• 16.392 nieuwsartikelen
  • 180.165 films
  • 12.397 series
  • 34.337 seizoenen
  • 651.607 acteurs
  • 199.697 gebruikers
  • 9.420.695 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Amity

• 1786 berichten
  • 147 stemmen

A.L.I.E.N

• 779 berichten
  • 1061 stemmen

Tja, Gebruikers hier. Ik ben op zoek naar een film.

Ik heb hem lang geleden eens op TV1 geizen geloof ik. Ik had juist de begin titels gemist. Het is nacht op een vlieghaven. Een passagiers vliegtuig wil vertrekken. Maar waneer ze willen opstijgen, ontdeken ze een klein verkeersvliegtuigje dat wil landen. De twee vliegtuigen botsen op elkaar. De ravage is niet te overzien. Dat was het. Toen heb ik niet meer verder gekeken. Ik was nog jong en moest gaan slapen. Deze film (die ik in 2003 of 2004 heb gezien)Is me altijd bijgebleven, maar heb tot nu toe nooit de titel geweten. Volgens mij was het een product van de jaren '90 of van begin 2000.

Ik heb deze vraag lang geleden nog eens gesteld op dit forum. En toen krreg ik Blackout Effect toegewezen met Eric Stolz. Deze was het dus NIET.

weet er iemand AUB de titel van deze film. Alvast Bedankt!

Glacius

• 4306 berichten
  • 3043 stemmen

Ik zoek een serie, soortgelijk aan Masters Of Horror...

Ik herinner me één van de delen. Een man en vrouw gaan ergens naar toe en in bepaalde buurt raken ze de weg kwijt en kunnen ze niet uit de wijk ontsnappen. Ik geloof dat er een langharige kat aanwezig was met één beschadigd oog.

Het was niet een geweldig goede aflevering, maar ik wil de titel gewoon weten.

narva77 (crew films)

• 12743 berichten
  • 6549 stemmen

Is dat niet Tales From The Dark Side: T...? Zou best kunnen, al is het erg lang geleden dat ik die film zag.

Dk2008

• 11172 berichten
  • 788 stemmen

A.L.I.E.N schreef:

Ik heb hem lang geleden eens op TV1 geizen geloof ik. Ik had juist de begin titels gemist. Het is nacht op een vlieghaven. Een passagiers vliegtuig wil vertrekken. Maar waneer ze willen opstijgen, ontdeken ze een klein verkeersvliegtuigje dat wil landen. De twee vliegtuigen botsen op elkaar. De ravage is niet te overzien. Dat was het. Toen heb ik niet meer verder gekeken. Ik was nog jong en moest gaan slapen. Deze film (die ik in 2003 of 2004 heb gezien)Is me altijd bijgebleven, maar heb tot nu toe nooit de titel geweten. Volgens mij was het een product van de jaren '90 of van begin 2000.

Ik heb deze vraag lang geleden nog eens gesteld op dit forum. En toen krreg ik Blackout Effect toegewezen met Eric Stolz. Deze was het dus NIET.

Je hebt meerdere volgens mij met dit thema. Ik zou het niet weten, misschien deze: Airport 1975 (1974)

barns

• 478 berichten
  • 775 stemmen

Ik zoek de titel van een film met als onderwerp:

Ouders verliezen oog op kleine blonde zoon dicht bij een bos. Jongen wordt opgenomen door een of andere stam van wildmannen en probeert jaren later als hij "volwassener" is het omkappen van het bos stop te zetten ( Met ook weer een kennismaking met zijn ouders die hem jaren niet gezien hebben )

Alvast bedankt

decicco

• 2856 berichten
  • 1143 stemmen

Aahja die film ken ik ook jammer genoeg kom ik zelf niet op de titel zoals bij meerdere films. Overigens een prachtige film!

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

barns schreef:

Ik zoek de titel van een film met als onderwerp:

Ouders verliezen oog op kleine blonde zoon dicht bij een bos. Jongen wordt opgenomen door een of andere stam van wildmannen en probeert jaren later als hij "volwassener" is het omkappen van het bos stop te zetten ( Met ook weer een kennismaking met zijn ouders die hem jaren niet gezien hebben )

Alvast bedankt

The Emerald Forest

barns

• 478 berichten
  • 775 stemmen

Dragon schreef:

(quote)

The Emerald Forest

Heel veel dank

mikey

• 29002 berichten
  • 5149 stemmen

Glacius schreef:

Ik zoek een serie, soortgelijk aan Masters Of Horror...

Ik herinner me één van de delen. Een man en vrouw gaan ergens naar toe en in bepaalde buurt raken ze de weg kwijt en kunnen ze niet uit de wijk ontsnappen. Ik geloof dat er een langharige kat aanwezig was met één beschadigd oog.

Het was niet een geweldig goede aflevering, maar ik wil de titel gewoon weten.

Er staat me hier iets van bij. Man en vrouw rijden in een auto en nemen per ongeluk een hele ongelukkige afslag straight into the hood? Kan het zijn dat ze ook met criminele elementen te maken krijgen?..

edit: dit is een komedie geweest.. vacation..

barns

• 478 berichten
  • 775 stemmen

Nouja, dan heb ik er nog een:

een franse film. Gaat over een kostschool waar de kinderen niet goed behandeld worden door de leraren en directie. Er komt een nieuwe leraar en die begint zijn eigen koortje in zijn klas (Iedereen doet mee en ik weet alleen nog dat een ventje Pepinot heet) en een van die kindertjes wacht elke zaterdag bij de poort op zijn ouders die hem dan zouden komen ophalen. ( maar die ouders komen gewoon nooit, zijn volgensmij al gestorven)

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

barns schreef:

Nouja, dan heb ik er nog een:

een franse film. Gaat over een kostschool waar de kinderen niet goed behandeld worden door de leraren en directie. Er komt een nieuwe leraar en die begint zijn eigen koortje in zijn klas (Iedereen doet mee en ik weet alleen nog dat een ventje Pepinot heet) en een van die kindertjes wacht elke zaterdag bij de poort op zijn ouders die hem dan zouden komen ophalen. ( maar die ouders komen gewoon nooit, zijn volgensmij al gestorven)

Les Choristes

Brix

• 19724 berichten
  • 5155 stemmen

les Choristes lag kort geleden nog in de aanbiedingsbak bij de Aldi, voor een Euro of vijf.

Beetje spijt dat ik hem toen niet gekocht heb eigenlijk.

(Maar ik had vrij recent nog op TV gezien, dus dacht ik op het moment dat ik 'm bij Aldi zag: nee laat maar...)

Verdorie..nu werden er eindelijk eens titels gevraagd die ik wél wist (Les Choristes en The Emerald Forest) en dan ben ik net niet thuis om te antwoorden.

narva77 (crew films)

• 12743 berichten
  • 6549 stemmen

mikey schreef:

Er staat me hier iets van bij. Man en vrouw rijden in een auto en nemen per ongeluk een hele ongelukkige afslag straight into the hood? Kan het zijn dat ze ook met criminele elementen te maken krijgen?..

edit: dit is een komedie geweest.. vacation..

Ik denk toch dat het heel misschien Tales From The Dark Side: T... kan zijn.

Hakunamatafaka

• 629 berichten
  • 1894 stemmen

Ben op zoek naar een film, waarin een vrouw een man ontmoet kinderen krijgen etc. en na verloop van tijd begint hij haar te slaan, en het kind eveneens, was volgens mij een rtl 4 drama.

bvd

barns

• 478 berichten
  • 775 stemmen

Ik zoek ook nog een komedie met een jongen die bij geboorte er al utziet als een 4 jarige, en die dus bij elke verjaardag eigenlijk 4 jaar ouder wordt. Op de basisschool is hij dus al een jongentje in een volwassen lichaam en bij het eindexamen is het al een ouwe tak.

en

Paar jongeren trekken erop uit en komen onderweg no wat andere mensen tegen. (volgensmij kwamen ze 2 of 3 meisjes onderweg tegen en een zwart koppel op de motor). Met zijn allen komen ze terecht in een of ander bos waar mensen nog leven zoals vroeger. Ze gedragen zich alsof ze nog in de tijd van de amerikaanse burgeroorlog zitten en ze hebben volgensmij dus een hekel aan de "Yankees" ( nee, niet van de NY yankees, moge daar twijfel over ontstaan )

Uiteindelijk blijken die mensen allemaal kannibaal te zijn en worden ze een voor een afgemaakt en opgegeten. Meisje en jongen overleven het en rijden weg, maar worden alsnog afgemaakt ergens op een weg door prikkeldraad dat over de weg gespannen is.

Hoop dat het duidelijk genoeg is

Suggesties ?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

barns schreef:

Ik zoek ook nog een komedie met een jongen die bij geboorte er al utziet als een 4 jarige, en die dus bij elke verjaardag eigenlijk 4 jaar ouder wordt. Op de basisschool is hij dus al een jongentje in een volwassen lichaam en bij het eindexamen is het al een ouwe tak.

Suggesties ?

deze?

barns

• 478 berichten
  • 775 stemmen

Die moest ik hebben, bedankt, ook enig idee voor de andere film die ik zocht?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Was les Choristes niet goed dan die Dragon al gaf?

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

barns schreef:

Paar jongeren trekken erop uit en komen onderweg no wat andere mensen tegen. (volgensmij kwamen ze 2 of 3 meisjes onderweg tegen en een zwart koppel op de motor). Met zijn allen komen ze terecht in een of ander bos waar mensen nog leven zoals vroeger. Ze gedragen zich alsof ze nog in de tijd van de amerikaanse burgeroorlog zitten en ze hebben volgensmij dus een hekel aan de "Yankees" ( nee, niet van de NY yankees, moge daar twijfel over ontstaan )

Uiteindelijk blijken die mensen allemaal kannibaal te zijn en worden ze een voor een afgemaakt en opgegeten. Meisje en jongen overleven het en rijden weg, maar worden alsnog afgemaakt ergens op een weg door prikkeldraad dat over de weg gespannen is.

Hoop dat het duidelijk genoeg is

Suggesties ?

2001 Maniacs?

barns

• 478 berichten
  • 775 stemmen

En alweer raak, dank u zeer

barns

• 478 berichten
  • 775 stemmen

Een volgensmij wel wat oudere film:

Een film over een jonge slimme tiener die heel wat in zijn mars heeft, maar het ongeluk heeft om in een arm arbeidersgezin te wonen. Ik geloof dat hij wat met literatuur heeft, maar zijn ouders steunen hem daarin niet en vinden dat ie maar moet werken geloof ik. Hij brengt daarom post rond, en gaat ook langs op een adres waar niemand durft te komen omdat de vrouw de pest schijnt te hebben. Deze jongen durft wel langs te gaan en hij houd er een intieme relatie aan over met die vrouw ( als het goed is).

Ook komt er een hilarische scene aan de orde met een of andere Ms.Berry.

Ze beveelt de jongen allerlei dingen en je krijgt van die heel droge antwoorden van:

Yes, miss.berry

Ofcourse, miss.berry

En dat dan nog een aantal keer herhaald

narva77 (crew films)

• 12743 berichten
  • 6549 stemmen

@Barns,

dat plot lijkt een beetje op een Britse film die ik óók nog steeds zoek, zie Film 1 hieronder:

Als iemand iets weet over onderstaande films, voel je vrij om te reageren

narva77 schreef:

Ik zoek wéér een paar films! Ik ben nog steeds niet uitgezocht.

1): Een Britse film over een jonge slimme tiener die heel wat in zijn mars heeft, maar het ongeluk heeft om in een arm arbeidersgezin te wonen. Ik geloof dat hij wat met literatuur heeft, maar zijn ouders steunen hem daarin niet en vinden dat ie maar moet werken geloof ik. Hij wordt wél gesteund door zijn jonge lerares, en hij wordt verliefd op haar. Héél even ziet het er naar uit dat ze een relatie krijgen, maar uiteindelijk toch niet.

De film lijkt een beetje op de sociaal drama's van regisseur Ken Loach, en het zou zomaar een film van Loach kunnen zijn...

2): Een waarschijnlijk Hongaarse en/of Canadese film, vrij oud ook. Ik denk uit de jaren '70. Een jonge knul (tiener) in Boedapest heeft nog niet veel ervaring in de liefde, en krijgt een sexuele relatie met maarliefst twee oude vrijsters, terwijl er een leuk mooi meisje van zijn eigen leeftijd verliefd op hem is.

Later in de film vertrekt hij naar ik geloof Montréal (Canada), en ontmoet daar een ook al knappe iets oudere vrouw. Ze krijgen een relatie, maar zij is onvruchtbaar of gesteriliseerd, en ze kan geloof ik géén orgasmes krijgen...

Het is een vrij oude film uit de jaren '70, en waarschijnlijk een soort zedenschets!

3): Een film uit de jaren '80 of '90. Ik dacht eerst met Roseanne barr, maar daar kan ik niks op vinden! Een alleenstaande moeder (een beetje zwaarlijvig, daarom moest ik aan Roseanne denken) verhuist vanuit de grote stad met haar zoontje naar een kleine plaats. Het zoontje ziet dat in eerste instantie natuurlijk niet zo zitten. De moeder krijgt vriendschap met enkele vrouwen in hun nieuwe woonplaats, en ook met een man die een boekenwinkel of zoiets heeft. Daar krijgt ze geloof ik een relatie mee. De jonge zoon gaat op een sport (Honkbal) en uiteindelijk vinden ze allebei hun geluk in hun nieuwe woonplaats.

Echt helemaal niemand die films 1, 2 en 3 denkt te weten???

barns

• 478 berichten
  • 775 stemmen

Haha ja, ik ben zo vrij geweest om een gedeelte van je verhaal te kopieren toen ik het tegenkwam

Met de hoop nieuw leven te blazen in de zoektocht naar de film

narva77 (crew films)

• 12743 berichten
  • 6549 stemmen

Huh, het lijkt wel of je een deel van mijn plot hebt gekopiëerd???

Edit: net te laat gereageerd.

Geeft niks hoor, maar ik kwam er zojuist achter dat jouw plot wel héél erg leek op het mijne.

Djp

• 13 berichten
  • 23 stemmen

Iemand een idee?

Zoek een film die ik wat jaartjes geleden heb gezien (10-15 jaar), als ik het goed heb staat er op de hoes de titel iets met 'eye' of een afbeelding van een oog. En ik herinner me een beweging die meerdere keren wordt herhaald in de film.........zeg maar met de duim alle vingers aantikken en weer terug...dit gebeurd sowieso op het einde van de film door een klein meisje in een kist ofzo..

Een vrouw in een rolstoel herinner ik me ook goed, die dezelfde beweging met haar hand maakt.

Kan iemand me op weg helpen?

A.L.I.E.N

• 779 berichten
  • 1061 stemmen

Dick2008 schreef:

(quote)

Je hebt meerdere volgens mij met dit thema. Ik zou het niet weten, misschien deze: Airport 1975 (1974)

Hartelijk dank, maar neen dit was het niet. Zoals ik al zei het is een film van ergens uit de jaren '90. Het was volgens mij enkel het eerste kwartier dat over de ramp ging. Dus het zou kunnen dat er nog een varhaal achter die rampscéne kwam (zoals B.V. over de familie van de slachtofeer ofzo). Meer weet ik echt niet.

Toch hartelijk bedankt "Dick2008". Al dan niet zou ik deze toch graag zien.

Iemand?

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3930 stemmen

In het begin van Accidental Hero stort ook een vliegtuig neer. Misschien is die het wel.

Als hij het niet is moet je die gewoon kijken, veel makkelijker!

Bubblez

• 2071 berichten
  • 2539 stemmen

A.L.I.E.N schreef:

Je hebt de keuze: Crisis in mid-air of The Blackout Effect?

LynnD

• 11 berichten
  • 33 stemmen

LynnD schreef:

Zelf zoek ik de titel van een film die ik volgens mij een jaar of 10 geleden zag, ik weet verder niet uit welk jaar. Ik weet er niet meer zoveel details van, maar volgens mij speelde Drew Barrymore erin, ze speelde een labiel meisje dacht ik die een meer over zwom naar een huisje.

Ik heb 'm gevonden, het is 'Mad love'.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.