- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Help de filmmakers!!!
Help de filmmakers!!!

KillaJah
-
- 356 berichten
- 856 stemmen
Het is tegenwoordig precies moeilijk om een originele film te maken. Help de filmmakers een beetje en zeg over welk onderwerp jullie graag een film zouden zien of een origineel verhaal ofzo.

Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Haha, ja, nog ff.... ik ga hier 'n beetje mijn geniale ideeen voor mijn films prijsgeven.... ik maak ze liever zelf dan dat hij door een of andere prutser in elkaar word gezet

Stephan
-
- 7767 berichten
- 1357 stemmen
Dat is nou precies het euvel bij NL filmmakers. De kift... De kift... (lees het als: The horror... the horror)
Spielberg, Lucas, DePalma, Coppola en Milius zaten vaak bij elkaar in de editingroom om hun producten te verbeteren. Ze betrokken elkaar vaker in hun werk.
Hier hebben NL-filmmakers alleen maar botte kritiek op hun colega's werk. Ik heb dit zelf helaas aan den lijve moeten ondervinden. Wellicht omdat NL-filmmakers zich als kunstenaars zien i.p.v. vakmensen? Aangezien ik dit zelf schrijf zijn er natuurlijk uitzonderingen op de regel.

cornelis
-
- 4742 berichten
- 671 stemmen
Het euvel van de NL film is dat iedereen steeds maar weer een stelling heeft die De Verklaring voor Het Euvel van De Nederlandse Film geeft.

Stephan
-
- 7767 berichten
- 1357 stemmen
Het euvel van de NL film is dat iedereen steeds maar weer een stelling heeft die De Verklaring voor Het Euvel van De Nederlandse Film geeft.
Ik geef een verklaring voor het euvel bij NL filmmakers. Niet bij de film
edit And bij de weg... zit je nu mijn point te prooven?

cornelis
-
- 4742 berichten
- 671 stemmen
huh? Nee, ik vond het gewoon een grappige reactie. bedoel er niet zoveel mee hoor

Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Dat is nou precies het euvel bij NL filmmakers. De kift... De kift... (lees het als: The horror... the horror)
Spielberg, Lucas, DePalma, Coppola en Milius zaten vaak bij elkaar in de editingroom om hun producten te verbeteren. Ze betrokken elkaar vaker in hun werk.
Hier hebben NL-filmmakers alleen maar botte kritiek op hun colega's werk. Ik heb dit zelf helaas aan den lijve moeten ondervinden. Wellicht omdat NL-filmmakers zich als kunstenaars zien i.p.v. vakmensen? Aangezien ik dit zelf schrijf zijn er natuurlijk uitzonderingen op de regel.

Ok, dan nu maar een echt idee op tafel leggen:
Wat ik wil zien in een (NL) film, is het volgende:
Ik zou weleens een film willen zien van de 80 jarige oorlog die in nederland is gevoerd. Over de spaanse bezetting weet ik niet veel, maar er zal best wel een mooi verhaal in kunnen zitten. Steden in Nederland zitten vol met dit soort geschiedenis, bv. Leiden en Delft. Verhaal genoeg zou ik denken.

Stephan
-
- 7767 berichten
- 1357 stemmen
Piet Hein, Jan Tromp, Michiel de Ruyter zijn ook mooie monumenten. De moord op de gebroeders de Witt. De Geuzen, Willem van Oranje. Bontekoe....
Nederland heeft een rijke historie maar wil je dit goed verfilmen heb je meer geld nodig dan bijeen te brengen is. En buiten onze grenzen zit niemand op het verhaal van bv. de VOC te wachten... helaas.

FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Misschien zijn de Spanjaarden geinteresseerd in een co-productie over de 80-jarige oorlog

Stephan
-
- 7767 berichten
- 1357 stemmen
Misschien zijn de Spanjaarden geinteresseerd in een co-productie over de 80-jarige oorlog
Met één clausule in het contract: Don't mention Den Briel!

FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
haha
Do'n't mention the Spanish Inquisition

Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen

Als ik daar zo over die wallen loop, heb ik gewoon zin om daar een film op te nemen, of om een film te kijken die daar is opgenomen...... maar wat je al zei, het kost veel geld, en in het buitenland zit niemand erop te wachten.

Pablito
-
- 180 berichten
- 813 stemmen
De opgang en ondergang van een controversieel politicus: Citizen Pim.
(zie ook posts bij Citizen Kane)

yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
de ontvoering van heineken.... dan hebben de eredivisie voetballers meteen een nieuwe favoriete film

kos
-
- 45854 berichten
- 8338 stemmen
de ontvoering van heineken....

kappeuter (crew films)
-
- 70747 berichten
- 5624 stemmen
Ehm... Freddy Heineken is vorig jaar overleden.

kos
-
- 45854 berichten
- 8338 stemmen
Yep.. ik bedoel ook meer de wettelijke bepalingen die hij in dit geval trof (die zijn nog wel geldig schijnbaar).

kappeuter (crew films)
-
- 70747 berichten
- 5624 stemmen
Ja, maar dan kan 'hij' niet in z'n recht staan.

Stephan
-
- 7767 berichten
- 1357 stemmen
Ik heb begrepen dat niet Freddy maar de onderwereld elke poging heeft tegengehouden door bedreigingen aan de makers etc. Hetzelfde gold ook voor Klaas Bruinsma's verhaal. Een hoop van die boeven leven nog en hebben zo hun vriendjes.

Stephan
-
- 7767 berichten
- 1357 stemmen
Freddy heeft wel deze op zijn conto:
De door Fons Rademakers geregisseerde film Als twee druppels water werd gefinancierd door Heineken, die er een aardig vehikel in zag voor zijn toenmalige vriendin, actrice Nan Los. Toen de actrice haar nevenactiviteiten als minnares van de biermagnaat staakte, was Heinekens wraak verschrikkelijk. Als eigenaar van de auteursrechten van de film ging hij in 1969 «om persoonlijke redenen» over tot een verbod op openbare vertoning van de film, die in een kluis belandde en door bijna niemand meer zou worden gezien, terwijl het nota bene de beste film van Rademakers heet te zijn.

kappeuter (crew films)
-
- 70747 berichten
- 5624 stemmen
Hetzelfde gold ook voor Klaas Bruinsma's verhaal. Een hoop van die boeven leven nog en hebben zo hun vriendjes.
Ja, maar die film komt er dus wel: De Dominee.

NERD
-
- 1673 berichten
- 1289 stemmen
En buiten onze grenzen zit niemand op het verhaal van bv. de VOC te wachten... helaas.
Ik dacht juist dat er al iemand met een film over de VOC bezig was.....
Was het niet Paul Verhoeven? Het was volgens mij wel een Nerderlandse regisseur met veel steun uit het buitenland.