menu

Film / Algemeen / Films met geniaal camerawerk

zoeken in:
Kan ik me voorstellen, daar heeft jouw favoriete regisseur ook een beetje de mosterd vandaan gehaald.

Ja, dat heb ik eerder gehoord. Dan móet het wel goedkomen lijkt me!

Ik vond de film control op zich nog niet eens zo goed.
Wat echter wel te merken was is dat dat de film geschoten is door een (nederlandse) fotograaf. Je kunt bijna de hele film door de film op pauze zetten en je hebt prachtige foto,s!

La Haine natuurlijk!

maniac

Geniaal? Wat denk je van The Shinning..

Black Christmas en Psychoooo

suussuus76 schreef:

De films van Stanley Kubrick hebben meestal érg mooi camerawerk

Elephant is ook een goeie wat camerawerk betreft, maar die zal vast en zeker al eerder zijn genoemd.

dragje
suussuus76 schreef:

Geniaal en vernieuwend!

Zo betrof The Shining de eerste film die specifiek ontworpen werd om voor het grootste gedeelte met een steadicam opgenomen te kunnen worden.

dragje
Een film om ook niet te missen met betrekking tot geniaal cinematografie betreft de Cubaans/Russische propagandafilm Soy Cuba. Vooral de openingsscène is ronduit meesterlijk geschoten.

Heat en dan vooral de schietscene waarbij het soms leek alsof ik naast die gasten op de politie aan het schieten was.
Verder ook hele mooie plaatjes over de stad.

dragje
Oh, Soy Cuba werd al genoemd

Dan nog deze films:

Ran (1985)
Citizen Kane (1941)
Touch of Evil (1958)
2001: A Space Odyssey (1968)
Der Himmel über Berlin (1987)
La Passion de Jeanne d’Arc (1928)

Pirmais
22 Mei!!

Enter the Void!

Gast
geplaatst: vandaag om 04:24 uur

geplaatst: vandaag om 04:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.