menu

Film / Filmgames / Knockout Filmposters 2009

zoeken in:
Kevin13
Mooie winnaar!

combi
15-15

allebei geen hoge pet van op.

De beste winnaar van de drie poster-knock-outs wat mij betrefd. Dat had ik overigens ook gezegd als Innocence gewonnen had. Een prachtige finale, waarbij ik moeilijk een favoriet kan kiezen.

En toch weer een bewijs dat MovieMetergebruikers best op het onderwerp van knock-outs kunnen stemmen in plaats van op favoriete films. Angel-A en Innocence waren anders nooit zover gekomen.

16-15

Teleurstellende winnaar..

Leuke KO verder, bedankt voor de organisatie OH.

The One Ring schreef:
En toch weer een bewijs dat MovieMetergebruikers best op het onderwerp van knock-outs kunnen stemmen in plaats van op favoriete films. Angel-A en Innocence waren anders nooit zover gekomen.

Deels, want zo'n Angel-A komt wel door de halve finale mede omdat het een poster is uit land van afkomst. Niet echt een criteria dat de doorslag zo mogen geven gezien de opzet.

En blijf erbij dat de AN fans ook een serieus oogje dicht hebben geknepen waar de foto op de poster ophield.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, met je argument dat Angel-A wint door zijn land van afkomst. Zijn er positieve vooroordelen rond Franse posters? En wat heeft dat met de waardering van Angel-A als film te maken? Dat is toch niet één van de meest besproken of meest gewaardeerde films van de site?

En persoonlijk vind ik de Apocalypse Now poster echt schitterend. Hij verdient het echt om zo ver te komen. Een fan van de film ben ik echter niet, met een stem van maar 3,5*. Het is natuurlijk wel mogelijk dat een populaire film gewoon een poster heeft die veel waardering opwekt.

Rodajc schreef:
16-15 omdat irréversible de namaak van het origineel is.
Onderhond schreef:
Namaak van het origineel? Concept is toch duidelijk anders. Van de omgekeerde reflectie is in het origineel geen sprake.
Rodajc schreef:
Maar het is niet de originele poster. Het is een nieuw gemaakte poster tbv van de Japanse versie. Zeker mooi gedaan, maar mijn voorkeur gaat dan toch uit naar Angel-A. Dat is wel de oorspronkelijke poster.

Er zaten betere tussen...

starbright boy (moderator)
Ik zou 'm bepaald niet aan de muur hangen.

Prachtige winaar !

De avatarversie hiervan deed het volgens mij ook wel goed. Vind het geen lelijke poster, ben fan van het lettertype, maar heb er verder niks mee. Hier trouwens nog even het parcours dat het heeft afgelegd:

1e ronde: En Soap - Angel-A ---> 0-7
2e ronde: Angel-A - Amélie ---> 8-6
3e ronde: Lord of War - Angel-A ---> 3-9
4e ronde: Angel-A - Perfume: The Story of a Murderer --->10-2
5e ronde: Angel-A - Springtime In A Small Town ---> 11-3
6e ronde: Perfect Blue - Angel-A ---> 9-12
Kwartfinale: Angel-A - Apocalypse Now ---> 13-9
Halve finale: Angel-A - Irréversible (2) ---> 17-15 (comeback van 9-13)
Finale: Innocence (1) - Angel-A ---> 13-15

Reinbo schreef:
het [had] wat spannender had gekund
Nou ja, volgens mij kenden de laatste ronden maar weinig walk-overs. Zo'n verloop als de halve finale tussen Angel-A en Irréversible (zie hierboven) was zelfs representatiever. Veel duels met relatief kleine verschillen dus, waarbij steeds de verkeerde poster het onderspit dolf. Om bij Angel-A te blijven, dat had het nooit mogen winnen van Innocence, Irréversible, Perfect Blue, Xiao Cheng Zhi Chun, Perfume, Lord of War en Amélie.

13woutie13
Mooie finale, met een mooie winnaar.
Had liever The Deer Hunter wat verder zien komen, maar met deze winnaar ben ik ook niet ongelukkig.

Reinbo
Apollinisch schreef:
De avatarversie hiervan deed het volgens mij ook wel goed. Vind het geen lelijke poster, ben fan van het lettertype, maar heb er verder niks mee. Hier trouwens nog even het parcours dat het heeft afgelegd

(quote)
Nou ja, volgens mij kenden de laatste ronden maar weinig walk-overs. Zo'n verloop als de halve finale tussen Angel-A en Irréversible (zie hierboven) was zelfs representatiever. Veel duels met relatief kleine verschillen dus, waarbij steeds de verkeerde poster het onderspit dolf. Om bij Angel-A te blijven, dat had het nooit mogen winnen van Innocence, Irréversible, Perfect Blue, Xiao Cheng Zhi Chun, Perfume, Lord of War en Amélie.

ik doelde met spannender op het ontwerp.

Film Pegasus (moderator)
Eigenaardige winnaar, maar het zal kwestie van smaak zijn zeker. Slecht is het ook weer niet. Knap werk, Onderhond.

Animosh schreef:
(quote)
(quote)
(quote)

Rodajc is toch niet representatief voor alle gebruikers die deelnamen? Ik heb niemand anders dat argument horen gebruiken.

Onderhond schreef:
Deels, want zo'n Angel-A komt wel door de halve finale mede omdat het een poster is uit land van afkomst.

Je kunt immers nimmer zekerheid vergaren rondom de kwestie of de poster zou zijn uitgeschakeld wanneer Rodajc's stem naar de poster van Irréversible zou zijn gegaan (zelfs al was dat wellicht helemaal geen reële optie, maar soit).

Dan nog is dat slechts een stem van één persoon. Ik bedoelde meer dat het geen algemene trend leek te zijn bij deze k.o. om op je favoriete film te stemmen, wat door sommigen gevreesd werd. Zelfs Rodajc's stem heeft niets te maken met zijn waardering van Angel-A (of Irreversible) als film.

Klopt, maar Onderhond ving zijn reagerende post niet voor niets aan met 'deels'.

The One Ring schreef:
Zelfs Rodajc's stem heeft niets te maken met zijn waardering van Angel-A (of Irreversible) als film.

Zeg ik ook niet, maar de stem is ook niet gebaseerd puur op de kwaliteit van de poster. Daarbij kwam zijn stem op een nogal cruciaal moment.

Leuk dat Innocence zo ver heeft mogen komen!

speranza
Heel jammer dat Irréversible (2) niet gewonnen heeft.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:04 uur

geplaatst: vandaag om 18:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.