• 16.060 nieuwsartikelen
  • 179.271 films
  • 12.292 series
  • 34.136 seizoenen
  • 649.756 acteurs
  • 199.357 gebruikers
  • 9.396.315 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

kartworld

• 3 berichten
  • 44 stemmen

Bedankt,

Haha ja ik heb de film zelf nog nie gezien dus weet niet hoe het precies zit. Maar hardstikke bedankt!!!

Wouter

• 18723 berichten
  • 3086 stemmen

Niet Frans, dus.

kartworld

• 3 berichten
  • 44 stemmen

het lijkt er op:P

TantePoes

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Hallo,

Enkele jaren geleden heb ik een thriller/horrorfilm gezien, die ik nu heel graag nog eens wil kijken, alleen weet ik de naam niet meer.

Ik kan me nog korte fragmenten uit de film herinneren:

De film speelde zich grotendeels af in een appartement van een flatgebouw, een hoge etage. Op een gegeven moment zit er een vrouw (waar de film over ging, dacht ik) alleen in het appartement, en is er een beest of een man in een van de kamers die haar probeert te vermoorden. Het enige "moord" wapen wat de vrouw kan vinden, is een pannekoekenspatel, in een la van de keuken.

(tsja, dat ik dat soort dingen wel onthoud, maar een boodschappenlijstje ho maar )

Verder weet ik me nog te herinneren dat ze op een gegeven moment met lippenstift HELP ME op het raam van het appartement schrijft.

Dit is alles wat ik nog weet. Ik hoop dat iemand weet welke film ik bedoel!!

Alvast erg bedankt

Mark

sharon_jj

• 1 berichten
  • 0 stemmen

wie heeft er dit verhaal in een film gezien...

of een film met dit verhaal.....

het gaat als volgt....:

het gaat over een jongen die in het bos aan het wandelen is,en komt een elfje tegen...

hij wordt verliefd op het elfje,en volgt haar tot haar huis...

dan wordt hij ook veranderd in een elfje...

maar het elfje zelf heeft nog jaloerse zussen die de jongen ook willen...maar de jongen wilt alleen dat ene elfje,en andersom ook......zussen proberen alles te saboteren.....

maar uiteindelijk komen ze bij elkaar....en moetten ze beslissen of ze nu mens of of elfje blijven......

de persoon waarvoor ik dit zoek was 9 jaar ofzo toen ze de film zeg,en is nu 22.....dus het was in het jaar 1992 ofzo.....

klinkt stom maar het is echt belangrijk dat ik hem vind... kus.....sharon.....

xangadix

• 1618 berichten
  • 4512 stemmen

Ik zoek een film (ergens eind jaren tachtig, begin jaren negentig) waarin iemand opgeleid wordt tot chauffeur in een soort special forces team. De auto's die hiervoor gebruikt worden (tijdens de training en tijdens de actie scènes later in de film) zijn Peugeot 605's. Iemand enig idee..?

Illuvatar

• 72 berichten
  • 1259 stemmen

Ik zag ooit in de godsdienstles op school een film maar ik ben er nooit toe gekomen om te vragen hoe hij heette.

Hij ging over een neger en zijn familie in de Verenigde Staten toen negers nog achterin de bus moesten gaan zitten. De man was het daar niet mee eens en begon in opstand te komen door zijn rol van predikant in de zijn kerk. Dan beginnen beginnen er allemaal rare dingen te gebeuren zoals bedreigingen waardoor de familie wordt weggepest uit hun huis. De man wordt dan door de kerk ontslaan en dat is dan denk ik het einde van de film.

Ik denk dat de film zo'n paar jaar geleden op de nederlandse televisie te zien was want daar had mijn leraar hem van opgenomen.

silverfaustx

• 521 berichten
  • 770 stemmen

empire of the sun nu uit op se dvd in nl

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Alastor schreef:

Ik zoek een duitse film, met een scene waarin een meisje van een jaar of 16 'out' gaat op de loveparade in berlijn en vervolgens misbruikt wordt..

Titel ligt op de punt van m'n tong, maar ik kan er ff niet opkomen.. Iemand?

Julietta

Ik ben op zoek naar een film die ik ongeveer 17 jaar geleden heb gezien op school. Het kan zijn dat het een documentaire is geweest, dat weet ik niet meer. Het gaat in iedergeval over een jongen (hij woont volgens mij ergens in Zuid-Amerika) die de eindjes aan elkaar moet knopen door lege (Coca Cola) blikjes of flesjes op het strand te zoeken en daar krijgt hij dan wat geld voor. En dat hij ruzie krijgt met andere flessenrapers ofzo. Ik weet dat dit erg vaag klinkt maar die film (documentaire?) heeft heel veel indruk achtergelaten na zoveel jaar. Ik ben al tijden op zoek maar helaas nog zonder resultaat... Iemand toevallig een idee??

cinesue

• 48 berichten
  • 2963 stemmen

ben op zoek naar filmtitel van film die denk ik uitkwam midden jaren 90. volgens mij spaanstalig, of het speelde in spanje. heb hem gezien in filmhuis, was lichtvoetige komedie/drama

het ging over een lesbische relatie tussen een danseres (die eerst iets met een man had) en een dikke vrouw die dj was. ze gingen weer uit elkaar maar de dikke vrouw wilde zwanger worden en deed het toen met die man. en in de laatste scene werd nog gesuggereerd dat die man ook wel iets voor een andere man voelde.

iemand een idee?

Tun-89

• 712 berichten
  • 510 stemmen

Hallo mensen,

ik heb vorig jaar een keer een film gekeken.

ik weet geen acteurs, ik weet de genre niet, en ik weet de titel niet.

Ik heb die film S'nachts gezien, en heb met me domme hoofd niet in de Tv-gids gekeken de volgende ogtend.

Naar mijn gevoel was het een Thriller, maar kan ook anders zijn.

Ik vertel nu een beetje waar die over gaat:

Een vrouw is op vakantie geweest in Idia ofso (volgens mij) of thailand of iets in die richting. ze neemt een souvenier mee, een 1 of ander Boedahh beeld, zo'n vrouw met zo'n slurf en meerdere armen., ik weet niet hoe zo'n ding heet. dat ding heeft ze in haar kamer gezet enso, haar man die vond het ook leuk dat ze het leuk had gehad op haar vakantie enz..

Dan doet ze ineends vreemder en vreemder, ineens Blijkt ze een beetje bezeten te zijn door dat beeld, vanaf dan houdt ze zich bezig met duister en kaarsen, en een soort van bidden enzo naard at ding.

Haar man ziet het niet meer zitten met haar en hij gaat weg of zo (weet ik niet meer precies)

Dan later vind ze het allemaal zelf ook niet meer zo leuk, en ze wil dat het stopt, maar ze word bang en kan niet verlossen van die geest of wat het is..

ze gaat haar man opzoeken, ze trekt beetje slet kleren aan volgens mij... en ze verft haar haren,,

en dan zegt ze weer: ohh dit was geen goed idee, had ik nooit moeten doen, en ze staat op instorten dan komt er zo'n man in hun huis die wil helpen dat alles weer goed gaat maar dat lukit niet.

Ik weet alleen dat op het eind in de woonkamer of waar dan ook, allemaal vuur is, alles is in vlam.

Ík vond het een goede film, naar mijn mening en ben al erg lang op zoek. heb veel geprobeert maar ik weet nog steeds niet welke film het is..

Kan iemand mij alsjeblieft helpen??!

Ik zou het heel fijn vinden, aub reageer als het je bekend voorkomt, of als je tips hebt, of vragen.

alfast bedankt, groetjes Tun.

Leno

• 5921 berichten
  • 4415 stemmen

Temptress denk ik. Heeft pas 3 stemmen..

http://www.moviemeter.nl/film/10703/info/

Tun-89

• 712 berichten
  • 510 stemmen

Leno schreef:

Temptress denk ik. Heeft pas 3 stemmen..

http://www.moviemeter.nl/film/10703/info/

Jeetje, wat zijn jullie goed. Ik weet het niet zeker maar het lijkt er sterk op dat dat 'm is..

Ik ga gauw kijken. Bedankt. als er nog andere tips zijn, lett me know..

Saarah

• 18 berichten
  • 118 stemmen

Hey,

Ik zoek een film waar ik als kind verzot op was:p. Het was een film die geloof ik ging over 4 kinderen of tieners, ik denk 3 jongens en een meisje. Er is één dikkere jongen bij die heel graag eet:p.

Het begint bij één van hen thuis, waarvan de ouders weg zijn. Daar vinden ze op de zolder een schatkaart en oude munten, geloof ik. Ze gaan dus op zoek naar die schat en ze beginnen in een louche restaurant in de buurt. De buitenkant van dat restaurant staat vol met kogelgaten enzo, en in de kelder van dat restaurant zit een soort gedrocht verborgen. Het wordt opengehouden door een rare vrouw, samen met twee mannen (haar zonen ofzo?)

Dan gaan ze via een waterput onder de grond ofzo? En moeten ze geloof ik door ondergrondse grotten en gangen enzo. Ze vinden daar ook allerlei gouden munten en doen een wens.

Dan komen ze uit bij een piratenschip.

Een jongen en een meisje worden dan ook een koppel (of waren ze dat al? :s) en kussen dan terwijl ze in het water rond het schip zwemmen geloof ik.

Mja, de rest weet ik echt niet meer

Is er iemand die weet/vermoed over welke film ik het heb? Als kind heb ik hem echt duizenden keren gezien :d

Achilles

• 1049 berichten
  • 218 stemmen

the goonies..

Leno

• 5921 berichten
  • 4415 stemmen

The Goonies, lijkt me.

http://www.moviemeter.nl/film/804

Saarah

• 18 berichten
  • 118 stemmen

Jep, dat is em. Bedankt!

fled-fan

• 29 berichten
  • 7 stemmen

Ik zoek de naam van een film die ik jaren geleden heb gezien. Kweet nog een beetje het onderwerp van de film. als iemand iets herkent of de film weet, of een gelijksoortige film, kan je de naam geven of de plaats geven waar ik informatie ervan kan vinden.

onderwerp:

Er werd in deze film een gezinsfoto genomen op een grote steen bij een afgrond. Plots valt een meisje in de afgrond. met moet uitzoeken of het een ongeluk was, of dat ze werd geduwd.

genre: thriller of drama

hopelijk kan iemand mij helpen

mvg

fled-fan

EddieBowz-fan

• 34 berichten
  • 0 stemmen

ik zoek de filmtitel van een film die ik een jaar of twee jaar geleden heb gezien.

ging over een jongetje die zou gaan verhuizen. hij besloot toen om op school de laatste paar dagen dat hij er nog was, de boel ff op z'n kop te zetten. met behulp van zijn vriendin en vriend lukt hem dat aardig. maar uiteindelijk blijkt dat ze toch niet gaan verhuizen.

verder weet ik het niet echt meer.

hopelijk weten jullie de titel.

Doom

• 8214 berichten
  • 1541 stemmen

EddieBowz-fan schreef:

ik zoek de filmtitel van een film die ik een jaar of twee jaar geleden heb gezien.

ging over een jongetje die zou gaan verhuizen. hij besloot toen om op school de laatste paar dagen dat hij er nog was, de boel ff op z'n kop te zetten. met behulp van zijn vriendin en vriend lukt hem dat aardig. maar uiteindelijk blijkt dat ze toch niet gaan verhuizen.

verder weet ik het niet echt meer.

hopelijk weten jullie de titel.

Max Keeble's Big Move (2001)

Heb hem zelf niet gezien, echter met het zoeken op MovieMeter kom je een heel eind.

Doom

• 8214 berichten
  • 1541 stemmen

fled-fan schreef:

Er werd in deze film een gezinsfoto genomen op een grote steen bij een afgrond. Plots valt een meisje in de afgrond. met moet uitzoeken of het een ongeluk was, of dat ze werd geduwd.

genre: thriller of drama

Ben zelf ook wel benieuwd, heb ik namelijk ook eens gezien. Zoek hem ook nog altijd, was zo'n waargebeurd verhaal op RTL 4.

fled-fan

• 29 berichten
  • 7 stemmen

Ben zelf ook wel benieuwd, heb ik namelijk ook eens gezien. Zoek hem ook nog altijd, was zo'n waargebeurd verhaal op RTL 4.

ik weet niet meer of het waargebeurd verhaal was of niet, maar ik heb die niet gezien op rtl 4. ik heb al een andere film gevonden met ook een meisje die valt van een rots: don't look down. mss is het deze dat jij zoekt. ik dacht eerst dat ik hem gevonden had maar het is volgens mij deze niet.

hopelijk vindt ik deze film, want ik ben er al zeer lang op zoek

Doom

• 8214 berichten
  • 1541 stemmen

fled-fan schreef:

ik weet niet meer of het waargebeurd verhaal was of niet, maar ik heb die niet gezien op rtl 4. ik heb al een andere film gevonden met ook een meisje die valt van een rots: don't look down. mss is het deze dat jij zoekt. ik dacht eerst dat ik hem gevonden had maar het is volgens mij deze niet.

hopelijk vindt ik deze film, want ik ben er al zeer lang op zoek

Denk dat we dezelfde film moeten hebben, aangezien Don't Look Down ook niet de film is die ik zoek. Das namelijk horror/thriller, dat kan het niet geweest zijn.

Ik ga nu effe zoeken op MovieMeter, wie weet

fled-fan

• 29 berichten
  • 7 stemmen

Doom schreef:

Denk dat we dezelfde film moeten hebben, aangezien Don't Look Down ook niet de film is die ik zoek. Das namelijk horror/thriller, dat kan het niet geweest zijn.

Ik ga nu effe zoeken op MovieMeter, wie weet

ja zal dan wel dezelfde film zijn, heb al op vele sites gezocht ook op moviemeter, maar heb nog niks gevonden. kheb al vele films mogen zoeken maar deze is echt wel één van de moeilijkste. en toch wil ik die vinden

EddieBowz-fan

• 34 berichten
  • 0 stemmen

bedankt Doom!

EddieBowz-fan

• 34 berichten
  • 0 stemmen

eeey.

kennen jullie misschien nog meer films die gaan over kinderen die kattekwaad uithalen enzo?

Leno

• 5921 berichten
  • 4415 stemmen

Ik zoek de naam van een horrorfilm, die wat ouder is (i.i.g. niet recent).

Ik herriner me een huis in een bos, veel wolven en het meest in het oog springend: evil trees, die bloeden.. Volgens mij wordt een boom met een kettingzaag doorgezaagd, waar dan ook bloed uit komt.

Iemand?

Is het misschien The Guardian? denk het eigenlijk niet..

x-mar-x

• 19 berichten
  • 1 stemmen

ik ben op zoek naar een filmtitel van een film die ik een tijd terug (zou best 1 tot anderhalf jaar geleden) op tv heb gezien.

ik herinner me dat het ging over mensen die in een huis gingen wonen (of er al woonden) de man begon daar last te krijgen van de geesten, en kon het verhaal van het verleden zien.

dat was zo iets als dat er een rijke familie woonde, met een slaaf, de slaaf was uiteindelijk met de dochter van de rijke man naar bed geweest en de man betrpte hen hij vermoorde de slaaf en sloeg zijn dochter, zijn jongste dochter zag dit en toen hij merkte dat ze in de duerpost keek heeft hij haar in de kou buiten gezet en deur op slot. de moeder weet ik niet hoe die dood is gegaan. de man die er in deze tijd woont voelt en ziet van alles. ik kan me herinneren dan hij op een gegeen moment ook blauwe hand afdrukken op zn lichaam heeft, blauwe plekke in vorm van handen op ijn been dacht ik. en ze gaan op een gegeve moment met mensen die er verstand van hebben het uitzoeken door middel van warmte gevoelige apparatuur.

WIE kan mij helpen aan de titel van deze film, ik vond het zo'n mooie film toen ik hem op de tv zag alleen was ik zo stom niet de naam op te schrijven.

groetjes mariëlle

x-mar-x

• 19 berichten
  • 1 stemmen

EddieBowz-fan schreef:

eeey.

kennen jullie misschien nog meer films die gaan over kinderen die kattekwaad uithalen enzo?

hey, films over kinderen met kattekwaad? jah misschien was je er zelf al op gekomen maar wie weet (mensen zoeken verder dan nodig)

DE BOEFJES! je kent ze vast wel, ik vind ze zelf wel humor:)

hoop dat ik je zo heb kunnen helpen

groetjes

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.