- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Met een beetje google handigheid toch wel te vinden lijkt me zo... 
Bruno_6
-
- 36 berichten
- 733 stemmen
Beste moviemeter gebruikers,
Ik zoek de titel van een Scandinavische (?) film over een groep kinderen en een grote hond (type Sint-Bernard). Ik heb deze kinderfilm een 15-tal jaar geleden gezien, maar weet de titel niet meer.
Ik weet nog dat een trompet een belangrijke rol speelde in de film. De kinderen bouwden een soort iglo/fort met sneeuw en bekogelden elkaar in een bepaalde scène met sneeuwballen waarin ze verf of kleurstof hadden gestopt. Op het einde stort het fort in en wordt de hond bedolven onder de wneeuw.
Heeft er iemand een idee wat de titel van deze film is? Alvast enorm bedankt.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Grappig hoeveel mensen die film wel niet zoeken. Het is het prachtige La Guerre des Tuques.
Brix
-
- 19724 berichten
- 5154 stemmen
Doet mij denken aan 'La guerre des boutons' (1962) ook zo'n schitterende jeugdfilm.
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8299 stemmen
Mug, weet jij hoe het vervolg op La Guerre des Tuques heet? Ik kom er niet op!
Quigley
-
- 1 berichten
- 1 stemmen
In Film > Overige films > naam film:
Ik zoek al even een film die ik vroeger had gezien, maar ik weet de naam niet meer. Het gaat over een soort bende die mense van straat haalt om daar roulette met wapens mee te spelen (mensen staan in een cirkel met een wapen met 1 kogel in achter elkaar.) , Op die mensen word dan geboden voor wie het eerste dood gaat. Kent iemand de naam van de film ?
Bedankt
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3930 stemmen
Ik weet maar één film met russian roulette en dat is The Deer Hunter
Is dat hem misschien?
mikey
-
- 29002 berichten
- 5149 stemmen
Klopt, alleen dat vroeger snap ik niet. Want 13 is een recente film. Daarnaast worden er geen mensen van straat geplukt maar gaat het per uitnodiging.
Jimmy92
-
- 10 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Ik zoek een film:
Ik had lang geleden een hele grappige film op tv gezien van jongens die naar een concert van kiss willen en dan allemaal domme, grappige dingen onderweg meemaken.
Weet iemand misschien welke film dit is?
Jimmy92
-
- 10 berichten
- 0 stemmen
Ik had lang geleden een hele grappige film op tv gezien van jongens die naar een concert van kiss willen en dan allemaal domme, grappige dingen onderweg meemaken.
DES-Niels
-
- 448 berichten
- 732 stemmen
Is het deze film: Detroit Rock City?
decicco
-
- 2856 berichten
- 1143 stemmen
Ik zoek de film waarin een hele dikke gast zo'n karate figuurtje speelt. Hij wordt begeleid door een neger die vrij bekend is ook als komiek. Iemand die de naam van deze film weet te achterhalen?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik zoek de film waarin een hele dikke gast zo'n karate figuurtje speelt. Hij wordt begeleid door een neger die vrij bekend is ook als komiek. Iemand die de naam van deze film weet te achterhalen?
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Beverly Hills Ninja...een meeserwerk van jewelste...
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
decicco
-
- 2856 berichten
- 1143 stemmen
Nog eentje. Ik zoek een film waarin een pizzabezorger verliefd word op het meisje waar hij die ene dag moet bezorgen. Volgens mij is het nogal een wat oudere vrouw en is hij het groentje. Vrij oude film trouwens.
manonvonk
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Hallo,
Ik ben op zoek naar een film over een blanke fotograaf, die op zoek naar inspiratie in een ghetto verzeild raakt, en daar bevriend raakt met een jong donker jongetje. Hij maakt samen met hem foto's en later in de film gaat hij met de oudere broer van het jongetje op pad om foto's te maken van de gevolgen van een 'gangwar'.
Ik dacht dat de hoofdrolspeler Edward Norton was, maar daar kan ik niks op vinden! Ik heb me helemaal sufgegoogled, ik hoop dat iemand mij aan de titel kan helpen!
Groetjes,
Manon
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2382 stemmen
Geen Edward Norton maar wellicht is het deze:
decicco
-
- 2856 berichten
- 1143 stemmen
Ik zoek nu weer eens 2 films.
1. Gaat over een baby die wegloopt van huis en dan de gekste avonturen meemaakt. En dat kwam allemaal door een of ander boek waar hij uit voorgelezen werd.
2. Komedie, vrij oud, over gastjes die in een soort van binnen oerwoud leven omringd door een glazen kast. Dat is eigenlijk ver het enige wat ik me ervan kan herinneren. Verder zijn die gastjes erg stoned volgens mij etc.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3930 stemmen
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.