- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Films die we over 30 jaar als klassiekers beschouwen
Films die we over 30 jaar als klassiekers beschouwen
Eazy
-
- 569 berichten
- 298 stemmen
Welke films beschouwen we over zo'n 30 jaar als klassiekers? Dit geld voor films die uitgekomen zijn sinds 2000.
Ik begin met:
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Vreemd. Ik heb er dertig, veertig jaar geleden nooit over nagedacht welke films die toen verschenen, nu klassiekers zouden kunnen geweest zijn. Laat staan binnen nog eens dertig jaar. 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Uit mijn top-10: The Lord of the Rings (overduidelijk) en Gladiator.
Verder (5,0 en 4,5 gestemde films): The Hangover, Pirates of the Caribbean, Man on Fire, Star Wars (4, 5 en 6), Up, Wall-E, 300, Blood Diamond, Fearless, The Last Samurai, Shrek, Ip Man en vele anderen.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Verder (5,0 en 4,5 gestemde films): The Hangover, Pirates of the Caribbean, Man on Fire, Star Wars (4, 5 en 6), Up, Wall-E, 300, Blood Diamond, Fearless, The Last Samurai, Shrek, Ip Man en vele anderen.
Fearless, Blood Diamond en Man on Fire lijken niet bepaald hard op weg om klassiekers te worden. Ze hebben hier hoge gemiddeldes, maar worden nergens echt besproken.
Maar dit is altijd moeilijk te voorspellen. Avatar is een enorm succes, maar lijkt toch al wat aan populariteit te hebben ingeboet. Wie zal zeggen waar het heen gaat. De meest veilige voorspelling voor klassiekerstatus van de laatste tien jaar is denk ik There Will Be Blood.
Was er overigens al niet zo'n topic?
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Ik denk dat je deze bedoelt. Film >> Algemeen >> Beoordeling van klassiekers
starwars321
-
- 167 berichten
- 915 stemmen
inglourios bastards, snatch, sin city
starwars321