• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.985 films
  • 12.204 series
  • 33.973 seizoenen
  • 646.999 acteurs
  • 198.993 gebruikers
  • 9.371.113 stemmen

Belgische filmposters

zoeken in:

cinema.rex

• 307 berichten
  • 232 stemmen

@dogie: Weer een prachtige affichette met Jack Lord, lang voor Hawaii-5-0 (hoewel mijn blik eigenlijk meer naar links gaat. Dat is nog eens beschaafd bloot).

Op een aantal exemplaren kunnen we weer de naam van Wik herkennen. Die Wik leverde geen rotzooi af!

Op "Taza, Zoon van Cochise" kunnen we een andere signatuur ontdekken (recht op de onderkant van de berg). Van een afstand lijkt het wel een beetje op de signatuur van Ray, maar er staat "Bos". Die naam ben ik vaker tegengekomen. Ook weer niets over te vinden.

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Een mij totaal onbekende western, die mij intrigeert.

Niet alleen door de fraaie poster, naar mijn mening mooier dan de originele Amerikaanse, maar ook door de lovende recensies op IMDb.

De leuke Nobu McCarthy ken ik van andere films en TV series, maar vooral als de mooie tegenspeelster van Jerry Lewis, in 'The Geisha Boy'.

Hopelijk krijg ik deze film eens te zien.

Met dank aan Dogie voor het plaatsen.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Brix schreef:

Een mij totaal onbekende western, die mij intrigeert.

Niet alleen door de fraaie poster, naar mijn mening mooier dan de originele Amerikaanse, maar ook door de lovende recensies op IMDb. De leuke Nobu McCarthy ken ik van andere films en TV series, maar vooral als de mooie tegenspeelster van Jerry Lewis, in 'The Geisha Boy'. Hopelijk krijg ik deze film eens te zien.Met dank aan Dogie voor het plaatsen.

Geen dank; zie Western thread voor de 'full-size' US one-sheet.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

(afbeelding)

(afbeelding)

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Dezelfde film, maar 2 verschillende titels

(afbeelding)

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

'De Woestaard'!!

(+ dank voor 'The Geisha Boy' affichette Dogie Ik krijg zin om die DVD weer eens uit de kast te trekken)

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

(+ dank voor 'The Geisha Boy' affichette Dogie Ik krijg zin om die DVD weer eens uit de kast te trekken)
Met nog een mooie actrice naast Nobu McCarthy: Suzanne Pleshette.

(Beiden inmiddels overleden).

(afbeelding)

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

(afbeelding)

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Dit is toch echt een van mijn favoriete MM topics

En Dogie is een succesvolle 'goudzoeker'

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Dogie weet er inderdaad wel de pareltjes uit te halen! Van Charlie Chaplin is er trouwens ook wel wat moois te vinden. Vooral Modern Times is erg mooi.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

(afbeelding)

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Metalfist schreef:

Dogie weet er inderdaad wel de pareltjes uit te halen! Van Charlie Chaplin is er trouwens ook wel wat moois te vinden. Vooral Modern Times is erg mooi.

"Goud koorts"

Goed bezig jullie twee !

cinema.rex

• 307 berichten
  • 232 stemmen

Ben het eens met Brix

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

(afbeelding)

cinema.rex

• 307 berichten
  • 232 stemmen

Word meteen beloond met de afbeelding van een affichette, die zich in mijn verzameling bevindt. Merci, Dogie!

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Ook weer een film (Noir) die ik wel eens zou willen zien, interesse aangewakkerd door affichette

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

cinema.rex schreef:

Word meteen beloond met de afbeelding van een affichette, die zich in mijn verzameling bevindt. Merci, Dogie!

Film wacht op approval MM crew.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

===OPROEP===OPROEP===OPROEP===OPROEP===OPROEP===

Wie weet de originele filmtitel van onderstaande Belgische filmposter?

(afbeelding)

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Geen acteurs?

Lijkt me iets Aziatisch, Oosters?

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Brix schreef:

Lijkt me iets Aziatisch, Oosters?

Dat vermoed ik ook.

(afbeelding)

(afbeelding)

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Geen idee welke titel dat zou kunnen zijn. Ik heb ook het vermoeden dat het iets Oosters is maar ik kan me geen namen voorstellen bij de acteur of actrice. Valt ook weinig aan te googlen...

Abbott & Costello waren een hilarisch duo dat vooral bekendheid verwierf door hun confrontaties met de Universal Monsters. Na 22 films kan ik wel zeggen dat ik een gigantische fan ben van het duo. Omdat ze hier op de site zowat onbekend zijn geef ik hierbij dus een klein eerbetoon

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

'Twee Snullen bij de Pharaos' Prachtige ronkende titel.

A & C (niet te verwarren met C & A ) waren een tijd lang erg populaire matinee komieken.

Heel wat van de films met die twee in de hoofdrollen heb ik in mijn jeugdjaren in de bioscoop gezien als ' voorfilm' van de westerns bijvoorbeeld.

De ene week was het Laurel & Hardy, of The Three Stooges, en dan weer Abbott & Costello.

Alleen het eerstgenoemde duo heeft bij mij de tand des tijds onaangetast doorstaan moet ik zeggen.

Al gaat zo'n A & C filmpje er soms nog wel eens in.

cinema.rex

• 307 berichten
  • 232 stemmen

Ik weet wat snollen zijn, maar wat zijn snullen?

@dogie: Heb geen idee welke film bedoeld wordt met "Jeugd in furie", maar het is wel een interessant probleem. Ik ga zoeken.

De term "cinemascope" maakt de datering niet eenvoudiger. Volgens mij is het onderwerp van de affichette van eind jaren 50 (vanaf 57,58) of begin jaren 60.

Overigens hebben de meeste affichettes, die je liet zien vanaf Het Doders-syndicaat, een jaren 60 uitstraling. Minder klare lijn, wat meer impressionistisch.

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Snullen = sukkels

cinema.rex

• 307 berichten
  • 232 stemmen

Bedankt Brix. (Was eigenlijk een retorische vraag. Ik had het al opgezocht. ).

@dogie: Op de affichette van Jeugd in furie lijkt een soort demonstratie aan de gang te zijn.

Een mogelijkheid zou kunnen zijn "Sing a song of sex" (1967) van Nagisa Ôshima. Uit de omschrijving op Musicmeter of IMdb blijkt geen demonstratie, maar wel uit een omschrijving die ik elders heb gevonden:

(Nihon Shunkako, 1967, Souzousha=Shochiku, 103mins.,color, CinemaScope, 35mm print)

Director: OSHIMA Nagisa

Cast: ARAKI Ichiro, KOYAMA Akiko, ITAMI Ichizo, YOSHIDA Hideko, KUSHIDA Kazuyoshi

Screenwriter: TAMURA Takeshi, TAJIMA Toshio, SASAKI Mamoru and OSHIMA Nagisa

Cinematographer: TAKADA Akira,

Art direcrer: TODA Jusho,

Music: HAYASHI Hikaru

OSHIMA Nagisa, known internationally for such works as “In the Realm of the Senses”(Ai no Corrida)(76), “Merry Christmas Mr. Lawrence”(Senjo no Merry Christmas)(83)and “Taboo”(Gohatto)(99)has consistently taken up the themes of sex, the state and politics. “Sing a Song of Sex” is an important work from the mid-1960’s that adopts these main themes of sex and the state in an ideological style.

This is the story of a group of high school students that meet up with their former teacher Mr. Otake when they encounter protests against the anniversary of the accession of the emperor shortly after completing their college entrance exams. Over drinks at a pub Mr. Otake senses their sexual frustration and so begins singing bawdy songs, as the high school students find themselves wandering between their own delusions and reality. OSHIMA skillfully contrasts the lament of a former Korean prostitute with folk songs to offer up some sharp social criticisms.

Het zou natuurlijk ook Nihon no Yoru to Kiri (1960) kunnen zijn, maar die film werd, voor zover mij bekend, niet uitgebracht in CinemaScope.

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Wow cinema.rex !

Of het een van de door jou genoemde films is weet ik natuurlijk niet.

Maar wel knap speurwerk hoor.

Ik denk dat deze ook een goede kans maakt:

Seishun Zankoku Monogatari (1960)

DVD rip | 96 min | XviD 672x272 | 1379 kb/s | 128 kb/s mp3 | 29.97 fps | 1.01 GB 3% recovery

Japanese | Subtitles: English, Spanish, French, Portuguese and Italian .srt | Genre: Drama | MU/RS/HF/DF

Nagisa Oshima's groundbreaking film opens with young, attractive Mako and her friend hitching a ride from an old man. After her friend leaves, the man tries to rape her, and she is saved only by the handsome Kiyoshi. Later, against the background of the tumultuous 1960 U.S./Japan Security Treaty demonstrations, Kiyoshi and Mako walk along a grungy seaside lumberyard while talking about sex. He attempts to kiss her, she slaps him, and he throws her in the water. She cries out that she can't swim. When she continues to refuse his advances, he steps on her fingers as she clings to a log. Kiyoshi then saves Mako from a trio of seedy pimps looking to impress her into working for them, but after rescuing her, he forces himself on her again. With this unlikely beginning, Kiyoshi and Mako form a passionate though doomed romance...

http://img253.imageshack.us/img253/807/crueli.jpg

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

@cinema.rex

Bedankt voor het researchwerk!

@Brix

Gezien afbeelding lijkt mij Zankoku Monogatari (1960) ook indferdaad mogelijk te zijn!

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Brix schreef:

'Twee Snullen bij de Pharaos' Prachtige ronkende titel.

A & C (niet te verwarren met C & A ) waren een tijd lang erg populaire matinee komieken.

Heel wat van de films met die twee in de hoofdrollen heb ik in mijn jeugdjaren in de bioscoop gezien als ' voorfilm' van de westerns bijvoorbeeld.

De ene week was het Laurel & Hardy, of The Three Stooges, en dan weer Abbott & Costello.

Alleen het eerstgenoemde duo heeft bij mij de tand des tijds onaangetast doorstaan moet ik zeggen.

Al gaat zo'n A & C filmpje er soms nog wel eens in.

De twee films die ik van Laurel & Hardy heb gezien, zijn voor mij niet zo legendarisch als ik had verwacht. Abbott & Costello daarentegen blijven geniaal, waarschijnlijk omdat ik daar mindere verwachtingen bij had. Ben nu ongeveer elke week een film aan het zien met het duo (zit aan zo'n 22 titels) en ik amuseer me er rot mee Three Stooges zijn trouwens ook geniaal.

Trouwens erg knap hoe jullie de affichette van Dogie hebben kunnen analyseren!

cinema.rex

• 307 berichten
  • 232 stemmen

Bedankt Brix! Het leek mij onwaarschijnlijk dat er in de jaren 60 veel Chinese, Koreaanse, Vietnamese of Taiwanese films te zien waren.

Daarom ging ik zoeken op Japanse films. Alleen, ik heb me laten verblinden door de term CinemaScope.

Zowel Nihon no Yoru to Kiri (1960) als Seishun Zankoku Monogatari (1960) werden uitgebracht in Shochiku Grandscope. In Europa wordt dat waarschijnlijk vertaald door Cinemascope.

Daarom denk ik dat je gelijk hebt. Het is vermoedelijk Seishun Zankoku Monogatari (1960). De foto op de DVD-box heeft wel iets weg van de affichette. Ook is op IMdb te vinden dat deze film al in 1962 werd uitgebracht in Duitsland. Het is dus voorstelbaar dat deze film omstreeks die tijd in België kan zijn uitgebracht (van Nihon Shunkako kon ik geen vroege Europese release ontdekken). En het jaar van release (omstreeks 1962) sluit m.i. ook beter aan bij de stijl van de affichette.

Als laatste: de Franse titel luidt "Contes cruels de la jeunesse". Dat ligt m.i. niet zo heel ver verwijderd van "Jeunesse en furie".

starbright boy (moderator films)

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Sing a song of sex heb ik nog niet gezien (ligt wel klaar hier), Cruel Story of Youth (ook bekend als Naked Youth trouwens) wel en ik ben er bijna zeker van dat het die film is.

De film opent met protesten en de scene zoals op de filmposter zit erin, al is de poster volgens mij net iets ondeugender.

Nihon no Yoru to Kiri is het zeker niet.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.