- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
The Lexx
-
- 426 berichten
- 3485 stemmen
toppie, thx
nu nog aan de dvd zien te komen 
catweasel
-
- 1571 berichten
- 951 stemmen
Ik zoek een film over de veroodeling van een onschuldige man. Ik geloof dat over kidnapping van een rijk en beroemd kind ging. De film begint met een rechtzaak waarin de man ten onrechte ter dood veroordeelt word. Tijdens zijn verblijf in de cel is er nog een politicus die hem probeert te redden maar die zijn handen er later toch vanaf trekt. Iemand een idee? Niemand trouwens een idee over mijn andere vraag.(zie enkele posts hierboven)
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een film over de veroodeling van een onschuldige man. Ik geloof dat over kidnapping van een rijk en beroemd kind ging. De film begint met een rechtzaak waarin de man ten onrechte ter dood veroordeelt word. Tijdens zijn verblijf in de cel is er nog een politicus die hem probeert te redden maar die zijn handen er later toch vanaf trekt. Iemand een idee? Niemand trouwens een idee over mijn andere vraag.(zie enkele posts hierboven)
Was die onschuldige man, zwart?
catweasel
-
- 1571 berichten
- 951 stemmen
Was die onschuldige man, zwart?
Nee, ik dacht het niet.
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een film over de veroordeling van een onschuldige man. Ik geloof dat over kidnapping om een rijk en beroemd kind ging. De film begint met een rechtzaak waarin de man ten onrechte ter dood veroordeelt wordt
Als je een beroemd kind kidnapt, krijg je toch geen doodstraf?
catweasel
-
- 1571 berichten
- 951 stemmen
Weet ik het, misschien ging dat kind wel dood. Het was geloof ik het kind van een politicus/president.
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2153 stemmen
Zag hem eergisteren staan bij mediamarkt:
een film genaamd Mutating man of Mutating child, meende ik mij te herineren.
Een vreemde kortfilm over een man/kind dat constant andere vormen aanneemt. Chris Cunningham (of iets in die aard) is de regisseur als ik me niet vergis. Kan iemand me zeggen hoe die film echt heet, want ik kan hem niet vinden.
CinemAvanti.nl
-
- 282 berichten
- 97 stemmen
Zag hem eergisteren staan bij mediamarkt:
een film genaamd Mutating man of Mutating child, meende ik mij te herineren.
Een vreemde kortfilm over een man/kind dat constant andere vormen aanneemt. Chris Cunningham (of iets in die aard) is de regisseur als ik me niet vergis. Kan iemand me zeggen hoe die film echt heet, want ik kan hem niet vinden.
Rubber Johnny?
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
Verder zoek ik een franse film...een jonge franse vrouw wordt per ongeluk zwanger en haalt het kindje dus weg...ze heeft meestal een jurkje aan...moeder wou dat ze het weghaalde...volgens mij was een bediende (een vrouw) van een plek waar ze woonde een goede vriendin van de jonge franse vrouw en later kwam ze haar weer tegen...beetje een dramafilm.....
Ik zoek hem nog steeds...
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Ik herinner me opeens een scene die ik niet meer in een film kan plaatsen.
De scene gaat over een advocaat(?) in een rechtszaal (?) die naar de wc moet en nog zijn microfoontje aan heeft. Zo hoort al het publiek hem dus plassen en ook er naast. Ondertussen loopt hij te fluiten enz.
Het is een komedie volgens mij en volgens mij gaat het hier ook om een bekende komedie-acteur, maar ik weet niet precies meer wie.
Welke film?
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek de titel van de film waarvan momenteel een scène gepost staat in het topic "uit welke film komt deze scène"
.
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een filmtitel...
Een scene die ik me herinner...
Een dorp wordt uitgemoord en de mensen die zich hebben overgegeven ofzo staan in een rij naast elkaar. 1 voor 1 worden ze gedood door een mes die door de keel gaat ofzo. De man die die mensen vermoordde, stopte bij een mooie vrouw. Hij liet haar leven en ze mocht mee naar zijn dorpje ofzo en zat later in een hutje ofzo....meer kan ik me niet herinneren.
Achilles
-
- 1049 berichten
- 218 stemmen
Volgens mij heeft Mojo pin wel gelijk...
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een filmtitel...
Een scene die ik me herinner...
Een dorp wordt uitgemoord en de mensen die zich hebben overgegeven ofzo staan in een rij naast elkaar. 1 voor 1 worden ze gedood door een mes die door de keel gaat ofzo. De man die die mensen vermoordde, stopte bij een mooie vrouw. Hij liet haar leven en ze mocht mee naar zijn dorpje ofzo en zat later in een hutje ofzo....meer kan ik me niet herinneren.
De vrouw had lang, bruin haar en zat vaak in dat tent.
film_kaza
-
- 3140 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek er nog een.
Deze gaat over een jongetje dat op school heel erg gepest word door een grote pestkop. Op een dag steelt de pestkop een maansteen en dan geeft dat jongetje hem aan. De pestkop gaat naar de jeugdgevangenis en het jongetje denk hem nooit meer terug te zien.
Ongeveer 30 jaar later gaat het jongetje op de school werken als leraar, maar dan bijkt de oude pestkop daar ook te werken, en die is blij hem terug te zien!
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Een film die ik een jaar of acht geleden gezien heb schat ik. Een stel/groep mensen (?) zijn in Afrika of zo of iets in die richting.
Enkele scenes:
Een leeuw die een man opvreet en even later komt een zwarte inboorling het skelet van de man tegen. De leeuw zit op dat moment aan het skelet te eten en jaagt de leeuw weg.
Een man en vrouw brengen de nacht door op struisvogelveren en de volgende ochtend zitten ze onder de vlooien. Ze rennen naakt weg en springen een meer in.
Op het einde wil de inboorling ze pakken maar laat de vrouw gaan en geeft haar een kettinkje of zo. De inboorling was dacht ik verliefd op de vrouw.
Ik vond deze film toen erg spannend en leuk en heeft dus best veel indruk gemaakt. Deze gegevens moeten genoeg zijn voor jullie om de film te herkennen lijkt me. PLEASE?!
Weet iemand deze trouwens al? 
italian
-
- 1391 berichten
- 262 stemmen
misschien The Ghost and the Darkness ?
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Nah ik weet bijna zeker van niet. Toch bedankt.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1541 stemmen
Ik ben nog altijd opzoek naar een bepaalde horror film die mij erg is bijgebleven. Hieronder zal ik even een scene uit deze film beschrijven.
Een blinde man zaagt met een moterzaag een boom door. Dit is nog niet echt schokkend, echter wel als je ziet dat deze boom hol is en dat een persoon vast gebonden en al 'in' de boom zit. Laat je fantasie het verder maar afmaken. 
Deze scene staat mij nog altijd bij. Het was overigens een horror DVD die bestond uit meerdere verhalen. Iemand enig idee?
arkadi
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Ik ben op zoek naar een film die ik een paar keer in mijn jeugd heb gekeken(ongeveer 20 jaar geleden).
Het gaat over een jongetje en een t-shirt. Op dat t-shirt staat een leeuw. Als iemand dat t-shirt aan trok werd hij opeens heel sterk en kon heel hard rennen. Uiteraard zijn er ook dieven die het t-shirt ook willen hebben. Meer weet ik niet meer.
Ik hoop dat iemand 't weet en kan ik weer even wat jeugdsentiment naar boven halen.
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
Ja dat is hem, ik zie dat shirt weer voor het eerst sinds eehw 27 jaar??
nostalgia
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Is meteen ook de veruit meest gevraagde titel in dit soort topics op andere fora. (vandaar dat ik het ken).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.