• 15.977 nieuwsartikelen
  • 179.035 films
  • 12.273 series
  • 34.079 seizoenen
  • 649.209 acteurs
  • 199.272 gebruikers
  • 9.389.828 stemmen

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

zoeken in:

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

ja, ik weet niet wat voor beroep jij hebt, maar hoe zou je het vinden dat iedereen alles gratis meenam onder het argument dat het ook gratis kan.

Zal het morgen eens bij de bakker proberen, kijken wat die zegt.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

Kan jij bij de bakker gratis brood meenemen ? Best vreemde bakker hebben ze daar bij jullie...

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Kan bij elke bakker, stelen.

flipsen

• 1696 berichten
  • 482 stemmen

PoMeLo schreef:

Zelf download ik ook gewoon films. En films en muziek downloaden is NIET illegaal. (uploaden wel daarentegen)

Zonder downloaders geen uploaders, beide partijen even veel schuld.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Niet volgens de wet (vreemde wet trouwens, zie het verschil niet).

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

kappeuter schreef:

Kan bij elke bakker, stelen.

Ik ken weinig bakkers waar je zonder stootje zomaar een brood kan meenemen. Misschien is men daar in NL wat lakser in ?

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

In de supermarkt is het niet zo moeilijk. Dat is ook een betere vergelijking met downloaden (massaler).

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Bij de meeste supermarkten loopt tegenwoordig wel security hoor.

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Mischien kun je het beter vergelijken met klonen van baby's en vervolgens aanbieden op het internet (nog massaler). Uiteraard betaald de klant niet en de makers van het orgineel zitten sip te kijken, omdat ze er zoveel werk in gestopt hebben, maar er geen beloning voor krijgen. Tevens zijn ze het er niet mee eens dat er kopiëen rond zwerven. Als ze de baby graag willen zien komen ze maar naar het orgineel kijken. Familie en vrienden zijn gratis uitgenodigd, maar vreemden moeten betalen om het laatste kunstwerk te aanschouwen. Zoiets?

Fiend

• 295 berichten
  • 1700 stemmen

Je kan het ook zo bekijken, zonder downloaden van film, mp3's. Geen verkoop van cd/dvd branders, cd-r,dvd-r.

Melbourne

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb 1 keer een fijm gedownloaded maar was zo teleurgesteld. Meestal ga in naar de bioscoop (is gewoon niet te vervangen) en later als ik de film goed vond, huur ik 'm in de videotheek. Dat blijft nog altijd de beste kwaliteit.

En nou Alien vs Predator. Ben je fan dan moet je 'm gaan zien. Hij is vettig, goor en slijmerig, maar ja daar ga je dan ook voor.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25173 stemmen

Ik vind iedereen die roept dat hij/zij nooit muziek of films download zeer ongeloofwaardig.

Ik vind het zeer spijtig voor de makers van films dat films te downloaden zijn maar ik zal het daarom niet laten, als ik graag films wil zien die in Nederland niet te vinden zijn dan geloof maar dat ik ze ga downloaden en zonder enige vorm van schuldgevoelens.

Ik zal ze niet op een cd branden en zeker niet uitlenen/verkopen op wat voor manier dan ook maar ik zal ze zeker puur voor eigen gebruik blijven downloaden .

Fiend

• 295 berichten
  • 1700 stemmen

Als je kijkt na mtv cribs, hoef je volgens mij ook geen schuldgevoel te hebben :d

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Als je er voor kijkt ook niet.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

In Film > Nieuws > Filmpiraat 'Phileine' veroordeeld:

ROTTERDAM - De filmpiraat die vorig jaar nog vóór de première de Nederlandse speelfilm Phileine zegt sorry op internet zette, is deze week veroordeeld tot een boete van tweeduizend euro waarvan vijfhonderd voorwaardelijk.

Niet voor het illegaal verspreiden van de film, maar omdat hij de auteursrechtenwet heeft overtreden.

Phileine zegt sorry van Robert Jan Westdijk opende september vorig jaar het Nederlands Filmfestival in Utrecht. De ochtend voor de vertoning zette iemand onder het pseudoniem 'DDWM' de film in delen in de nieuwsgroep alt.binaries.nl.

Waarschijnlijk is de illegale kopie afkomstig geweest van een productie-dvd waarop een voorlopige versie van de film stond.

Een week later hield de Fiod op verzoek van auteursrechtenwaakhond Brein bij invallen in drie huizen vier mensen aan.

De boete is aan één van hen opgelegd omdat hij auteursrechtelijk beschermde films op dvd zette, en die verkocht. De dvd-branders die hij daarvoor gebruikte, zijn verbeurd verklaard.

Het openbaar ministerie zegt binnenkort nog meer verdachten voor de rechter te zullen brengen.

bron: Het Parool

neo

• 15436 berichten
  • 10049 stemmen

Als het goed is, is dit dus de persoon uit Vlaardingen?

JoeCabot

• 2682 berichten
  • 1785 stemmen

IK heb ooit eens Fucking Amal gedownload. Nu ben ik bezig met Bad Santa (komt pas eind dit jaar uit op DVD) en Team America (moet hem gewoon zien voordat ie binnen twee weken uitkomt). Buiten de eerste die ik opsomde ga ik nooit zonder reden een downloaden: soms veel te traag+nog een hele boel andere nadelen...

Ik woon dus in Belgie...

Chr.s

• 3671 berichten
  • 1703 stemmen

Ik download eigenlijk constant wel. Simpel weg omdat ik niet het geld heb om het allemaal te kopen. Als de film de moeite waard is koop ik hem alsnog.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

Tja, een film downloaden terwijl je hem twee weken later in de cinema gaat zien, dat begrijp ik dan weer niet.

Het grote voordeel blijft gewoon de ongelofelijk selectie, en de keuze die je als "klant" hebt. Af en toe stamp je tegen een pareltje aan (zoals laatst nog The Venus Hotel), en dan daagt het weer dat je anders veel te makkelijk geweldige films mist.

Het wordt tijd dat het streekwoord "klant is koning" tegoei wordt toegepast in de film/distributie wereld.

Maar net als Chr.s, als de film echt de moeite is, bestel ik hem alsnog.

JoeCabot

• 2682 berichten
  • 1785 stemmen

Onderhond schreef:

Tja, een film downloaden terwijl je hem twee weken later in de cinema gaat zien, dat begrijp ik dan weer niet.

Nee, op DVD... De tickets, die ik gewonnen had, kreeg ik pas toen hij alleen maar om 23 uur in Brussel/Antwerpen draaide. En dat is 100 km van bij mij thuis. Heb ze dan maar weggegevan aan iemand die het er wel voor over had.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Onderhond schreef:

Het wordt tijd dat het streekwoord "klant is koning" tegoei wordt toegepast in de film/distributie wereld.

Precies, alleen betalen als je het lekker vindt, net als in een restaurant.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

cornelis schreef:

Precies, alleen betalen als je het lekker vindt, net als in een restaurant.

Als in een restaurant de biefstuk aangebrand en taai is, accepteer ik dat ook niet.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Maar da's niet subjectief.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

Die "klant is koning" opmerking sloeg op het aanbod van films, wat nog steeds erg beperkt blijft.

En een analogie blijft ook maar een analogie. Bij mailordercatalogi mag je vaak je artikels wel gewoon weer gratis terugsturen. Wat nu gedaan.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Onderhond schreef:

En een analogie blijft ook maar een analogie. Bij mailordercatalogi mag je vaak je artikels wel gewoon weer gratis terugsturen. Wat nu gedaan.

Maar die films die jij download consumeer je. Na afloop van bioscoopbezoek kun je ook niet je geld terugkrijgen als de film je niet beviel.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

Die "klant is koning" opmerking sloeg op het aanbod van films

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25173 stemmen

Nee jammer genoeg niet, ik vroeg ook mijn geld terug na De Zeemeerman maar kreeg niets

MM Store Leiden

• 13 berichten
  • 19 stemmen

Onderhond schreef:

Die "klant is koning" opmerking sloeg op het aanbod van films

Moet je vooral doorgaam met downloaden....

Wordt het aanbod alleen maar beperkter van, omdat er minder geld verdient wordt en het dus steeds minder de moeite loont films te blijven maken.

Chr.s

• 3671 berichten
  • 1703 stemmen

Moet je vooral doorgaam met downloaden....

Wordt het aanbod alleen maar beperkter van, omdat er minder geld verdient wordt en het dus steeds minder de moeite loont films te blijven maken.

Daar ben ik niet zo bang voor

MM Store Leiden

• 13 berichten
  • 19 stemmen

Goed, dan even de mening van iemand die zich door alle downloaders bestolen voelt.

Ik heb zelf een videotheek en probeer dus een boterham te verdienen met het verhuren en verkopen van films. Ik hoor hier ook veel mensen die het te duur vinden om films te kopen, hiervoor is zo'n 30 jaar geleden de videotheek uitgevonden. Toen waren de videobanden helemaal onbetaalbaar en kon je de film dus huren voor een avondje entertainment in eigen huis.

Nog steeds is huren dus een goed alternatief, als je niet zeker weet of een film wel goed genoeg is om te kopen.

Het feit dat dowloaden niet illegaal is wil overigens niet zeggen dat iedereen dit ook massaal moet doen. Dit is gewoon een maas (fout) in de wet, welke gedicht moet worden maar dat gaat in een land als nederland niet zo makkelijk.

Het is in ieder geval wel duidelijk dat als er niets gedaan wordt, het een kwestie van tijd is voordat de hele filmindustrie in elkaar stort. Te beginnen met een hoop videotheken die de komende tijd failliet zullen gaan, ik kan alleen maar hopen dat ik het hoofd wel boven water kan houden. Want dat broodje rosbief heeft al plaats moeten maken voor een broodje met boter en suiker. En inmiddels lijkt de videotheek ook meer op een avondwinkel, omdat we maar van alles moeten verzinnen om nog wat extra omzet te draaien.

Overigens zie je in de muziekindustrie nu al het verschijnsel dat het voor beginnende muziekanten bijna niet meer mogelijk is een platencontract te krijgen, omdat er gewoon geen geld meer mee te verdienen is.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.