- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
pro2call
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Ik ben opzoek naar een film Ongeveer uit 2000 - 2008
Stel studenten zijn niet toegelaten tot een universiteid en ze beginnen hun eigen universiteit. Volgens mij in een oude vervallen school. Uiteraard zonder vergunning. Op hun universiteit feesten ze er vrolijk oplos en als hun ouders er achterkomen dagen ze de "school" voor de rechter. als de studenten uiteingelijk kunnen aantonen dat hun school toch aan alle eisen voldoet worden ze gecertificeerd.
LynnD
-
- 11 berichten
- 33 stemmen
Die film heet 'Accepted'
Zelf zoek ik de titel van een film die ik volgens mij een jaar of 10 geleden zag, ik weet verder niet uit welk jaar. Ik weet er niet meer zoveel details van, maar volgens mij speelde Drew Barrymore erin, ze speelde een labiel meisje dacht ik die een meer over zwom naar een huisje.
dyasten
-
- 22 berichten
- 1 stemmen
Hallo,
ik heb een trailer gezien van een film maar ik weet niet meer welk één.
Het verhaal hing als volgt: je krijgt het leven van een man tezien, je ziet ook wat er zou gebeuren als de man vroeger een andere keuze had gemaakt. Het thema is "Kiezen" denk ik. De regisseur is een Fransman die in België woont. (2009 of 2010)
hartelijk dank!
flebbie
-
- 33 berichten
- 46 stemmen
Ik zoek een film uit de jaren 80 (denk ik).
Gaat over een stel vrienden die zijn op vakantie. 1 van die gasten is continue bezopen en worstelt nogal met het leven. Hij heeft een opblaaskrokodil bij zich. Ze nemen een lifster mee die is blind. Ze zegt dat ze op zoek is naar Atlantis, waarmee ze eigenlijk aangeeft dat ze dood wil. Het blijkt op het eind dat 1 of andere creep haar in zijn macht heeft ofzo.. haar psychiater misschien, ik weet het niet meer precies, maar het was een film met een tamelijk macaber sfeertje en toch ook de nodige humor.
flebbie
-
- 33 berichten
- 46 stemmen
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8299 stemmen
Irritant, irrritant, ik kom weer eens niet op een titel!
Het gaat om een film van rond 1980, volgens mij van een bekend regisseur, met daarin een heel bekende oudere acteur en een toen bekend kindsterretje. Volgens mij zij de laatste 2 grootvader en kleinkind en storten ze neer in de wildernis. Het speelt zich in ieder geval af in de wildernis. Het is weinig, maar wie o wie kan helpen dat dit niet dagenlang door mijn hoofd maalt?
Bubblez
-
- 2071 berichten
- 2539 stemmen
Ik zoek een film uit de jaren 80 (denk ik).
Gaat over een stel vrienden die zijn op vakantie. 1 van die gasten is continue bezopen en worstelt nogal met het leven. Hij heeft een opblaaskrokodil bij zich. Ze nemen een lifster mee die is blind. Ze zegt dat ze op zoek is naar Atlantis, waarmee ze eigenlijk aangeeft dat ze dood wil. Het blijkt op het eind dat 1 of andere creep haar in zijn macht heeft ofzo.. haar psychiater misschien, ik weet het niet meer precies, maar het was een film met een tamelijk macaber sfeertje en toch ook de nodige humor.
Je zoekt Alligator Eyes uit 1990!
Bubblez
-
- 2071 berichten
- 2539 stemmen
Het gaat om een film van rond 1980, volgens mij van een bekend regisseur, met daarin een heel bekende oudere acteur en een toen bekend kindsterretje. Volgens mij zij de laatste 2 grootvader en kleinkind en storten ze neer in de wildernis. Het speelt zich in ieder geval af in de wildernis. Het is weinig, maar wie o wie kan helpen dat dit niet dagenlang door mijn hoofd maalt?
flebbie
-
- 33 berichten
- 46 stemmen
dat is hem!! 
tamelijk obscuur filmpje gezien het aantal stemmen
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3930 stemmen
Ik denk dat het deze is.
manonvonk
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Wow! je bent geweldig! Ik wist dat deze film Shutter heette, maar omdat ik hier niks op kon vinden ging ik aan mezelf twijfelen! heel erg bedankt!!!
Groetjes,
Manon
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8299 stemmen
Jaaah! Thanks Wimnoot! William Holden! Heb ik toch lopen zoeken op Henry Fonda, John Wayne, James Stewart, Cary Grant, Burt Lancaster en weet ik veel wie meer!
Brix
-
- 19724 berichten
- 5154 stemmen
@wimnoot:
Aah, daar is die ontbrekende zonnebril van Barry dan eindelijk!
Ik wíst het wel... 
Maar nu even zereneus...aan deze 'vondst' heb ik ook nog wel wat (ik bedoel daarmee dus niet die zonnebril, maar de film)
Ik kende hem nog niet, maar wil 'm zeker een keer zien.
Holden is toch wel een van de acteurs die ik altijd weer graag zie.
Lijkt mij de moeite waard deze film.
Bedankt dus.
Overigens moet ik onderstrepen dat je érg sterk bent in het opsporen van filmtitels Wim.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3930 stemmen
Dank je Brix! Ik ben nog steeds op zoek naar het volgende:
Een stel jongeren hebben een nieuwe drug gevonden/ uitgevonden, die ze laat hallucineren.Het vreemde van die droombeelden is dat die droombeelden echt zijn, en kwaadaardig.Zo kan ik me herinneren dat een dikkige jongen, aangevallen word door gebak uit de ijskast. En ook een scene in een kerk waar een glas-in-lood ridder tot leven komt in het bezit van een zwaard.
Ik zag de voorstukjes als jongetje bij Veronica film en video.Ik denk mid jaren 80.
Ik heb hier en op imdb gezocht: drugs, hallucineren enz maar ik kan hem niet vinden.
Wie o wie kent deze film?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
A meeeeeeeeen ik ken die film en weet ook de titel niet wim.
Dus zoek meteen even voor mij mensen.
flipsyde
-
- 858 berichten
- 1712 stemmen
Ik ben ook wel benieuwd. Misschien staat ie hier bij?
Drugged! The top 50 trips in movies - Den of Geek - denofgeek.com
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Dank je Brix! Ik ben nog steeds op zoek naar het volgende:
Een stel jongeren hebben een nieuwe drug gevonden/ uitgevonden, die ze laat hallucineren.Het vreemde van die droombeelden is dat die droombeelden echt zijn, en kwaadaardig.Zo kan ik me herinneren dat een dikkige jongen, aangevallen word door gebak uit de ijskast. En ook een scene in een kerk waar een glas-in-lood ridder tot leven komt in het bezit van een zwaard.
Ik zag de voorstukjes als jongetje bij Veronica film en video.Ik denk mid jaren 80.
Ik heb hier en op imdb gezocht: drugs, hallucineren enz maar ik kan hem niet vinden.
Wie o wie kent deze film?
Opeens weet ik het, het is één van the nightmare on elmstreets!
Zal even zoeken welke.
decicco
-
- 2856 berichten
- 1143 stemmen
Ik zoek weer eens een film. Ik heb de naam zolang geweten en nu ben ik hem weer helemaal kwijt. Het gaat over een reus van een kerel die eigenlijk zijn hele leven verwaarloosd is door zijn moeder. Hij word helemaal gek en maakt alle mensen van kant die in dat huis komen hij rukt de ogen uit de mensen en zet die vervolgens op sterk water.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ook die ken ik, dat is dat een klasje met uiteraard mooie jongens en meisjes een schoolreisje hebben en daar een rondleiding krijgen en dan heb je zo'n grote reus die er niet uitziet die iedereen afmaakt. Irritant dat ik opeens niet op titels kan komen zeg. Ik word oud.
decicco
-
- 2856 berichten
- 1143 stemmen
Haha, ja precies dat is die film. Jammer dat je de titel niet weet net zoals ik. Volgens mij heb ik een lichte vorm van allsheimer
.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Voor mij in ieder geval wel jeroen, bedankt! 
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8299 stemmen
Ik word oud.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Wij moeten het nog maar halen Brix!
Brix
-
- 19724 berichten
- 5154 stemmen
Nou ja, jullie houden mij wel een beetje jong 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik zoek een film waarin 2 jongens van rond de 15 in een simpel Engels plaatsje wonen. Ze handelen een beetje in drugs. 1 van de vrienden heeft rood haar en is niet 1 van de slimste. De ander heeft heel kort haar, bijna kaal(geen skinheadfilm of zo). Hij heeft een moeder in de gevangenis die bijna vrij komt. Hij begint aardig wat geld te verdienen en hij en zijn vriend kopen daar een caravan van(vliegt later in de fik) die eigenlijk bedoelt is voor zijn moeder. Die rode vriend heeft iets te veel babbels en heeft een grote muil tegen hun drugsbaas. De 2 vrienden krijgen onderling op een bepaald moment ook ruzie. De kale kop-gast steekt later in de film in een woedebui de vriend van zijn moeder neer(die zijn moeder altijd slecht behandelt). Zijn moeder kiest uiteindelijk nog voor die vriend ook boven haar zoon, vandaar dat de zoon dit doet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.