menu

Film / Nieuws / Duke Nukem

zoeken in:
djelle
Scott Faye, de filmproducent die op dit moment in de weer is met Max Payne, werkt samen met Scott Miller van 3D Realms aan een Duke Nukem-film.

Volgens Faye: 'Ik werk aan een scenario voor een Duke Nukem-film die goed genoeg is om naast de gamereeks te kunnen staan. Met de twee nieuwe games die van Duke Nukem uitkomen is er een groot publiek dat van dit personage houdt.'

Faye zegt dat hij de volgende stap in de ontwikkeling van de film pas neemt als iedereen tevreden is over het scenario. Ook bij Max Payne heeft hij dit aangehouden, want hij liep al jaren met het idee rond om een film te maken van de gamereeks

Bron: oa filmtotaal.nl

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.laurafreberg.com/blog/Images/duke.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

De king of coolness zal dus toch hoogstwaarschijnlijk eindelijk op het witte doek verschijnen! Ik ben zeer enthousiast, nu maar hopen dat het inderdaad de gamereeks waardig zal kunnen zijn. Dit kan superfantastisch worden als ze het goed aanpakken.

Bedenkingen:

- Eerst even zien wat ze van Max Payne gaan gemaakt hebben natuurlijk..

- Vermoedelijk zullen ze de film samen met de langverwachte Duke Nukem Forever willen uitbrengen, waardoor het weer extra lang wachten wordt op die game.

- Mijn grootste vrees is dat ze -zoals het vaak gebeurt de laatste jaren- een PG 13 gaan beogen. Dat zou echt niet passen bij Duke Nukem.

Dat de film er voor de rest maar zo vlug mogelijk komt. Of zoals Duke het zelf zou uitdrukken in 1 van zijn wereldberoemde oneliners:

'What are you waiting for? Christmas?'

Kan erg leuk worden inderdaad. Ik ben niet zo van de computerspellen, maar Duke Nukem vond ik altijd erg gaaf. Ben benieuwd.

Pastichio Rocker
Ik zet bij deze een wedje dat die film er eerder is dan DNF.

djelle
Ja die kans zit er ook wel dik in natuurlijk.

DNF? Gelooft iemand daar nog in dan?

Een rol die Dolph Lundgren op het lijf geschreven staat

Pastichio Rocker
Zit 'ie nog niet in het bejaardenhuis dan?

Ja, samen met Duke.

LAten ze eerst Duke Nukem Forever maar eens uitbrengen. Dan kunnen ze wel weer over een film praten

yeyo schreef:
Ik dacht gelijk hetzelfde. Hopen dat dit wat wordt, het is nog even afwachten, maar de games waren iig leuk.

Zou wel leuk zijn als ze een hele foute luchtige actie film zouden maken. Zou goed kunnen met zo'n personage als Duke. En uhh Duke Nukem Forever, geloof je het zelf?

yeyo schreef:
Precies wat ik ook dacht. JacoBaco kwam vervolgens met Jake Busey als suggestie en dat vind ik ook zo gek nog niet, mischien zelfs nog beter ook!
De film moet wel een 16+ rating krijgen of liever nog 18+, wat is Duke zonder strippers en hoeren?
Deze film zou in iedergeval van menig acteur in 1 slag een nieuw aktie icoon met een flink arsenaal one-liners kunnen maken! Hoewel de meeste one-liners in de games natuurlijk wel de grootst mogelijk clichés zijn, maar juist daardoor mischien wel zo sterk.

Nee Arnie moet de rol krijgen, op hem was Duke toch een parodie

Haha, geweldig! Tijdje geleden poste ik in Film >> Algemeen >> Van welke game moeten ze een film maken? nog dat ik Duke Nukem wel graag verfilmd zou zien...

Q Jones schreef:
Nee Arnie moet de rol krijgen, op hem was Duke toch een parodie

Arnie had hem zeker mogen krijgen ja, alleen onze beste vriend is afgelopen juli 68 jaar oud geworden. Ok dat is een jaar jonger dan Sylvester Stallone, (die natuurlijk erg goed bezig is in The Expendables) maar Arnold is echt niet meer in vorm. En als hij nu weer flink gaat trainen, krijgt ie waarschijnlijk weer een hartaanval.

Arnie is toch 63, ach ja het zou de beste man nog wel 1 glansrol opleveren denk ik. Arnie is zo stoer die verslaat zijn hartaanval wel

Ja, ik bedoel 63. De 8 zit ook erg dichtbij de 3 op het toetsenbord natuurlijk.

Er zijn helaas nog geen concrete plannen en tegen de tijd dat die er wel zijn, ben ik bang dat Arnie al 68 is.

Ja dat denk ik ook, dan hoop ik op Vin Diesel of John Cena dat zijn een van de weinige krachtpatsers van dit moment.

Mescaline (moderator)
Dolph Lundgren had die rol wel erg goed kunnen doen, alleen is hij nu waarschijnlijk een beetje te oud voor die rol

Wat mij betreft heeft Dolph Lundgren in Expendables bewezen nog best een goede Duke Nukem te kunnen zijn.

djelle
Zeker! Zelfs zijn stem zou in de goeie richting gaan.

Samen met die Jake Busey een van de beste opties ook voor mij persoonlijk.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://static.guim.co.uk/sys-images/Film/Pix/pictures/2008/11/28/dolph.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Ja ik zie hier echt een Duke Nukem in...

djelle
Overigens denk ik echter niet dat hij er zal komen helaas. Op IMDB staan nog steeds nihil details en dat is gewoonlijk een slecht teken. Ook op de rest van het net is er niet veel (nieuwe) informatie meer over te vinden. Nochtans komt de nieuwe game van Duke er dit jaar wel eindelijk door.

Pastichio Rocker schreef:
Ik zet bij deze een wedje dat die film er eerder is dan DNF.
Geen idee met wie je gewed hebt, maar je hebt wel verloren hè!

Gaat de 'Duke Nukem'-film nog komen? | Filmtotaal filmnieuws

De film komt er dus. Best tof, the Duke is een icoon in gamingland.

Maar als ze er iets politiek corrects van maken, dan hoop ik op een megaflop. Duke Nukem is juist extreem het tegenovergestelde. Coolness, geld, strippers, hoeren, schelden, crappy oneliners en extreem geweld. Dat is Duke Nukem.

kappeuter (crew)
Ajax&Litmanen1

Nou of de film er ook echt komt... Zo zeker lijkt me dat niet. Pre-productie fase.
We are working on Duke Nukem right now. It's going to be about tone. That's about tone. How do you nail that tone in the way that Deadpool nailed the tone? I think we have to do that and if we don't get the tone right then we're not going to make the movie.

We don't have a script yet

What The Duke Nukem Movie Is Trying To Learn From Deadpool’s Success - cinemablend.com

Gast
geplaatst: vandaag om 01:03 uur

geplaatst: vandaag om 01:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.