• 16.060 nieuwsartikelen
  • 179.233 films
  • 12.290 series
  • 34.135 seizoenen
  • 649.756 acteurs
  • 199.354 gebruikers
  • 9.396.135 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

J.S. schreef:

Ja, het was een animatiefilm.

ging het toevallig niet om deze versie van lord of the Rings?

Dit is nl deels animatie en live-action en in het begin zie je de Ringwraiths nl voorbij komen bij een ik dacht rode achtergrond.

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

Nee, maar toch bedankt.

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

Rancid schreef:

Hoe heet die tienerkomedie ook al weer, waarin een gozer continu tv zit te kijken en dan aan het eind eindelijk de film heeft gevonden waarin z´n 2 favo acteurs samenspelen (ben ook vergeten welke acteurs), terwijl zn vrienden en huisgenoten ondertussen, ook om hem heen in dezelfde ruimte, allerlei dolle avonturen beleven? (Zoals in huis skáteboarden, stel je toch eens voor!)

Rancid, dat is de studentenkomedie PCU.

Overigens klopt jouw omschrijving niet helemaal hoor; die jongen die hele dagen TV zit te kijken, is namelijk bezig met zijn thesis (proefschrift). Zijn proefschrift gaat over zijn zogenaamde "Caine-Hackman theorie", die hij probeert te bewijzen.

Die theorie houdt volgens hem in, dat er op élk moment van de dag, élk uur, élke minuut, wel ergens ter wereld een film op TV is, waarin of Michael Caine, of Gene Hackman meespeelt. Om dit te bewijzen doet hij dus niks anders dan hele dagen alle TV-zenders afstruinen .

En warempel, richting het eind van de film, krijgt hij dan eindelijk HET ultieme bewijs van zijn gelijk, van zijn "Caine-Hackman theorie"; namelijk met het uitzenden op TV van de film "A Bridge Too Far", waarin zowel Michael Caine als Gene Hackman meespelen! Dan is voor hem de cirkel eindelijk rond!

Tot zover de Caine-Hackman theory

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Jeumig daar heeft zich een film hoog op mijn must-see lijstje genesteld... Dat klinkt geweldig narva77!

fled-fan

• 29 berichten
  • 7 stemmen

ik zoek een film:

het gaat over een dokter of een verpleegster die baby's van patienten weg wil snijden

en nog een andere film over een bejaardentehuis of een ziekenhuis waar plots veel meer mensen sterven, en het is een verpleegster die ze vermoord (met een pikuur)

mvg

fled-fan

as

• 3548 berichten
  • 5932 stemmen

fled-fan schreef:

Ik zoek een serie, het is dus geen film

het was vroeger op de belgische televisie

het ging over een jongen die in een coma lag, en de serie ging over wat er zich afspeelde in zijn coma( zoals een droom) hij moest een uitweg zoeken om uit zijn coma te geraken

ik denk niet dat iemand mij kan helpen maar ik hoop het altans van wel

mvg

fled-fan

Die ken ik wel ja. ook wel eens wat afleveringen van gezien. Geen idee hoe dat ook al weer heet.

fled-fan

• 29 berichten
  • 7 stemmen

as schreef:

(quote)
Die ken ik wel ja. ook wel eens wat afleveringen van gezien. Geen idee hoe dat ook al weer heet.

heb ik intussen al gevonden denk ik:

the odyssey

fled-fan

• 29 berichten
  • 7 stemmen

Ik zoek nog een film: het gaat over een vrouw die vast zit in een winkelcentrum met haar 2 kinderen terwijl de stroom uitvalt

Anarchist

• 497 berichten
  • 607 stemmen

EmDee schreef:

(quote)

ging het toevallig niet om deze versie van lord of the Rings?

Dit is nl deels animatie en live-action en in het begin zie je de Ringwraiths nl voorbij komen bij een ik dacht rode achtergrond.

zou kunnen misschien

wat zijn ringwraiths eigenlijk?

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Anarchist schreef:

zou kunnen misschien

wat zijn ringwraiths eigenlijk?

(afbeelding)

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3401 stemmen

Ik zoek een animatiefilm die vrij oud is. Heb hem een jaar geleden een keer snachts gezien.

Weet er niet zoveel meer over, alleen dat er een man en vrouw waren die voortdurend ruzie hadden. Het was ook allemaal best grof kwa schelden en geweld. Even later was er ook een scene met die man op een dak met andere mannen en dat hij er af viel of zo....

Weet er niet veel meer van en had hem ook niet helemaal af gezien. Iemand een idee?

roosjeflower

• 2 berichten
  • 1 stemmen

Ik zoek een titel van een film, ik dacht dat ik de juiste titel had maar het bleek de verkeerde te zijn..

het plot van de film lijkt een beetje op die van If only met Jennifer Love hewitt, maar dat is hem niet..

het gaat dus ook over een man wiens vriendin wordt aangereden, maar de volgende dag weer springlevend blijkt te zijn.. deze man krijgt ook een nieuwe kans en moet zijn liefde voor haar bewijzen om haar te mogen 'houden'...

af en toe komt er in de film een man tevoorschijn, het is geloof ik een 'zwarte' zwerver die de man raad geeft...

wat ik me ook nog kan herinneren is dat de man ruzie, of igg geen goed contact meer heeft met zn vader, maar die is al heel oud en de vriendin van de man probeert ze weer wat dichter bij elkaar te brengen..

de man heeft ook een tijd limiet (ik weet niet meer precies hoe lang)waarin hij moet proberen de liefde te verklaren, of igg zijn vriendin te overtuigen van zijn liefde voor haar.. en op het laatst laat hij haar schaatsen omdat ze dat zo graag wou...

het speelt geloof ik rond kerst...

op het allerlaatst gaat de vriendin de straat op om de kat van haar buurvrouw te zoeken en dan wordt ze weer bijna aangereden, maar de man redt haar net op tijd en dan komt hij in het ziekenhuis te ligge, maar hij overleeft het geloof ik wel..

zo, ik hoop dat jullie genoeg informatie hebben om de film te herkennen, ik hoop dat iemand de titel van deze film weet..

ik dacht dat er een getal in zat, iets van 'three days' of 48 hours.. ofzo...

alvast bedankt...

Gilz

• 21 berichten
  • 19 stemmen

Ik zoek een franse film

De film vertelt het verhaal van een jongen en een meisje die vrienden zijn en atlijd met elkaar omgaan en dan spelen met n soort van klein carousel (draaimolen achtig ding ofzo)

En elke keer als ze dan n spelletje doen (de een daagt de ander uit om iets te doen) zeiden ze 'GAME'

Na middelbare school gaan ze niet meer met elkaar om geloof ik, maar dan ziet hij haar weer op n gegeven moment (hij is zelf zakenman geworden, zij serveerster) en t loopt nogal vaag af (doden iig)

Dit klinkt nogal vaag, is ook best lang geleden, maar ik bedacht me laatst weer dat ik dat toch wel n mooie film heb gevonden, hoop dat iemand er iets mee kan

Anarchist

• 497 berichten
  • 607 stemmen

EmDee schreef:

(quote)

(afbeelding)

nee dat is het niet

het was iets veel groters..een aanstormend leger(denkik) dat van rechts naar links over het scherm passeert..en hoever ik me kan herinnerren waren de enige kleuren zwart en rood

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 7998 stemmen

Gilz schreef:

Ik zoek een franse film

Klinkt als deze:

http://www.moviemeter.nl/film/14695

Gilz

• 21 berichten
  • 19 stemmen

ROOSKY schreef:

(quote)

Klinkt als deze:

http://www.moviemeter.nl/film/14695

T is m

Mijn dank is groot

fled-fan

• 29 berichten
  • 7 stemmen

Ik zoek een film over een meisje die 3 dates heeft met 3 jongens, meer weet ik eigenlijk niet meer

Leonie1

• 52 berichten
  • 24 stemmen

Ik zoek de titel van een nogal filmhuis-achtige film. Ik weet er haast niets meer van, behalve een scene waar de twee geliefden (?) waar het over gaat samen in een rivier of meertje oid staan. Volgens mij komt daar ergens ook een slang in voor.

Ik ben eigenlijk vooral op zoek naar de titel van een pianostuk wat er dan wordt gespeeld. Iets van Mozart.

Ozarklynch

• 1317 berichten
  • 581 stemmen

Loss of Sexual Innocence misschien ? Heb hem afgelopen winter eens gehuurd maar helaas geen tijd gevonden om 'm te bekijken. De cover van de dvd correspondeert in ieder geval met je omschrijving.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25174 stemmen

fled-fan schreef:

Ik zoek een film over een meisje die 3 dates heeft met 3 jongens, meer weet ik eigenlijk niet meer

Heel misschien deze :

Martha, Meet Frank, Daniel and Laurence (1998)

Alastor

• 2634 berichten
  • 3018 stemmen

Leonie1 schreef:

Ik zoek de titel van een nogal filmhuis-achtige film. Ik weet er haast niets meer van, behalve een scene waar de twee geliefden (?) waar het over gaat samen in een rivier of meertje oid staan. Volgens mij komt daar ergens ook een slang in voor.

Ik ben eigenlijk vooral op zoek naar de titel van een pianostuk wat er dan wordt gespeeld. Iets van Mozart.

Dat is inderdaad The Loss of Sexual Innocence.

Dit is de soundtrack:

Piano Sonata in C"

Composed by Wolfgang Amadeus Mozart

Performed by Joanna MacGregor

"Träumerie"

Composed by Robert Schumann

"Der Dichter spricht"

Composed by Robert Schumann

"Moonlight Sonata: 1st Movement"

Composed by Ludwig van Beethoven

"Nocturne in E Flat Major, Opus 9, No.2"

Composed by Frédéric Chopin

"Nocturne in D Flat Major, Opus 27, No.2"

Composed by Frédéric Chopin

"Symphony No. 9 'Choral' (Presto 'Ode To Joy')"

Composed by Ludwig van Beethoven

Performed by The Royal Philharmonic Orchestra

"Girl Don't Come"

Written by Chris Andrews

Performed by Sandie Shaw

"Long Live Love"

Written by Chris Andrews

Performed by Sandie Shaw

Ozarklynch

• 1317 berichten
  • 581 stemmen

De moeite om eens overnieuw te huren Alastor ?

Alastor

• 2634 berichten
  • 3018 stemmen

Het doet af en toe wat gekunsteld aan en de film is wat onsamenhangend, maar de beelden zijn prachtig en het ritme (the flow) is haast meditatief.

Het gemiddelde voor deze film hier op de site is trouwens belachelijk laag. Niet dat ik veel hoger gegeven heb, maar ik ben sowieso al niet zo gul met sterren.

Geen absolute aanrader, maar ook niet te versmaden. Zeker niet.

Ozarklynch

• 1317 berichten
  • 581 stemmen

Thanks Alastor. Kan me er nu enigszins een beeld van vormen. Zal hem zeker nog eens meepikken als het aanbod flauwtjes is. Beeldenpracht en een meditatief ritme boeien me anders wel .

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3401 stemmen

FillumGek schreef:

Ik zoek een animatiefilm die vrij oud is. Heb hem een jaar geleden een keer snachts gezien.

Weet er niet zoveel meer over, alleen dat er een man en vrouw waren die voortdurend ruzie hadden. Het was ook allemaal best grof kwa schelden en geweld. Even later was er ook een scene met die man op een dak met andere mannen en dat hij er af viel of zo....

Weet er niet veel meer van en had hem ook niet helemaal af gezien. Iemand een idee?

Niemand die hem weet? Ben echt benieuwd

Kwam trouwens nog iets te binnen...

Een film die ik een jaar of acht geleden gezien heb schat ik. Een stel/groep mensen (?) zijn in Afrika of zo of iets in die richting. Enkele scenes:

Een leeuw die een man opvreet en even later komt een zwarte inboorling het skelet van de man tegen. De leeuw zit op dat moment aan het skelet te eten en jaagt de leeuw weg.

Een man en vrouw brengen de nacht door op struisvogelveren en de volgende ochtend zitten ze onder de vlooien. Ze rennen naakt weg en springen een meer in.

Op het einde wil de inboorling ze pakken maar laat de vrouw gaan en geeft haar een kettinkje of zo. De inboorling was dacht ik verliefd op de vrouw.

Ik vond deze film toen erg spannend en leuk en heeft dus best veel indruk gemaakt. Deze gegevens moeten genoeg zijn voor jullie om de film te herkennen lijkt me. PLEASE?!

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Klinkt bekend. In welke steil was het ongeveer getekend? Dicht bij de werkelijkheid, of juist niet?

Djp

• 13 berichten
  • 23 stemmen

Iemand een idee?

Zoek een film die ik wat jaartjes geleden heb gezien, als ik het goed heb staat er op de hoes de titel iets met 'eye' of een afbeelding van een oog. En ik herinner me een beweging die meerdere keren wordt herhaald in de film.........zeg maar met de duim alle vingers aantikken en weer terug...dit gebeurd sowieso op het einde van de film door een klein meisje in een kist ofzo..

Een vrouw in een rolstoel herinner ik me ook goed, die dezelfde beweging met haar hand maakt.

Kan iemand me op weg helpen?

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3401 stemmen

IcU schreef:

Klinkt bekend. In welke steil was het ongeveer getekend? Dicht bij de werkelijkheid, of juist niet?

Bedoel je die tekenfilm? Want ik heb het dus over 2 films he.

De eerste film is die tekenfilm ( staat in de quote)

Tweede film is die film in afrika en met die leeuw enz.

De animatiefilm is realistisch getekend. Dus wel dicht bij de werkelijkheid ja. En hij was dacht ik vrij oud. Jaren 70 of zo, maar weet het niet zeker meer.

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

Ozarklynch schreef:

De moeite om eens overnieuw te huren Alastor ?

Mwa, volgens mij is "The Loss of Sexual Innocence" meer een love-it or hate-it film.

Echt alléén voor de liefhebbers van Arthouse/Filmhuis, en zelfs dan kan ie tegenvallen. Het is idd een nogal onsamenhangende film, maar de cinematografie en de mooie beelden maken veel goed. Evenals de filmmuziek, en de klassieke stukken....

fled-fan

• 29 berichten
  • 7 stemmen

fled-fan schreef:

Ik zoek nog een film: het gaat over een vrouw die vast zit in een winkelcentrum met haar 2 kinderen terwijl de stroom uitvalt

heeft al iemand iets gevonden voor deze film?

mvg

fled-fan

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.