menu

Film / Algemeen / Filmtijdschriften

zoeken in:
De eerste drie heb ik gelezen, de vierde komt nog wel. Zeker niet slecht, maar je ziet dat het een magazine in progress is en hoop dat ze hier en daar nog wat aanpassingen gaan doen. De site raadpleeg ik ong. dagelijks, dus mij bevalt het wel. Ook al is het (nog) niet 100% mijn verwachtingen.

Je kan alle magazines trouwens online terugvinden, maar ik blijf grote fan van de papieren versie.

Wat de site betreft zitten ze veel korter op de bal dan bijvoorbeeld bij filmmagie. Veel vlugger nieuwe items op hun site met nieuws of andere weetjes.

Het magazine zelf vind ik behoorlijk, iets teveel aandacht naar de reclame, met degelijke artikels en reviews van films en allerhande. Mooie aanvulling bij het magazine van filmmagie. Zolang de eene de andere niet dood doet is dit ok.

Toch blijf ik het vreemd vinden dat ze bij een vaste waarde, dat filmmagie toch is, de subsidies afschaffen waardoor de redactie grondige aanpassingen moeten doen met als gevolg dat het diepgravende driemaandelijkse naslagwerk "Cinemagie" er jammer genoeg niet meer is.

Waarna vervolgens het filmmagazine "Vertigo" het licht ziet.

Charlie Brown
Een blad dat ik nog steeds mis is Film Valley voorheen DVD Valley. Ik had alle uitgaves tot dat ze bij een verhuizing verloren raakte. Wel eens geprobeerd om alles terug te krijgen op rommelmarkten met weinig succes. Ze zijn makkelijk te vinden maar in niet zo beste staat. Een kwaliteitsblad voor een groot publiek, jammer dat de uitgever de handdoek in de ring gooide.

Wat is er aan de hand met de site van het filmtijdschrift filmmagie?

Charlie Brown schreef:
Een blad dat ik nog steeds mis is Film Valley voorheen DVD Valley. Ik had alle uitgaves tot dat ze bij een verhuizing verloren raakte. Wel eens geprobeerd om alles terug te krijgen op rommelmarkten met weinig succes. Ze zijn makkelijk te vinden maar in niet zo beste staat. Een kwaliteitsblad voor een groot publiek, jammer dat de uitgever de handdoek in de ring gooide.

nog steeds een zure smaak van in de mond, ze lokten mij binnen met een mooie aanbieding, vermoedelijk om extra leden te werven in het laatste uur, dus ik sloot voor 100 euro oid jaarabo af, en maand later failliet. jammer joh. weg geld. Wat was ik pissed.

dimi303 ik krijg onderhoud te zien, maar ik kom er eigenlijk nooit.

Charlie Brown
John Milton schreef:
(quote)

nog steeds een zure smaak van in de mond, ze lokten mij binnen met een mooie aanbieding, vermoedelijk om extra leden te werven in het laatste uur, dus ik sloot voor 100 euro oid jaarabo af, en maand later failliet. jammer joh. weg geld. Wat was ik pissed.

Dat is zeer onaangenaam. Hoorde een aantal jaren na dat het doek was gevallen dat het voor de redactie ook als een donderslag bij heldere hemel kwam. Hun werd bij het binnenkomen in de ochtend meegedeeld dat ze op straat stonden. Maar, daarmee heb jij je geld niet terug.

Charlie Brown schreef:
(quote)

Dat is zeer onaangenaam. Hoorde een aantal jaren na dat het doek was gevallen dat het voor de redactie ook als een donderslag bij heldere hemel kwam. Hun werd bij het binnenkomen in de ochtend meegedeeld dat ze op straat stonden. Maar, daarmee heb jij je geld niet terug.

Het is maar geld, geen man over boord, maar voelde me vooral genaaid. Alsof je een haal krijgt van een kat in het nauw... Je baan op die manier verliezen is een stuk erger.

Charlie Brown
John Milton schreef:
(quote)

Het is maar geld, geen man over boord, maar voelde me vooral genaaid. Alsof je een haal krijgt van een kat in het nauw... Je baan op die manier verliezen is een stuk erger.

Helaas komt het vaker voor dan men zou verwachten. Maar je kan er helaas weinig aan doen.

kappeuter (crew)
Fundraiser Schokkend Nieuws Filmmagazine

Zaterdag 5 september organiseert het filmmagazine Schokkend Nieuws in De Nieuwe Anita in Amsterdam een fundraiser, filmquiz én filmveiling ineen. Er gaat onder meer een zeldzame Star Wars-poster onder de hamer.

Schokkend Nieuws is het enige filmblad in Nederland dat geheel gewijd is aan sciencefiction, horror, fantasy, anime en cultfilms. ‘Al sinds 1992 griezelig goed op de hoogte,’ aldus het colofon van de tweemaandelijkse glossy, die zowel in Nederland als in Vlaanderen wordt uitgebracht. Het is het enthousiaste vrijwilligerswerk van een groep professionele filmjournalisten en filmliefhebbers.

‘Schokkend Nieuws kampt, net als veel andere bladen, met teruglopende advertentie-inkomsten.’, vertelt hoofdredacteur Barend de Voogd. ‘Maar na 23 jaar en met een groeiend aantal abonnees geven we niet zomaar op. Vandaar: een feestelijke benefietavond. Iemand moet toch blijven schrijven over al die obscure, verrassende en mooie oude en nieuwe genrefilms? En dan niet online, maar écht, op mooi papier’

Aan een structurele financiering wordt gewerkt, maar een eenmalige fundraiser moet Schokkend Nieuws ‘even de winter door helpen’, aldus De Voogd.

Café/cultureel podium De Nieuwe Anita in Amsterdam opent op zaterdag 5 september om 19.30 uur de deuren. De avond begint om 20.00 uur met een ‘gruwelijk spannende filmquiz.’ De teams nemen het onder leiding van Eric van der Woude, schrijver van de SN-rubriek Video Basta! en stand-up comedian (Winnaar Culture Comedy Award 2013) tegen elkaar op. ‘Het worden pittige vragen, een echte nerd-battle.’

Om 22.00 uur begint de filmveiling. Schokkend Nieuws-redactielid Phil van Tongeren en Jan ‘Mr. Horror’ Doense veilen onder meer filmposters, platen met bijzondere soundtracks, gesigneerde scenario’s, vintage VHS-banden en andere memorabilia. Voor de liefhebbers zijn er gesigneerde posters van horror-icoon John Carpenter en Park Chan-wook.

Pronkstuk van de avond is een zeldzame Star Wars poster. De langwerpige uitklapposter (35,8 cm x 91,2 cm), een zogenoemde ‘Star Wars Insert’, is onder verzamelaars bekend in de Amerikaanse uitvoering met een rating. De internationale versie zonder rating is veel zeldzamer, en dit exemplaar draagt op de achterzijde het uniek genummerde stempel van de Stichting CFM Filmverhuur, het filmbedrijf van de Nederlandse City Theaters waar Star Wars in 1977 draaide. De uitklapposter is op drie plaatsen gevouwen, op dik papier en in goede staat.

DJ Dirty Shirt sluit de avond af met een eclectische mix van dansbare deuntjes en een vleugje film. De toegang bedraagt € 6,50.

Zaterdag 5 september
De Nieuwe Anita
Frederik Hendrikstraat 111
1052 HN Amsterdam
Inloop vanaf 19.30 uur. Slot: ca. 01.00 uur
Toegang: € 6,50

(persbericht)

Zelfs als je geen lid bent moet je dit blad even steunen. Door lid te worden bijvoorbeeld. Goed magazine!

Zat er wel aan te denken ja

Nou vooruit, ook maar lid geworden.

Twee cinefiele platformen uit België:

Sabzian (naar het hoofdpersonage uit Kiarostami's Close Up) biedt drietalige teksten en een persoonlijke agenda van evenementen in Vlaanderen, Brussel en daarbuiten.

photogenie is (voorlopig) enkel Engelstalig en wordt ondersteund door de Vlaamse Dienst voor Filmcultuur.

In De Site > Algemeen > Cine's filmtijdschrift - doe je mee?:

Cine.nl bestaat nu ruim 8 maanden en in die tijd heeft een team van filmliefhebbers hard gewerkt om een kwalitatieve filmsite neer te zetten.

Als volgende stap willen we naar print, en gaan we (samen met jou) een papieren tijdschrift maken.

Doe je mee? Reserveer jouw exemplaar, en betaal enkel als de campagne succesvol is. Lees hier wat we precies gaan doen:

https://voordekunst.nl/proj...

Laten we dit samen gaan doen!
Bedankt voor de support!!

Hoi allemaal!

Sorry dat ik zo maar in je discussie inbreek, maar ik heb een klein verzoekje: ik kom uit Polen, ben student neerlandistiek en ik zoek naar online archieven van Nederlandse filmkranten. Die heb ik nodig voor mijn MA stukje; het gaat over de receptie van films van Krzysztof Kieślowski in Nederland. Tot nu toe heb ik alleen maar het archief van De Filmkrant en Skrien gevonden. Kennen jullie andere online archieven of misschien hebben jullie toegang tot fysieke exemplaren van enkele filmkranten? Ik ben op zoek naar alle soorten artiekelen (recensies, bio's enz.) die met Kieślowski te maken hebben (en misschien wel ook met hoe de poolse cinema van de tweede helft van de twintigste eeuw gezien was door Nederlanders).

kappeuter (crew)
mwrzech

Je kunt online zoeken in het archief van allerlei kranten en tijdschriften via Delpher

769 krantenartikelen gevonden voor 'kieslowski'

Bedankt !

kappeuter (crew)
Was te verwachten:
Guidinc.: gids in streamingland | MarketingTribune Media

‘De oplage is 60.000 en het magazine verschijnt 4x per jaar. Het volgende nummer verschijnt eind december. Te koop in de supermarkt of online te bestellen op Guidinc.nl’

Je kunt hem nu bestellen voor slechts €1,99. Guidinc wordt gratis thuisbezorgd.

Dat is een interessante ontwikkeling idd!

Maar het eerste wat ik zie als ik hem open is 3* voor The Wire.

Credibility. Gone.

John Milton schreef:

Credibility. Gone.

En dat terwijl ze erg vrijgevig zijn met hun 5 sterren..

kos
John Milton schreef:

Credibility. Gone.

Bwahah, ik hoef er nu al niets meer van te lezen.

Oh nee, een blad met een eigen mening! Snel, verbranden!

Dat gaat nou ook weer wat ver, maar het roept bij mij wel enkele vragen op. In de eerste plaats waar en bij wie die sterren vandaan komen, want zij is daverend enthousiast.

Allicht van de redactie van het blad? Het gelinkte item is toch gewoon een top 3 van één of andere random bekende mens? Zou een beetje raar zijn om daar steeds overal 5* bij te zetten

True, maar nu weet je niet welke onverlaat het was, en wat diegene bezielde

Misschien moet je de rest van het blad lezen

Dat is sowieso wel een leuk idee, van die 4 dubbele pagina’s word je niet direct veel wijzer, en het idee juig ik wel toe in het steeds meer gefragmenteerde streaminglandschap. Al moet ik zeggen dat je via MM ook prima in de gaten kan houden wat er waar draait. Ik ga even kijken of ik hem tegenkom bij de tijdschriftenboer vanmiddag, ik moet toch 2 uur in de trein. Alhoewel, misschien beter om volgend decemberissue te pakken aangezien Disney+ En Apple TV er dan ook bijstaan, al vullen ze met die laatste niet veel pagina’s.

Toch zou het me niet verbazen als ik er alsnog niet achter ga komen. Op guidinc.nl staat iig geen recensie van The Wire.

Ik moet toegeven dat ik benieuwd ben hoe ze dit op gaan maken en of ze echt van alle diensten het totale aanbod presenteren, en hoe. Paar dingen uitlichten en voor de rest een index? Misschien toch maar alvast even doorbladeren op het station

John Milton schreef:

Credibility. Gone.

Geen zorgen JM. Ik heb vanmiddag het blad gekocht en er staat gewoon een 5* beoordeling voor The Wire in

Film Pegasus (moderator)
In de Vlaamse bioscopen/filmhuizen kom je het 'gratis' filmmagazine Vertigo nog steeds tegen. Ook online te volgen via www.vertigoweb.be of sociale media. In Vlaanderen is er al geen aandacht meer voor film op televisie, met wat geluk een toevallig item op het nieuws maar meer ook niet. Je hebt nog wel cinenews maar dat straalt veel minder de liefde voor film uit. Vertigo doet dat wat mij betreft veel beter.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:50 uur

geplaatst: vandaag om 16:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.