• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.968 gebruikers
  • 9.370.253 stemmen

Mogen niet-gehandicapten gehandicapten spelen?

zoeken in:

ZAP!

• 5448 berichten
  • 3621 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Hippies streden voor meer vrijheid, wokers voor minder. Eigenlijk breken deze mensen alles af waar mensen 50 jaar voor hebben gestreden.

Net zei je nog dat ze in de minderheid waren, dus hoe is dat mogelijk? Ik krijg het idee dat je het gewoon leuk vindt om je gal te spuien over dingen waar de meeste mensen zich niet zo druk over maken (clickbait, lees ik nu net), of in elk geval in staat zijn te nuanceren.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

ZAP! schreef:

(quote)
Net zei je nog dat ze in de minderheid waren, dus hoe is dat mogelijk? Ik krijg het idee dat je het gewoon leuk vindt om je gal te spuien over dingen waar de meeste mensen zich niet druk maken (clickbait, lees ik nu net), of in elk geval in staat zijn te nuanceren.

Heel simpel, met social media heeft een relatief kleine groep een gigantisch bereik. Dit gejammer was 25 jaar terug inderdaad nauwelijks boven komen drijven, maar nu wel. Media berichten er ook gretig over en bedrijven zijn bang dat ze een slecht imago krijgen en geven dan meteen toe.

Maar ik merk dat je vrij weinig van dit onderwerp weet, inderdaad.

ZAP!

• 5448 berichten
  • 3621 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Heel simpel, met social media heeft een relatief kleine groep een gigantisch bereik. Dit gejammer was 25 jaar terug inderdaad nauwelijks boven komen drijven, maar nu wel. Media berichten er ook gretig over en bedrijven zijn bang dat ze een slecht imago krijgen en geven dan meteen toe.

Tja, dat is wel heel algemeen. Ik zal op een concreet voorbeeld ingaan, dat van Emma Thompson dat je net zelf aanhaalde: ik ben niet tegen het gebruik van speciale pakken om een personage neer te zetten, maar mocht het in de filmwereld zo veranderen dat zulke pakken in de regel níet meer gebruikt worden, dan vind ik dat ook geen probleem. Zou het bij de wet verboden worden, dan is dat echt een stap te ver; laat mensen (makers) wel hun creatieve vrijheid.

The Oceanic Six schreef:

Maar ik merk dat je vrij weinig van dit onderwerp weet, inderdaad.

Dat mag je denken, ik gaf alleen aan dat ik niet erg in de woke-beweging gedoken ben...

ZAP!

• 5448 berichten
  • 3621 stemmen

depri83 schreef:

Het is vooral frustrerend dat elke mening (door hoe weinig mensen ook gedeeld) tegenwoordig wel een podium krijgt in clickbait-artikelen als bovenstaande, waarna de grote menigte er weer heerlijk met z'n allen overheen kan vallen...

Ontzettend vermoeiend.

Begin bij jezelf en reageer er zelf dan ook niet op...

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.