Poltergeist III (1988)

2,46

Horror / Thriller

geregisseerd door Gary Sherman
met Tom Skerritt, Nancy Allen en Heather O'Rourke

Carol Anne lijdt zwaar onder de problemen die zij heeft gehad met de geestenwereld. Ze trekt nu in bij haar oom en tante en gaat naar een speciale school. De psychiater van de school denkt dat ze aan massa-hypnose doet. Er zit echter nog steeds een geest achter haar aan en dit keer moeten de spiegels het ontgelden. Gelukkig staat ze nog steeds in contact met het medium Tangina.

71 BERICHTEN9 MENINGEN

edje555
geplaatst op 20 maart 2012, 13:11 uur, permalink
Poltergeist heeft geschiedenis geschreven in de film wereld.

vind deze deel toch wel het kijken waard, het heeft natuurlijk niet de magie, die deel 1 wel heeft.
maar toch wel een heerlijke poltergeist filmpje!

waardeer deze film meer, voor Heather O Rouke 🙇

ze is en blijft het Poltergeist sterretje.

avatar van m1chel

geplaatst op 14 juli 2012, 15:09 uur, permalink
Deze film is gewoon niet zo slecht als vele doen over komen. Bij deel 1 komt hij zeker niet in de buurt. Maar wel bij deel 2 vond ik. Ik vind deel 2 ook nog steeds de engste uit de gehele reeks van 3 films, maar deze film heeft zeker zijn scary momenten. Nee, ik vond het zeker een waardige afsluiten, die teveel is onder gewaardeerd. Maar dat is mijn mening dan natuurlijk weer.

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
geplaatst op 21 augustus 2012, 8:51 uur, permalink
Zeker niet zo goed als het eerste deel, maar wel een stukje beter dan het tweede deel.

Wat wel leuk is, is dat het verhaal zich deze keer eens niet afspeelt in een huis, maar op meerdere locaties, wat voor wat meer afwisseling en tempo zorgt. Het begint allemaal niet onaardig en is bij vlagen nog redelijk sfeervol. Heather O'Rourke zet een goede hoofdrol neer. De andere rollen zijn duidelijk minder, waarbij vooral Nancy Allen het er heel slecht vanaf brengt. Qua personages is Tangina duidelijk het leukst en zij zorgt op momenten voor de broodnodige humor.

Helaas wordt het nooit spannend en wordt het richting het einde nogal rommelig en chaotisch. De effecten zijn wisselend. Soms ziet het er allemaal erg knullig uit en soms erg goed, zoals de spiegelscènes. Goed is het allemaal zeker niet te noemen, maar het vermaakt nog wel enigszins en heeft dus een paar elementen, die ervoor zorgen dat dit toch nog een redelijke afsluiter van de trilogie is.

geplaatst op 27 december 2012, 0:14 uur, permalink
Ik zie persoonlijk niet in waarom zoveel mensen deze film beter noemen dan de tweede film, die had ten minste nog overtuigende enge scenes, waar deze film geen moment echt spannend lijkt te worden. Kane is een stuk minder eng, Carol Anne is nu wel echt een vervelend personage geworden en de rest van de cast mist overtuigingskracht. Het flatgebouw zou in potentie nog eng kunnen zijn, maar doordat het gros van de scenes zich afspeelt in een met ijs bedekte omgeving, is het allemaal wel heel erg licht en daardoor weinig griezelig. Er zitten een aantal aardige special effects in, maar niets overtreft de wormscene uit de tweede film. Daar komt ook nog eens bij dat Zelda Rubinstein echt een vervelend personage blijft spelen in deze films en zeer matig acteert. Jammer, deze reeks had toch een betere afsluiter verdient. Het is allemaal wel uit te zitten, maar valt gewoon tegen in vergelijking met de rest.

avatar van HNCX700

geplaatst op 27 november 2013, 20:50 uur, permalink
Vond de jaren '80 look, van Nancy Allen, wel leuk en bij Tom Skerritt zag ik Top Gun "Viper" steeds voor me. Verder waren de delen 1 t/m 3 leuk jeugd sentiment zoals bij vele films "horror" films from the '80 met een vleugje spanning. Ontspannend om weer eens terug te zien.

avatar van LOTR-lover
geplaatst op 13 april 2014, 20:55 uur, permalink
Vind dit deel beduidend minder dan de voorgangers. Het is allemaal niet meer zo eng, Kane is meer irritant aanwezig dan dat hij echt angst aanjaagt en Carol Anne is uitgegroeid tot een soort gimmick. Als teveel dingen je als kijker gaan irriteren dan word het een lange zit. Desalniettemin blijft het toch een klassieker en is het hele gegeven met de spiegels wel tof gedaan.

5/10 (IMDB)

avatar van Metalfist
geplaatst op 10 mei 2014, 11:49 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
My God! He found her!

Normaal gezien was het het plan om vorige week de 3 Poltergeist films achter elkaar te zien, maar we zijn uiteindelijk niet verder geraakt dan de eerste twee. Omdat de reeks toch wat op elkaar lijkt te volgen, wou ik wel zo snel mogelijk het slotstuk van de trilogie zien en daar was gisteravond eindelijk het moment voor. Al moet ik bekennen dat ik eerlijk gezegd dacht dat Poltergeist III het vervolg ging zijn dat er teveel aan was. Nagenoeg een compleet nieuwe cast en setting.. Het gehele gezin dat terug kwam voor de sequel was juist een pluspunt aan het tweede deel.

En het duurde even eer ik vrede kon nemen met het feit dat Carol Anne zonder boe of bah bij haar oom en tante was gedropt. Er is dan ook wel wat op het script aan te merken (zeker omdat het Freeling gezin in de eerste twee films erg hard aan elkaar hing) op dit gebied, maar het betert eenmaal de film goed en wel vertrokken is. Al blijft het plot rond Kane er nogal met de haren bijgesleurd, want dat was naar mijn gevoel wel afgerond op het einde van deel 2. Langs de andere kant is het ook wel moeilijk om met een andere insteek te komen dus is het wel ergens begrijpelijk te noemen dat ze op dat personage terugvallen. Soit, de grootste verandering in dit deel is de setting. Deze keer wordt Carol Anne niet in haar gezinswoning geteisterd, maar in een enorm flatgebouw. Het opent in ieder geval een aantal mogelijkheden en Gary Sherman profiteert er duidelijk van. De gimmick met de spiegels verveelt nooit (het blijft ook mooi overeind staan na al die jaren), maar ook scènes zoals die met de plas in de garage vormen het hoogtepunt in dit derde deel.

Al blijf ik het jammer vinden dat enkel Zelda Rubinstein en Heather O' Rourke terugkeren naar de filmreeks. Rubinstein heeft daarbovenop nog eens een vrij beperkte bijrol (al was haar dood wel weer onverwacht, zeker omdat er in de voorgaande films nooit iemand stierf) waardoor de aandacht vooral naar O' Rourke werd getrokken. Ten tijde van de opnames was ze al ziek (vanwege de cortisone die ze moest pakken werd haar gezicht, specifiek haar wangen, nogal bollig) en niet lang daarna stierf ze. Ze is in ieder geval verantwoordelijk voor één van de meest iconische kleine meisjes in een horrorreeks en het blijft eeuwig zonde dat ze nooit de mogelijkheid heeft gehad haar acteercarrière verder uit te bouwen. Kinderen in films zijn meestal vreselijk, maar O' Rourke is daar één van de uitzonderingen op. Voor de rest een geheel nieuwe cast dus, maar ik vond het wel tof om Lara Flynn Boyle nog eens terug te zien. DIt was haar debuut en ze doet het vrij behoorlijk. Hoewel de rest van de cast nergens weet te tippen aan het originele gezien, blijven ze al bij al nog een redelijk niveau houden.

Ik moet toegeven dat ik hier eerlijk gezegd niet helemaal op zat te wachten aangezien de film met zoveel elementen van de eerste twee films brak, maar Poltergeist III is een degelijke afsluiter van een meer dan degelijke reeks. Net iets minder dan deel 2, al is het verschil zo klein dat het niet in sterren uit te drukken valt.

avatar van knusse stoel
geplaatst op 12 mei 2014, 19:42 uur, permalink
Een doorsnee film die je wel bezig houdt en aardig in elkaar zit.
Natuurlijk zijn de eersten de besten maar slecht is deze absoluut niet. Zaten een paar leuke vondsten in en er werd een goed spel gegeven door de acteurs. Ook het verhaal viel ons echt niet tegen, terwijl wij bang waren dat de film minder zou zijn dan dat hij uiteindelijk bleek te zijn.
Nogmaals; een aardige film, dus 3*!

ipman-99
geplaatst op 14 december 2014, 17:46 uur, permalink
"A woman's entitled to change her mind." ... 😜 " !!!

Griezelen bij dit 3-de deel (Heropfrissing) 😛 !!! 'Poltergeist 3' is alweer het
3-de deel uit deze geweldige Horror-franchise.
Het personage van Tangina is opnieuw van de partij ... en het moet gezegd
dat er weer enkele Quotes met haar piep-fijn stemmetje naar
voor werden gebracht. Nancy Allen is een opvallende
'nieuwe' naam in de cast.
Opnieuw zien we over the top scènes, afwisselend met opbouwende
die ondersteuning kregen van een opvallende soundtrack.
De vaart zit er ook goed in ... en verveelt geen seconde 😉 !
Heather O'Rourke zet ook hier alweer een prima performance neer.
Spijtig genoeg is deze actrice in het echte leven om het leven gekomen,
terwijl alle scènes in dit 3-de deel nog niet helemaal waren ingeblikt
met haar. Vandaar een toevoeging van een andere actrice (stunt double),
die de nodige verdere scènes voor haar rekening 'moest' nemen.

avatar van Ajax&Litmanen1
geplaatst op 21 december 2014, 22:15 uur, permalink
Een passend slot bij een vrij matige tot slechte trilogie. Deel 1 was redelijk, de 2 vervolgen ronduit slecht. Deze afsluiter is ook de minste van de 3. Niet pakkend, niet meeslepend en al helemaal niet eng. De paar goedkope schrik of gore momenten die in de film zitten zijn vooral goedkoop en flauw. Het voelt allemaal zo ''light'' aan. In de jaren 70 en 80 zijn er gigantisch spannende of enorm enge films uitgekomen, maar deze trilogie lijkt niet goed te weten waar ze heen willen. Soms lijkt het even horror ''voor de hele familie'', maar daarvoor krijg je af en toe weer teveel ranzigheid te zien. Ik kan er helemaal niks mee.

geplaatst op 17 januari 2016, 22:52 uur, permalink
Niet echt goed en niet echt slecht, deel 1 blijft gewoon de topper.