaal lees.

Volgens mij is het "The Star Chamber" niet. Die heb ik (lang geleden) gezien en kan me totaal niet herinneren dat daar zo'n onderwerp in voorkwam.

Misschien deze of de remake?

Silvio Dante

• 2943 berichten
  • 2153 stemmen

Ik zoek die film met die 1000den wormen die mensen komen opvreten. Volgens mij was het een italiaans product, het was vorig jaar op de cult Night bij de feature creatures van Jan Verheyen.

Weet iemand welke ik bedoel?

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Night of the Creeps? Dat waren wel slakken...

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Of was het Squirm?

Silvio Dante

• 2943 berichten
  • 2153 stemmen

Die was het! Bedankt man, ik zocht er al een tijdje naar.

Heb je er btw ook een idee van of die ergens te vinden is?

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Boudisque, 15 euro, regio 1.

Silvio Dante

• 2943 berichten
  • 2153 stemmen

Ok, bedankt

CinemAvanti.nl

• 282 berichten
  • 97 stemmen

Castillo schreef:

Die zou ik ook graag weer eens willen zien, maakte destijds veel indruk op me. Helaas is er nog geen dvd van verschenen. O ja, de titel: Goliath Awaits

http://www.moviemeter.nl/film/8190

=michael=

• 629 berichten
  • 429 stemmen

Die zou ik ook graag weer eens willen zien, maakte destijds veel indruk op me. Helaas is er nog geen dvd van verschenen. O ja, de titel: Goliath Awaits

http://www.moviemeter.nl/film/8190

Er zijn er zo veel goede films die nog niet op dvd zijn uitgebracht met nl ondertiteling! echt jammer!

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

kiriyama schreef:

Ik zoek een tekenfilm over een jongen (een kat) wiens moeder met een fabriekeigenaar trouwt. Dan moet de jongen in die kaasfabriek gaan werken en komt er achter dat er ook vreemde experimenten worden gedaan en dat zo mensen (Menselijke dieren dus) in kaasmonsters veranderen. Werdt vroeger vaak uitgezonden, volgens mij was het een kerstfilm.

Wie kan mij helpen?

Iemand?

Ik zoek trouwens nog een film. het is een rampenfilm waarin een wolkenkrabber (expres) in de fik wordt gestoken om te zorgen dat een bokser doodgaat. een groep overlevenden probeert dan weg te komen. Er is een scene dat iemand in een lift staat waar vlammen onder zitten en dan smelten z'n schoenen en hoor je hem schreewen. Er zit ook een gezin in met een vader die niet goed voor z'n gezin kan zorgen ofzo. aan het eind schieten de overleevenden in een soort capsule weg, de vader blijft achter. Volgens mij is het een film uit de jaren 90, het is in iedergeval njiet de towering inferno.

Wie kan mij met 1 van deze films helpen of allebei?

nummervlinder

• 1463 berichten
  • 365 stemmen

Eerste film (van kiriyama) weet ik, wel alleen de Nederlandse titel: David Copperfield en het geheim van de kaasfabriek.

soom

• 24922 berichten
  • 2754 stemmen

kiriyama schreef:

Volgens mij is het een film uit de jaren 90, het is in iedergeval niet de towering inferno.

Armageddon, misschien?

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

soom schreef:

(quote)
Armageddon, misschien?

Nee, helaas en nog bedankt nummervlinder.

zanacht

• 62 berichten
  • 3264 stemmen

kiriyama schreef:

Ik zoek een tekenfilm over een jongen (een kat) wiens moeder met een fabriekeigenaar trouwt. Dan moet de jongen in die kaasfabriek gaan werken en komt er achter dat er ook vreemde experimenten worden gedaan en dat zo mensen (Menselijke dieren dus) in kaasmonsters veranderen. Werdt vroeger vaak uitgezonden, volgens mij was het een kerstfilm.

David Copperfield en het geheim van de kaasfabriek.

miss_lisa

• 29 berichten
  • 0 stemmen

zanacht schreef:

kiriyama schreef:

David Copperfield en het geheim van de kaasfabriek.

die film heb ik thuis.

Jolie-G

• 32 berichten
  • 32 stemmen

Ik ben op zoek naar een waarschijnlijk Chinese film. Deze film is een jaar of 5-7 geleden eens op TV geweest. Ik heb wat vage beelden in m'n hoofd van de film. Het ging o.a over een grote groep mensen die op de vlucht waren o.i.d; ze liepen in een lange rij met allerlei bezittingen over een pad/weg. Volgens mij was er toen een meisje dat achterbleef terwijl haar familie doorliep. Een andere scène die ik me herinner is dat ze haar moeder zocht(?), ze was in een ruimte met vriendinnen(tante?) van haar moeder, zij vertelden over haar moeder.

Het einde van de film was erg ontroerend. Het was een lange film.

Lekker vaag misschien maar hopelijk herkent iemand hier iets in?

nummervlinder

• 1463 berichten
  • 365 stemmen

Ik had eens ergens gelezen over een film waarin Rose McGowan en Shannen Doherty samen in spelen. Ik kan de film op Imdb of waar dan ook maar nergens vinden. Weet iemand toevallig de titel (of bestaat hij misschien niet...)? Bedankt alvast.

Hannibal

• 9365 berichten
  • 3286 stemmen

nummervlinder schreef:

Rose McGowan en Shannen Doherty samen in spelen.

http://www.imdb.com/title/tt0119809/fullcredits

Valley Chicks #2 en #3

nummervlinder

• 1463 berichten
  • 365 stemmen

Hannibal schreef:

(quote)

http://www.imdb.com/title/tt0119809/fullcredits

Valley Chicks #2 en #3

Oh ja ik zie het, bedankt Hannibal .

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Voor een wedstrijd:

(afbeelding)

Uit welke film met Jean Reno komt deze foto?

- Tais-toi!

- Jet-Lag

- L’Enquête corse

Wat is de naam van de acteur links op de foto ?

- Sergi López

- Benoît Magimel

- Romain Duris

Bedankt bij voorbaat.

Hannibal

• 9365 berichten
  • 3286 stemmen

1. Jet-Lag

2. Sergi López

Hilarious

• 1856 berichten
  • 2234 stemmen

Ja klopt.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Fantastisch zeg. Prachtig als je met zulke filmkenners zit. En dan nog binnen de drie minuten. Bedankt.

sinterklaas

• 11820 berichten
  • 3320 stemmen

Heb 6-7 jaar geleden een film gezien en ik kan maar niet op de titel komen.

Ik weet wel dat het eindigt met dat 3 mannen en een vrouw autopech krijgen en naar een motel gaan. Dan komen er een paar Vietnamesen ofzo en die hakken die mensen een voor een in mootjes. Die hoofdpersoon word neergestoken en strompeld naar een heuvel en die vrouw gilt naar hem uit. En dan valt ie dood neer. Die vrouw blijft als enige over.

Ik kan me ook herrinneren dat er in het midden van de film iemands strot was doorgesneden met een vijl.

monica_L_henry schreef:

In DVD en VHS > Titels > HELP: weet iemand de titel van deze film?:

hallo allemaal, ik weet niet of dit topic goed staat, is de eerste keer dat ik dit doe!

ik ben opzoek naar een film die ik vroeger heel vaak heb gezien. maar ik weet de titel niet meer van deze film.

ik zal een stukje vertellen over de film:

een meisje gaat op een avond sleeën.(of ze krijgt een auto ongeluk, dat weet ik namelijk niet meer presies) Maar dan krijgt ze een ongeluk en raakt ze bewusteloos. Ze droomt over een wereld, dat er vredig en harmonieus bij ligt. Iedereen is blij en vrolijk. Ze hebben ook een grote snoepfabriek. Maar het wereldje leeft ook in angst voor een heerser en zijn twee volgelingen, die op kraaien lijken. Die heersers wonen in een enorm grote bowlingbal. Dan moet ze het wereldje zien te redden.

komt iemand dit bekend voor en weet jij de titel van deze film? laat het mij weten ik zal je erg dankbaar zijn.

groetjes monica

ik zie dat bijna iedereen word geholpen door anderen maar weet nou echt niemand welke film ik bedoel? laat het me aub snel weten ik zal je heel erg dankbaar zijn. groetjes monica

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Tja als we het niet weten dan weten we het niet. Het is niet dat we je niet willen helpen ofzo hoor.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

En het is Babes in Toyland, iedereen weer gelukkig.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.