• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.899 films
  • 12.201 series
  • 33.970 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.955 gebruikers
  • 9.369.979 stemmen

Filmtijdschriften

zoeken in:

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Hoewel ik in een boeken- en tijdschriften- winkel werk en ook regelmatig de 'Preview' meepik uit de bios, kan ik nog steeds niet kiezen: Wat is volgens jullie het beste tijdschrift over films?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

De Filmkrant, daarna Skrien.

En, hoewel internet, eigenlijk hoort cinema.nl er ook bij.

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5066 stemmen

Absoluut de filmkrant. Skrien is ook wel leuk, maar soms een beetje arrogant van toon(al is dat wel wat minder geworden).

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Ik stem ook voor de filmkrant. Leest altijd erg goed weg en ben nog nooit een saai stuk tegen gekomen. (nou ja misschien het afscheidsstukje van Beerekamp )

Voor de rest is het vakblad van de nederlandse filmbranche een nr.2 voor mij, wat ik iedere maand in de bus krijg. Gaat dan wel niet echt over films zelf maar meer over alle nieuwe ontwikkelingen.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

ik vind MM gewoonweg het best hoor. Kan niks anders tegenop. (Filmkrant heeft goede info)

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Bedankt voor jullie tips! Ik neem ze ter harte en ik heb me net geabonneerd op de Filmkrant.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Nog een tip. De filmkrant is gewoon bij alle filmhuizen gratis te halen!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

En veel andere bioscopen...

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

In het :evil dorp waar ik woon zijn geen filmhuizen. De enige bios heeft alleen de 'Preview'. Ook wel aardig, maar nogal beperkt.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Filmkrant is inderdaad erg leuk, op Skrien moet ik me nog stééds eens abonneren en het studentenkrantje Xi is vermakelijk om te lezen (..maar over een arrogant toontje gesproken zeg ). Preview is een (bijna) kritiekloos reclameblaadje.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Tip van de dag:

Het Amerikaanse filmtijdschrift 'Premiere' kost in de Nederlandse winkels €6,-. Echter, via http://www.premiere.com kost een abonnement voor 2 jaar (20 nummers) $26,- (= ± €24,-)

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

neo schreef:

Nog een tip. De filmkrant is gewoon bij alle filmhuizen gratis te halen!

Is er geen manier om deze in België te verkrijgen???

pjotr

• 2672 berichten
  • 2781 stemmen

Voor de filmkrant kun je ook gewoon op de site kijken.

Daar staan bovendien meerdere edities op.

The Empire vind ik overigens ook een fijn blad..

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ja ik koop de Empire ook de laatste tijd, leuk blad...

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Maar die Premiere klinkt ook fijn, nadeel van de Empire dat je daar bv. nu pas uitgebreide "previews" van Finding Nemo ziet.

Ik zal eens een premiere kopen...

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

The Empire (Brits) is ook erg aardig, maar een stuk duurder, €8,10 in Nederland. Een abonnement kost 15,50 Pond (= ± € 24,-)

voor 6 nummer. Wel mag je dan gratis een DVD uitkiezen.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Zij leveren niet in NL volgens mij

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Dustyfan schreef:

Echter, via http://www.premiere.com kost een abonnement voor 2 jaar (20 nummers) $26,- (= ± €24,-)

Eh, 18+8+8 = USD 32 zo'n 28 Euro. Nog steeds veel goedkoper, dat wel

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

pjotr schreef:

Voor de filmkrant kun je ook gewoon op de site kijken.

Thanks!!!

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Tip voor de liefhebber:

'DVD Valley' is een nieuw tijdschrift (maandblad) over films op DVD. 130 pagina's met reviews en erg leuk/interessant om te lezen. Het kost €6,95 zonder DVD of €9,95 met DVD, deze keer 'Donnie Brasco'.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Dvd report (van dezelfde makers van sf report wat inmiddels niet meer gemaakt word ) is ook zeer de moeite waard.

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

Vind de dvd report de laatste tijd een beetje te bla bla worden. Neem dan denk ik ook een abonnement op de SKrien...

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

DVD Valley

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

gotti schreef:

Vind de dvd report de laatste tijd een beetje te bla bla worden. Neem dan denk ik ook een abonnement op de SKrien...

Samen met de gratis filmkrant de twee beste filmtijdschriften in Nederland.

Mister_Pink

• 632 berichten
  • 0 stemmen

bij Overigen > Algemeen > Film Magazine:

Ik ben nu al een paar dagen op zoek naar een goed film magazine. Ik heb 1 nederlandstalig blad gevonden genaamd; DVD Valley. Ik weet niet in hoeverre dit een goed blad is (ik ben namelijk niet echt een grote film kenner, en ik zag dus dat ze Troy geweldig vonden...)

Weten jullie welk blad het meest gelezen word door de kenners, en dus het beste is? Het hoeft niet perse nederlandstalig te zijn, engels kan ook.

Alvast bedankt!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Over DVD Valley:

Ik heb 1 nummer gekocht. DVD Valley heeft wat oppervlakkige artikelen, het blad mag van mij wat meer pit hebben.. Artikelen over Hollywood blockbusters sla ik over, maar gelukkig besteden ze aandacht aan vrijwel alle genres.

Ik ben wel lid geworden, maar meer vanwege de dvd's dan vanwege het blad. Als ze het blad nou eens een kwart inkorten, zou al iets schelen.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Zijn we niet allemaal lid geworden vanwege de dvd's die je anders nooit zou kopen Bovendien hebben een hele hoop artikelen een fijne ironische ondertoon ..

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

kappeuter schreef:

Over DVD Valley:

Artikelen over Hollywood blockbusters sla ik over, maar gelukkig besteden ze aandacht aan vrijwel alle genres.

Die artikelen over de 'Hollywood blockbusters' vindt ik bij DVD Valley juist wel te pruimen, omdat ze die niet per definitie de hemel in prijzen.

Bovendien ben ik erg blij met hun release-overzichten.

4,5* Toch wel

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Nou nou nou, heb jij aandelen ?

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Aandelen ? Waar ? Kopen !!!!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.