- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
AnthonyG.
-
- 356 berichten
- 348 stemmen
Ik zoek 2 films
1.Een Amerikaanse duikbootfilm zwart-wit (kan natuurlijk al ingekleurd zijn), ik weet nog 2 scenes, een scene aan het begin waar men de kapitein o.d. opzoekt en hij is in zijn tuin aan het werken.
Een andere scene is bij het duiken, waar iemand achterblijft boven in de toren en terwijl de duikboot ondergaat kan die zich redden door via geklop kenbaar te maken dat hij nog niet binnen is.
2. Een film met torpedo boten (maar niet die met Kenedy) de enige scene die ik er nog van weet is één waarbij de men argeloos een duitse basis/haven binnenvaart, zich gewond voordoet enz.
WO2 en in kleur (ingekleurd of zwart wit opgenomen)
Movie-Addicted
-
- 2221 berichten
- 3435 stemmen
http://www.globalsecurity.org/military/systems/ship/submarine-movies.htm
en:
Classic Film Guide - classicfilmguide.com
en:
IMDb: Submarine Movies! - a list by willi-beckenlehner
en:
Submarine Films list - listal.com
en:
Top Submarine Movies - Yahoo! Voices - voices.yahoo.com
en:
http://www.valoratsea.com/videos2.htm
en:
en:
IMDb: Best submarine movies - a list by skoivunen
en:
IMDb: Submarine movies I watched - a list by lora-31
en:
IMDb: Submarine Movies - a list by carrie7
Genoeg om af te stropen, good luck 
(p.s. staan ook talloze films in deze lijsten die in het zwart/wit geschoten zijn, "Oldies".)
AnthonyG.
-
- 356 berichten
- 348 stemmen
http://www.globalsecurity.org/military/systems/ship/submarine-movies.htm
en:
Classic Film Guide - classicfilmguide.com
en:
IMDb: Submarine Movies! - a list by willi-beckenlehner
en:
Submarine Films list - listal.com
en:
Top Submarine Movies - Yahoo! Voices - voices.yahoo.com
en:
http://www.valoratsea.com/videos2.htm
en:
en:
IMDb: Best submarine movies - a list by skoivunen
en:
IMDb: Submarine movies I watched - a list by lora-31
en:
IMDb: Submarine Movies - a list by carrie7
Genoeg om af te stropen, good luck 
(p.s. staan ook talloze films in deze lijsten die in het zwart/wit geschoten zijn, "Oldies".)
Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand de film zou weten aangezien ik het plot totaal niet ken, alleen maar die 2 scenes.
AnthonyG.
-
- 356 berichten
- 348 stemmen
Enige tijd geleden zocht ik hier een zwart-wit film die zich afspeelde in een britse kolonie waar er een coup o.d. gebeurde en de 2 hoofdrolspelers uiteindelijk een soort van luchtafweer moesten vernietigen.
Anyhow, zonet die film tegengekomen, Guns at Batasi (1964)
plexa
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Heelp, zoek een fiml:
Hallo, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik zoek een film (volgens mij jaren 70-80) Klein stukje weet ik nog:
Een vrachtvliegtuig uit de tweede wereldoorlog stort neer met een lading goud. Jaren later wordt dit gevonden door iemand en die gaat dan terug om de goudstaven te bergen. Het is volgens mij een sort komedie.
Ik hoop dat iemand me kan helpen
Movie-Addicted
-
- 2221 berichten
- 3435 stemmen
Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand de film zou weten aangezien ik het plot totaal niet ken, alleen maar die 2 scenes.
Maakt niet uit
maar ik vond het meer een speld in hooiberg. Ook omdat er zoveel films daarover gemaakt zijn. Misschien had je iets meer specifieker moeten zijn.
Jesper187
-
- 6434 berichten
- 2462 stemmen
Een vrachtvliegtuig uit de tweede wereldoorlog stort neer met een lading goud. Jaren later wordt dit gevonden door iemand en die gaat dan terug om de goudstaven te bergen.
plexa
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Helaas dat is hem niet. Het is echt, wat ik me nog kan herinneren een komedie / avontuur. Om de goudstaven er uit te halen gaan ze met een vervoermiddel op rupsbanden of zo op pad. Uiteindelijk komt die bij het vliegtuig terug maar die zinkt verder het water in waardoor ze niet alle kisten uit kunnen halen. Aan het einde staat hij op een kist gevuld met de staven en die heft die dan.
Ik weet het een beetje rommelig verhaal maar voor mij ook 20 jaar terug dat ik deze gezien heb haah
plexa
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Neen helaas ook niet. Wat ik me ook nog kan herinneren is dat de film begint in het vliegtuig in de tweede wereldoorlog dat waar de goudstaven enz naar veilige plaats gevlogen worden maar dat vliegtuig stort dus neer en wordt aan meer gevonden. En dan begint de race om het goud enz op te halen.
AnthonyG.
-
- 356 berichten
- 348 stemmen
Maakt niet uit
maar ik vond het meer een speld in hooiberg. Ook omdat er zoveel films daarover gemaakt zijn. Misschien had je iets meer specifieker moeten zijn.
Zoveel duikbootfilms kunnen er niet zijn waar er gedoken wordt en iemand "vergeten" wordt op het dek.
nadinechristiaan
-
- 18 berichten
- 18 stemmen
Ik zoek een film die ik ooit met maatschappij leer heb gezien, betreft een jong jochie wat erg veel problemen heeft en veel slechte vriendjes heeft.
het einde is volgens mij dat hij het huis in de brand steekt en zelf er in blijft? het is al 8 jaar geleden dat ik hem heb gezien dus kan het een beetje mis hebben haha
jarno1975 (moderator series)
-
- 10989 berichten
- 2803 stemmen
Om te zoeken naar een bepaalde film is het vaak handiger om andere info te weten.
Welk land? Welk genre? welk jaartal (ongeveer)? Je kan een film uit 1930 ook 8 jaar geleden gezien hebben natuurlijk. Het is handiger om te vermelden uit welk jaar de film ongeveer komt. Speelde er bekende acteurs in mee?
Misschien dat hij in deze lijst met maatschappelijke films staat?
nadinechristiaan
-
- 18 berichten
- 18 stemmen
Het waren jonge kinderen, de film komt (denk) ik uit de jaren 90, maar kan het ook fout hebben. volgens mij komt er iets in de film naam voor met child. geen idee iig geen problem child die comedy want het was geen comedy. denk eerder een drama.
mikey
-
- 29017 berichten
- 5170 stemmen
Die film wordt altijd gezocht.... kom er niet op
nadinechristiaan
-
- 18 berichten
- 18 stemmen
Had hem in het verleden ookal een keer gevraagd en kon het nergens meer terug vinden! maar met wat speurwerk heb ik hem gevonden 
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Ik zoek de titel van een film, die ik lang geleden zag, waarin mensen de televisie ingezogen worden (ik bedoel Pleasantville niet) en terecht komen in verschillende werelden, waaronder een tekenfilm, met een muis, dacht ik.
Iemand een idee?
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Yep, dat moet 'm zijn. Bedankt.
In mijn geheugen was het best een goede film, maar als ik de trailer nu zie. 
Almeruh
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een film, het gaat over een soort van vechtarena waar verschillende soorten vechters en ook vrouwen heengaan, om te vechten voor een grote som geld.
Later, komen een paar derachter dat het systeem corrupt is, en ze gaan er wat tegen doen.
Het eindigt met dat het hele eiland opgelazen wordt.
feitjes:
Het is op een eiland.
Zowel mannen als vrouwen.
Moderne stijl.
Zit ook een liefdesverhaal in.
Alvast bedankt.
Jesper187
-
- 6434 berichten
- 2462 stemmen
Waarschijnlijk The Condemned (2007)
Almeruh
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Nee, een andere deze lijkt er totaal niet op.
the marsh
-
- 109 berichten
- 1500 stemmen
DOA: Dead Or Alive (2006) misschien.
Movie-Addicted
-
- 2221 berichten
- 3435 stemmen
Ik ben ook even wezen speuren, maar het moet echt 1 van de 2 zijn

drummeramsterdam
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
ik zoek een film van heel erg lang geleden
ik denk tussen 1998 en 2000 als ik mij niet vergis.
wat ik nog weet is dat hij op tv was. was erotische film. ging over een virtuele bril. weet nog dat de laatste scene was dat er 2 vrouwen aan het worstelen waren.
JEPEDEWE
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
ik zoek de titel van een film van eind de jaren 90
3 studenten huren een huis en hebben 1 kamer over die ze doorverhuren aan een man, die diezelfde dag arriveert met een grote koffer.
De dag nadien vinden ze de man dood terug. In de koffer blijkt een smak geld te zitten dat ze besluiten onder mekaar te verdelen
Iemand enig idee...
Bedankt
JP
Fabian123
-
- 335 berichten
- 3880 stemmen
Klinkt als Shallow Grave van Danny Boyle 
JEPEDEWE
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
perfect, dat is em!!! topfilm vind ik
Bedankt
ibendb
-
- 5044 berichten
- 3248 stemmen
Ik zoek een film. Het is een vertelling van Hans & Grietje, ik weet er niet zo heel veel van, enkel dat de heks de twee kinderen liet eten en ondertussen een liedje zong. Voor het peperkoekenhuisje stonden allemaal peperkoekenmannetjes die kinderen blijken te zijn. Op het einde worden ze natuurlijk bevrijd. Weet iemand uit welk jaar deze film komt?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.