- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Huilen bij films
Huilen bij films
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Ik huil niet echt overdreven, maar wel van binnen of er lopen een paar kleien traantjes over mijn wangen. Dit was het geval bij:
Crash (2004) De scene waar het kleine meisje voor haar vader springt wanneer deze wordt beschoten. 
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Bah, vals sentiment vond ik dat. Ik heb overigens een traan gelaten bij de eindscène van Simon.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Sunrise kwam het dichtstbij tot nu toe. Mijn ogen werden op een gegeven moment toch vochtig, maar een traan heb ik nog niet gelaten. Gek genoeg was het achteraf gezien niet eens een droevige scène waardoor ik zo ontroerd werd.
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Toen ik klein was heb ik een keer gehuild bij The Hunchback of the Notre Dame. En vraag me niet waarom. 
Achmed
-
- 550 berichten
- 0 stemmen
Hardball, toen dat jongetje dood ging aan het eind maar dat was een tijdje terug..
Ewing Oil
-
- 146 berichten
- 49 stemmen
Ik huil niet gauw bij films, maar als er iets dramatisch is gebeurt of wat ik zelf heb mee gemaakt waar ik me dan wel in zou kunnen verplaatsen wil ik nog wel eens een traantje weg pinken.
Pure
-
- 770 berichten
- 0 stemmen
#1,2,3 en 4 uit mijn top 10 wisten me wel te ontroeren (het welbekende brok).
Tot dusver heeft echte tragiek me nog niet op dergelijke wijze weten te raken.
N811
-
- 1459 berichten
- 913 stemmen
Bij Big fish op het laatst, Maar na zo veel achter elkaar van het zien van het einde gebeurd dat niet meer.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Ruim een jaar geleden zag ik Watership Down voor het eerst. En het treurige geheel in combinatie met 'Bright Eyes' zorgde voor natte oogjes.
Ook keek ik op 8-jarige leeftijd samen met 'mijn beste vriend' destijds The Lion King. Toen Mufasa doodging keken we elkaar aan en pestten we elkaar steeds:"Ik huil niet hoor, huil jij? - Nee, ik niet, maar ik zie wel tranen bij jou" etc. 
Voor de rest bij de films die over het algemeen zielig worden gevonden, krijg ik ook vaak wel een brok in m'n keel.
Mat_
-
- 737 berichten
- 1335 stemmen
De enige film waarbij ik echt heb moeten huilen was Forrest Gump(Forrest aan het graf van Jennie) Bij The Green Mile en Saving Private Ryan (Irvin Wade die langzaam sterft) was het net niet van dat
Bij Magnolia zat ik niet echt met tranen in de ogen, maar de film deed toch emotioneel wel wat met me
villasappho
-
- 23 berichten
- 42 stemmen
De enige film waarbij ik echt heb moeten huilen was Forrest Gump(Forrest aan het graf van Jennie) Bij The Green Mile en Saving Private Ryan (Irvin Wade die langzaam sterft) was het net niet van dat
Bij Magnolia zat ik niet echt met tranen in de ogen, maar de film deed toch emotioneel wel wat met me
Valt het mij op dat het allemaal Tom Hanks is?
The Gladiator (aant einde ja) en de Sneeuwman als klein meisje door de mooie muziek!
s d r
-
- 57 berichten
- 950 stemmen
Vanilla Sky, elke keer weer.. vraag me niet waarom.
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Probeer dan Abre los Ojos eens, veel sterker dan Vanilla Sky.
Mat_
-
- 737 berichten
- 1335 stemmen
Valt het mij op dat het allemaal Tom Hanks is?
Ja, ik zie Tom Hanks wel graag spelen
. Hij speelt niet in elke film even goed vind ik, maar in deze films vind ik hem echt goed en maakt hij de films nog beter dan dat ze al zijn.
sinterklaas
-
- 11813 berichten
- 3316 stemmen
Het einde van Sunshine is ook wel een beetje waar je de neiging krijgt een traan los te laten.
Verder vond ik ook het eindgevecht van de Koreanse film Typhoon iets om een traantje weg te pinken.
En die scene waarin Anna word onterft door der vader en moeder in Van God Los
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Big Fish
Edward Scissorhands
Hotaru no Haka
The Notebook
Lion King
Bambi
Eight Below
Ever After
Green Mile
I am Sam
Moulin Rouge!
Pearl Harbor
Sweet November
Titanic
I am Legend
Etc etc... 
Ook nog regelmatig bij verschillende series.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Bij Ben X kwam er veel emotie bij me los wat ook wel lijde tot een traan en ook bij Boogie Nights (deze week nog) kwam er een traantje aan te pas maar dat was vooral door het schitterende en aangrijpende geheel. Ben ik toch niet geheel van steen. 
klute89
-
- 3649 berichten
- 0 stemmen
Naar mijn weten heb ik nooit tranen/ een traan gelaten bij een film. Maar ik heb bij sommige films wel een brok in m'n keel gehad. 
Friday the 13 th
-
- 2558 berichten
- 2023 stemmen
Bij de film My Dog Skip. Stom hé, maar toen op die scène dat de hond oud werd en ging sterven moest ik meteen aan mijn hond denken. Ook zoveel avonturen mee beleefd.
Lui (crew films)
-
- 3490 berichten
- 11862 stemmen
ik bij E.T. en bij el orfanato ook wel, en nog bij wel meer
maar dat kan ik me zo niet meer herrineren
NightWolf
-
- 339 berichten
- 527 stemmen
Armageddon (elke keer)
I Am Legend (in een volle cinemazaal dan ook nog. Als enige.
)
The Green Mile (elke keer)
Saving Private Ryan (elke keer)
En zelfs gisteren bij Eragon. Waarschijnlijk ook nog bij een paar andere die niet meer zo vers op het geheugen liggen (of al lang geleden zijn. Zoals Frank & Frey, The Lion King, Free Willy, ...).
Ik word met de dag softer.
Maar als ik voel dat het kan, laat ik me ook gewoon volledig gaan. Heerlijk gewoon als een film je zo kan ontroeren.
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Crash, Big Fish, Green Mile, Schindler's List, ...
Huilen deed ik niet (wel toen ik klein was bij Green Mile), maar ik voelde toch nattigheid opkomen in mijn ogen... 
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Enkel heel lang geleden bij The Champ en The Color Purple en E.T.
Recent bij Sunshine en 2001Space huilen van geluk.
Soms huilen in de ladder 
Leuk voor Sinterklaas!
sinterklaas
-
- 11813 berichten
- 3316 stemmen
Ja, vind het ook erg leuk ja...
Katharina
-
- 716 berichten
- 1050 stemmen
Vanilla Sky, elke keer weer.. vraag me niet waarom.
Ik huil om bijna elke film, maar om deze film (hoewel ik het echt een goede film vind) moest ik niet huilen 
De tranen stromen bij mij vooral over mijn wangen als andere mensen verdriet tonen. Net als bij Requiem for a Dream, aan het einde, als die vriendinnen dat vrouwtje komen opzoeken en daarna op het bankje samen zitten te huilen.
En om The Phantom Of The Opera...het blijft vreselijk, als Christine haar liefde betoont aan Raoul, terwijl hij daar in het donker staat.
Baard
-
- 119 berichten
- 72 stemmen
The Green Mile (elke keer weer), Forrest Gump (met een flinke brok in me keel).
sinterklaas
-
- 11813 berichten
- 3316 stemmen
De sterfscene van Sydney in The Killer (1989).
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4893 stemmen
Echt huilen bij films doe ik nooit, maar ik moet eerlijk bekennen dat er wel eens een traantje aan te pas komt 
Magnolia: I really do have love to give, I just don't know where to put it.
Braveheart: Wanneer de kleine Murron heb bloemetje aan de kleine William Wallace geeft.
Maar ook scénes uit o.a. Donnie Darko, Titanic, Rain Man, Gladiator, Crash, Armageddon en Forrest Gump weten me te ontroeren. Owh jah, het einde van John Q wist me volgens mij ook aardig te raken.
thunderball
-
- 5878 berichten
- 1414 stemmen
Einde van Spartacus wordt me iedere keer te veel.
En verder ook wel moeite met het einde van Face/Off wanneer hij weer normaal de oude is en dat jongetje meebrengt naar zijn gezin.
Mijn vriendin kreeg het laatst te kwaad bij Armagedon, omdat ze toen aan het verlies van haar eigen vader moest denken.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Het einde van Donnie Darko iedere keer weer een traantje.