• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.954 films
  • 12.388 series
  • 34.317 seizoenen
  • 651.307 acteurs
  • 199.649 gebruikers
  • 9.416.568 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 74676 berichten
  • 5987 stemmen

http://xrayeyesthemovie.com

?

Geen film trouwens maar promo van IDFA.

sjorsk

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Beste Filmkenners,

Ik ben op zoek naar een film titel. Het is al zo'n 5 jaar geleden dat ik deze film heb gezien.

Het betreft een soort van oorlogs-film. Het verhaal speelt zich af in een gevangenis kamp in vietnam ( of iets in die richting ). Een groep amerikanen is daar gevangen genomen, en worden gedwongen daar arbeid te verrichten ( o.a. het bouwen van trein spoor ). Het verhaal ontwikkeld zich zo dat uiteindelijk er een kleine school en soort van kerk in dat kamp komt. Opgericht door de amerikanen. Het laatste detail wat ik me verder kan herinneren is dat de 'priester' word gekruisigd door de vietnamezen.

Als iemand mij hiermee zou kunnen helpen, zou ik het erg waarderen. Heb er al slapeloze nachten van!

dunkelman

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Voor Sjorsk:

The bridge over the river Kwai.

sjorsk

• 2 berichten
  • 0 stemmen

JA! Diego, dat is 'em. Hartelijk dank, de film spookte de hele tijd in me om. Dunkelman, jij ook bedankt voor de poging!

DaanVG

• 91 berichten
  • 396 stemmen

Ik zoek een film, die ik een paar jaar geleden op BBC heb gezien, deze film ging over een man, die bij zijn moeder woont, die altijd achter buiten de planten water moest geven, en dan een meisje aan de overkant zag.

Op dit meisje werd hij verliefd, en ging er ook mee uit op een moment in de film, maar naarmate de film verder gaat denkt de man dat die vrouw een kannibaal is want hij zag door haar raam dat ze een mensenhoofd op een zilveren schaal had liggen tijdens een feest.

Ik weet ook nog dat de moeder eigenlijk een man was, en er lag ook op een moment een lijk in hun badkuip lag te ontbinden.

Ik heb ook geen idee welke acteurs er in zitten. Enig idee hoe deze film heet?

msndy

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Beste film liefhebbers,

Ik zoek een film van ik gok zo'n 10 jaar geleden, maar ik kan er ook helemaal naast zitten.

wat ik mij nog herinner is dit:

Een man en een vrouw zijn gelukkig getrouwd, krijgen een baby (een meisje) maar de vrouw overlijd bij de geboorte. De man wil zijn dochtertje niet zien want het doet hem teveel aan zijn vrouw denken? dan besluit de (schoon)moeder van de man dat hij toch de verantwoordelijkheid voor het kindje op zich moet nemen. hij neemt dan een meisje aan wat eigenlijk een serveerster is die niets van kinderen af weet. een zwerver bij hem uit de buurt wordt zijn butler. ergens ligt de naam Sarah mij bij, maar ik kan het ook mis hebben.

heeft iemand enig idee welke film dit kan zijn? alvast heel erg bedankt

_Se7en_

• 2045 berichten
  • 1805 stemmen

DaanVG schreef:

Ik zoek een film, die ik een paar jaar geleden op BBC heb gezien, deze film ging over een man, die bij zijn moeder woont, die altijd achter buiten de planten water moest geven, en dan een meisje aan de overkant zag.

Op dit meisje werd hij verliefd, en ging er ook mee uit op een moment in de film, maar naarmate de film verder gaat denkt de man dat die vrouw een kannibaal is want hij zag door haar raam dat ze een mensenhoofd op een zilveren schaal had liggen tijdens een feest.

Ik weet ook nog dat de moeder eigenlijk een man was, en er lag ook op een moment een lijk in hun badkuip lag te ontbinden.

Ik heb ook geen idee welke acteurs er in zitten. Enig idee hoe deze film heet?

Geen flauw idee, maar ik zou 'm graag eens willen zien .

Weet iemand hoe deze film noemt? Het gaat (min of meer) over een seriemoordenaar die over bovennatuurlijke krachten beschikt, en altijd als een nieuw slachtoffer wordt gemaakt hoort het slachtoffer steeds weer hetzelfde liedje... Ik dacht dat de seriemoordenaar een of andere soort van demon was...

Ik weet dat het een vage omschrijving is maar dat is ongeveer alles wat ik er nog van weet

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Anders misschien Fallen.

Jaaaaa Jeepers Creepers was het, ik zat me er al een uur suf over te denken

Bedankt!

Ik weet nog wel dat deze film op tv is geweest zo'n 8-10 jaar geleden.

Het ging over een groep tieners met 1 jongen en 1 meisje in de hoofdrol.

Er speelt een heel grote vervallen huis in die de groep jongeren hebben 'gekraakt'. Ze gebruiken het als een soort clubhuis.

Wat ik ook nog weet dat er een jampotje een belangrijke rol erin speelt. Volgens mij maakten ze een of andere vloeistof zelf en die stopten ze dan in zo'n potje. En d'r is een scene waarbij die jongen zo'n potje uit afschuw of woede op straat gooide nadat hij alleen met dat meisje in de verlaten huis zat. En de volgende scene was volgens mij dat je dat meisje bij haar thuis zag en dat haar gezinsleden haar mishandelden geloof ik.

BVD wie hem kan vinden. Ben er al jaren nar opzoek. AL sinds 2006 x"D

Ik post hem maar weer eens

En hoe heette die film met dat de stad in elkaar kan klappen?

doodah

• 1538 berichten
  • 1242 stemmen

De stad in elkaar kan klappen... doel je misschien op Inception?

Jep =D

Nu die andere nog >.>

doodah

• 1538 berichten
  • 1242 stemmen

Daar moet ik je het antwoord schuldig op blijven, vrees ik.

Tja ik kan het ook niet vinden =(.

Misschien toch maar in de alsmaar groter wordende lijst van alle films doorpluize =|.

Observator

• 18281 berichten
  • 3580 stemmen

Ik kom niet op de filmtitel en via de zoekfunctie kan ik hem ook niet vinden:

Een Aziatische film die uit meerdere (2?) verhalen bestaat. In volgens mij het laatste verhaal gaat het over jongen die bij een meisje in komt te wonen. Ze spreken elkaars taal niet. De jongen is enigszins depressief. Het speelt zich af in een dorpje/buitenwijk in de buurt van de zee.

joeri_filmfreak

• 143 berichten
  • 0 stemmen

ik zoek een film waarin ze duits praten, volgens mij heet het penosa of zoiets maar het levert niets op bij de zoekresultaten, het gaat over een duitse jongen die goed kan boksen en die gaat dan naar zon duits kamp ( het speelt zich rond de wo2 af ), een paar details erover, er is zon jongen die altijd in zijn bed plast mischien herinnert zich iemand deze film ? waarschijnlijk lijkt de naam ook op penosa of panosa maar ik kan er ook helemaal naast zitten

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Dat is NaPolA.

John Lee Hooker

• 14934 berichten
  • 1625 stemmen

Ik zoek een film met daarin volgens mij een bekende acteur. Hij wordt gezocht en wil er tussenuit knijpen. Wel moet hij over een bepaalde tijd nog op een knopje drukken van een of ander apparaat. Dat apparaatje registreerde z'n vingerafdruk. Om meteen weg te kunnen, had hij zijn opperhuid van z'n duim eraf gehaald en op een gum geplakt. Dit had hij bevestigd met nog allemaal snufjes zodat het automatisch goed kwam.

Herkent iemand dit?

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2552 stemmen

Een film van van Damme, maar ben de titel ff kwijt

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

Double Team volgens mij.

John Lee Hooker

• 14934 berichten
  • 1625 stemmen

Bedankt allebei!

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Observator schreef:

Een Aziatische film die uit meerdere (2?) verhalen bestaat. In volgens mij het laatste verhaal gaat het over jongen die bij een meisje in komt te wonen. Ze spreken elkaars taal niet. De jongen is enigszins depressief. Het speelt zich af in een dorpje/buitenwijk in de buurt van de zee.

Komt me erg bekend voor. Ik noem zomaar een paar films op de gok, wellicht zit ie er toevallig bij?:

Kaitanshi Jokei

Yeoseot gae ui siseon

Rampo Jigoku

Nalara Penggwyn

Tsumujikaze Shokudo no Yoru

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

Ik weet nu 100% zeker dat het Double Team is.

joeri_filmfreak

• 143 berichten
  • 0 stemmen

dank u wel die zocht ik

Esp

• 115 berichten
  • 647 stemmen

Ik zoek de titel van een film die ik een paar jaar geleden had gezien, en het kwam hierop neer:

Het gaat over een dorp waar iedereen elkaar kent, maar ze mogen allemaal één vrouw niet. Die ging volgens mij dood omdat iemand de remmen van haar auto kapot had gemaakt en dat ze daardoor in een afgrond viel. Dan wordt er een onderzoek gedaan, maar verder weet ik 't niet echt meer.

Het is niet dat ik de film per se opnieuw wil zien, maar ik zou graag de titel willen weten

Alvast bedankt

Flieber

• 116 berichten
  • 829 stemmen

Misschien Drowning Mona

glennton

• 72 berichten
  • 265 stemmen

Ik zoek al jaren naar een volgens mij in de jaren 60 of 70 gemaakte film over Salah a Din, de arabischeleider gedurende de kruistochten. Het is een arabischefilm die er professioneel uitzag en de vechtscenes waren indrukwekkend.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.