• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.924 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.237 gebruikers
  • 9.387.346 stemmen

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

zoeken in:

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Phoenix schreef:

Zolang films als LotR gemaakt worden zal de filmindustrie wel blijven bestaan. Het is alleen de vraag of er op den duur niet alleen maar spektakelfilms als LotR gemaakt worden omdat die het waard zijn om in de bioscoop te bekijken.

Ik vind LotR geen standaard spektakel filmpje. Maar de kleine (lees: minder commerciele) films zullen als eerste te lijden hebben, omdat de productie maatschappijen daar geen geld meer in willen stoppen.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Niet standaard nee, maar wel spektakel. Zei ik standaard?

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Phoenix schreef:

Niet standaard nee, maar wel spektakel. Zei ik standaard?

Nee, sorry, maar bij spektakel denk ik wel gelijk aan standaard... want welke andere film wil jij nu vergelijken met LotR. Die worden tegenwoordig juist te weinig gemaakt

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Phooze schreef:

Nee, sorry, maar bij spektakel denk ik wel gelijk aan standaard... want welke andere film wil jij nu vergelijken met LotR. Die worden tegenwoordig juist te weinig gemaakt

Starwars en The Matrix bijv.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Van het kaliber LotR zijn er niet veel nee. Maar ook films als Harry Potter en Star Wars zullen heus wel publiek blijven trekken.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Neder schreef:

Die mensen bij Sony en Chrysalis waren anders ook wel ontslagen.

Niet dus. Ik heb links en rechts wat cijfers uit die branche gehoord. Dat afgezet tegen de economische ontwikkeling, klopt stomweg niet (de crisis zette in tijdens de economische bloei)

Bovendien is het niet mijn verantwoordelijkheid om iedereen aan het werk te houden.

Dat zeg ik ook niet. Maar films kijken en muziek luisteren zonder er voor te betalen is fout. Simpel. Of jij je daar nou slecht over voelt of niet.

ik geloof niet dat hij als persoon zoveel werkgelegenheid creert.

Dan geloof je het niet. Komt waarschijnlijk omdat je geen flauw benul hebt hoe zoiets werkt.

Waarom kan het niet beter verdeeld worden?
Dat zal ook vanzelf gebeuren. Maar precies andersom dan jij suggereert.
Waarom zou ik voor de kosten moeten opdraaien?
Je hoeft enkel op te draaien voor de kosten van dat wat je consumeert.

Nee hoor , ik blijf erbij , prijs omlaag en dan zal ik weer als vanouds wekelijks dvds en cds kopen. (iets wat nu maandelijks gebeurt)
Ach kom, je hebt geen enkel besef van de prijs van een DVD...

Downloaders voelen zich niet schuldig, dus die aanpak werkt niet.

Dus zullen ze op een andere manier hun bedrijf draaiend moeten houden.

Puff Daddy
De grote sterren houden vast genoeg over, het is het geld dat over is om in nieuwe produkten te investeren dat niet meer beschikbaar is, en dat heeft voor mij als film- en muziekconsument uiteindelijk desastreuze gevolgen. Maar nu ga ik mijn argumenten herhalen, geloof ik.

laat ze hun eigen rotzooi opknappen is mijn opinie
Eigenlijk wil jij gewoon lekker muziek en films kunnen jatten, zonder dat iemand er over begint te zeuren, geloof ik.

En de mensen die ontslagen worden kunnen otch ook in een andere sector aan het werk?

Lees eens een boek over economie. Dit is echt te dom voor woorden.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Neder schreef:

De kost prijs is circa 5 euro

verkoopprijs 35 euro

Misschien moet je je beter informeren voor we verder gaan.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Neder schreef:

dat je ook niet van te voren afspreekt dat je zus en zo wil verdienen ..........

Swingers is op een nogal ongebruikelijke manier tot stand gekomen, als ik dat zo mag zeggen (Stephan?). Beetje vreemd voorbeeld.

Maar feitelijk zijn, voor zover ik het begrijp, Stephan en de andere makers eigenaar van de film en verdienen ze dus aan de exploitatie (zoals zoveel schijvers/muziekanten/beeldend kunstenaars). Hoeveel en waarom dat gaat niemand ene snars aan, lijkt me, punt is dat ze geld horen te verdienen aan hun werk, en dat elke criminele tegenwerking die ze ondervinden bij het oogsten van resultaten op hun investering eenvoudigweg fout is.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Neder schreef:

meeste Nederlandse films kijk ik in bios ofhuur ik omdat die mijn inziens wel degelijk met geldgebrek te maken hebben.

Jij Robin Hood!! Een eerlijke dief met een zuiver geweten!

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Yekezzez schreef:

(quote)
Starwars en The Matrix bijv.
Goeie voorbeelden, maar nog steeds weinig dus

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Ze worden misschien wel weinig gemaakt maar het is nog altijd meer als tien jaar geleden . En Pirates Of The Carribean komt ook al in de buurt. En als je kijkt wat er nog op stapel staat (Troy bijv.) dan lijkt het erop dat er steeds meer komen wat er op den duur tot kan leiden dat bepaalde genres en/of kleinschaligere producties niet meer in trek zijn.

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Phoenix schreef:

En Pirates Of The Carribean komt ook al in de buurt.

Oh, ik bedoelde films die met hart en ziel worden gemaakt EN een groot budget hebben. Niet alleen een groot budget.

Neder

• 261 berichten
  • 1366 stemmen

hey cornelis ik zakte wel flink door de mand met de prijzen van dvds

ik ben het op sommige punten met je eens en anderen zoals je ongetwijfeld weet helemaal niet.

Ik denk dat je gelijk hebt als je zegt dat ik gewoon wil downloaden zonder gezeur erover.

Misschien heb je gelijk en is het fout maar je hebt Zeker gelijk dat ik me er ten alle tijde goed bij voel

Ik denk dat deze discussie nooit zal eindigen en dat maakt hem ook zo interressant.

Over die banen en het geld wat verloren gaat blijf ik volhouden dat dat ontzettend meevalt. Ik ga verder niet echt in herhaling vallen omdat je al aangaf mijn visie op die banen en kapitaalvernietiging als onzin te beschouwen. Gelukkig heb ik dat bij sommige aspecten van jouw visie ook

greets neder thnx voor de pm nog

Neder

• 261 berichten
  • 1366 stemmen

Nedr schreef:ik geloof niet dat hij als persoon zoveel werkgelegenheid creert.

--------------------------------------------------------------------------------

Cornelis schreef:

Dan geloof je het niet. Komt waarschijnlijk omdat je geen flauw benul hebt hoe zoiets werkt.

Daar klopt niks van, ik besef heel goed hoe zoiets werkt. Als ik het niet met je eens ben wil dat niet direkt betekenen dat ik er geen verstand van heb. Of dat ik onzin uitkraam.

ik vind juist dat jij erg kort door de bocht gaat door te stellen dat hij als 1 persoon zoveel werkgelegenheid genereert

:}

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Leg es uit dan.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Phooze schreef:

(quote)
Oh, ik bedoelde films die met hart en ziel worden gemaakt EN een groot budget hebben. Niet alleen een groot budget.

In de buurt zei ik, in de buurt .

Neder

• 261 berichten
  • 1366 stemmen

cornelis schreef:

Leg es uit dan.

met zijn naam kan je makkelijker financiers regelen voor het maken van je film. Hij verkoopt dus beter. Om dan meteen te stellen dat hij singlehandedly alles mogelijk maakt en daarom dus ook tig miljoen moet vangen vind ik onzin.

Zonder nog 400 andere mensen waren de meeste films van brad pitt niet tot stand gekomen. Daarom vind ik dat de industrie zn of haar financien beter moet regelen. De sterren minder betalen zodat anderen in de film sector wel kunnen blijven bestaan. Van het ene potje naar het andere , zulke rare dingen zeg ik toch nie

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Neder schreef:Om dan meteen te stellen dat hij singlehandedly
waar zei ik dat?
alles mogelijk maakt en daarom dus ook tig miljoen moet vangen vind ik onzin.
En toch werkt het zo.

Zonder nog 400 andere mensen waren de meeste films van brad pitt niet tot stand gekomen.
Maar voor hun 4000 anderen, en vooral andersom is dus waar (zonder Pitt kwam die film er niet, en hadden die mensen geen werk) Plus dat men zo'n bedrag dus prima kan missen omdat zo'n film bij succes dat minstens oplevert. Gewoon vraag en aanbod. En wat heeft het met downloaden te maken?
zulke rare dingen zeg ik toch nie
Jawel. De sterren wordt betaald wat ze waard zijn (lees: wat ze opleveren), vraag en aanbod. Hoe meer geld een ster vangt, hoe groter het budget van de film, hoe groter de uitgaven, etc. Door een belichter meer geld te geven, gaan er niet meer mensen naar de film. Door een ster wel. Zonder ster geen publiciteit, zonder publiciteit geen aandacht, zonder aandacht geen omzet.

Neder

• 261 berichten
  • 1366 stemmen

cornelis schreef:

(quote)
waar zei ik dat?
(quote)
En toch werkt het zo.

(quote)
Maar voor hun 4000 anderen, en vooral andersom is dus waar (zonder Pitt kwam die film er niet, en hadden die mensen geen werk) Plus dat men zo'n bedrag dus prima kan missen omdat zo'n film bij succes dat minstens oplevert. Gewoon vraag en aanbod. En wat heeft het met downloaden te maken?
(quote)
Jawel. De sterren wordt betaald wat ze waard zijn (lees: wat ze opleveren), vraag en aanbod. Hoe meer geld een ster vangt, hoe groter het budget van de film, hoe groter de uitgaven, etc. Door een belichter meer geld te geven, gaan er niet meer mensen naar de film. Door een ster wel. Zonder ster geen publiciteit, zonder publiciteit geen aandacht, zonder aandacht geen omzet.

ok je hebt gelijk

maar ik blijf downloaden en ik voel me er niet schuldig bij

daar kan ik niks aan doen

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

Kan iemand mij vertellen waar je makkelijk de serie van Band of Brothers kan "pindakazen" . En met welke progamma's en al dat gedoe erom heen.

Stuur dan ff een PMetje.

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

Geen reacties...:(

Kan iemand mij vertellen hoe Emule een beetje werkt. Ik heb het geinstalleerd maar ik kan niet verbinden. Het probleem schijndt een firewall te zijn van windows XP. Weet iemand hoe ik dat kan omzeilen?

Heeft er iemand op Moviemeter verstand van?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Dit topic is alleen bedoeld om te praten over of downloaden goed/slecht is e.d. Als je wilt weten waar je kunt downloaden enzo zul je een andere site moeten zoeken

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

Sorry jordy, zal het niet meer doen.

Pierre1

• 271 berichten
  • 271 stemmen

Student toch niet vervolgd voor omzeilen beveiliging

Uitgegeven: 11 oktober 2003 15:25

Laatst gewijzigd: 11 oktober 2003 15:26

Sunncomm Technologies ziet toch af van een rechtzaak tegen een student van de Amerikaanse universiteit Princeton. De student, John Halderman, zou eerst worden vervolgd omdat hij op internet uit de doeken deed hoe je de kopieerbeveiliging van een cd kunt omzeilen. Dat meldt Webwereld zaterdag.

Hoewel Sunncomm donderdag nog voornemens had Halderman voor het gerecht te slepen, is het bedrijf op zijn beslissing teruggekomen. Een rechtszaak tegen de student zou een verkeerd signaal geven, aldus de directeur van Sunncomm.

Halderman publiceerde zijn bevindingen op de site van de universiteit. Uit de publicatie blijkt dat de MediaMax CD-3 software van SunnComm omzeild kan worden door de shifttoets ingedrukt te houden wanneer een cd in het laatje van de pc wordt gedaan. Hierdoor kan de software die op het schijfje staat, zich niet op de computer installeren.

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

bij Passion of the Christ, The (2004):

jOzh schreef:

(quote)

Ach ja. Ik haat het als mensen zich zo aanstellen.

Aanstellen? Ik ben tenminste niet zo kansloos om te downloaden. Kort gezegd: wat jij aan het doen bent, is de filmindustrie om zeep helpen.

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

Ja, laten we die discussie nog eens voeren...

jOzh

• 35 berichten
  • 246 stemmen

Nick Kang schreef:

Aanstellen? Ik ben tenminste niet zo kansloos om te downloaden. Kort gezegd: wat jij aan het doen bent, is de filmindustrie om zeep helpen.

Lees dan gewoon wat ik hier zeg:

Ik ben overigens normaal gesproken ook niet zo'n downloader (films die ik in de bios wil zien download ik dan ook niet, films die ik wil hebben koop ik op DVD). Ik was gewoon nieuwsgierig naar deze film en aangezien dit de enige manier was om em nu te zien moet het maar zo.

Verder heb ik hier zo'n 250 (originele) DVD's staan en ga ik zeer regelmatig naar de bios. Oftewel, je stelt je ongelooflijk aan.

pascal83

• 2736 berichten
  • 2480 stemmen

jOzh schreef:

Oftewel, je stelt je ongelooflijk aan.

Precies, daantje heeft nog zeker nooit muziek gedownload ...

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

wat jij aan het doen bent, is de filmindustrie om zeep helpen.

Het dilemma is redelijk simpel ... ofwel rip je hen af, ofwel rippen zij jou af. De keuze is snel gemaakt, en wanneer blijkt dat ze je toch niet afgeript zouden hebben, is het makkelijk om orde op zaken te stellen (ie, DVD kopen of alsnog in de ciné zien).

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Jordy, laten we hem geld gaan vragen voor gebruik van MovieMeter, dan rippen we hem terug.

Jemig de pemig, wat is dit voor mentaliteit.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.