menu

Film / Algemeen / Films die zich in een ander tijdperk afspelen, maar waar het nauwelijks van af te zien is

zoeken in:
Riding the Bullet (Totaal geen jaren '60-sfeer, terwijl het verhaal zich grotendeels afspeelt in 1969).

kappeuter (crew)
Madecineman schreef:
No Country for Old Men (2007) speelt zich ook bijna onopgemerkt af in de jaren '80

Goed voorbeeld. Ik herzag No Country for Old Men vorige week en ik was verbaasd toen ik bij de begrafenisscène een datum met 1980 op de grafsteen zag. Als je er vervolgens op gaat letten dan zie je het wel.
Het speelt ook in zulke uithoeken waar je toch al verwacht dat de tijd er heeft stilgestaan, dan valt het minder gauw op.

(even topic nieuw leven inblazen )

Dorsvloer vol Confetti speelt zich af in 1988. De belevingswereld van het hoofdpersonage lijkt eerder de jaren '50 en dat is natuurlijk ook de bedoeling. Buiten de familiewereld is de jaren '80 wel goed zichtbaar.

Following (1998) leek sowieso al veel ouder dan die is, en de film speelt toch echt eind jaren 90 terwijl je zo veertig jaar vroeger zou gokken.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:16 uur

geplaatst: vandaag om 15:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.