- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Horror-regisseurs
Knock-Out: Horror-regisseurs
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
02 Lamberto Bava - John Harrison
3-0
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Raising Caine, The Fury en Dressed to Kill (Sisters niet gezien) horror
Wanneer heb jij ze voor het laatst gezien??
Lang geleden, dat wel 
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Ik zeer recent. Het zijn inderdaad geen zombie of martelflicks etc maar ze zijn wel degelijk als 'horror' bedoeld. Huiverfilms. En er zitten ook onvervalste horrorscenes in.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12836 stemmen
Raising Cain was gewoon genant ... meer comedy dan horror.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Al zijn die titels semi horrors, dan nog valt dit genre in het niet bij de rest van DePalma's oeuvre.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Maar door Carrie verdient hij zeker een plek. De rest schurkt dicht tegen horror aan, zeker Sisters.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Prima dan laten we depalma voor wat hij is wegens whatever reason, en doen we het met harrison whoever he may be.. Sisters is pure horror trouwens. En the fury gaat over 'superkrachten' in de categorie scanners en firestarter. Raising cain is trouwens ook een psychologische horror als sisters.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Book of Blood is meer horror dan DePalma ooit heeft geregisserd. Het gaat hier niet om grootte van namen. En sowieso, na de eerste ronde zul je ze amper meer hebben.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Dat is nogal een beperkt idee van het genre...
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ergens moet je lijnen trekken voor zo'n KO. Snap verder niet wat het probleem is. Genoeg andere interessante namen, niet?
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
3-0
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
zijn pa niet nee.
en don coscarelli? Fredjes walton en dekker
mikey probeert niet te etteren maar vraagt zich dit echt af..
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Wat is er met Coscarelli mikey? De Phantasm-reeks lijkt me reden genoeg.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Ik heb best respect voor de lijst maar misschien kan hij wat beter wanneer we hem nog een keer door de knock out topic gooien. want het idee is goed.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ik zie niet in waarom. Alleen om een Spielberg of DePalma?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Spielberg hoeft er van mij niet in. Die heeft geen enkele echte horror gemaakt. En ach De Palma wint het toch niet, dus laat maar zitten.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ah sorry. Ik kon zweren dat ik Coscarelli erin had gestopt... Komt voor elkaar!
Edit: staat erin en lijst is wat mij betreft nu compleet.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ik weet het nog zo net niet of DePalma niet ver was gekomen. Totaal onterecht dan ook, als je het mij vraagt.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Ik smeek je: even een keertje met allen door de lijst, en dan kunnen we dit afsluiten. Het gaat maar om enkele suggesties, ideetjes.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
3-0
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Allebei afschuwelijk om totaal verschillende redenen. Ik ga maar voor de eerste, gezien die in ieder geval weet te gruwelen.
1-0
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ik smeek je: even een keertje met allen door de lijst, en dan kunnen we dit afsluiten. Het gaat maar om enkele suggesties, ideetjes.
Dekker en Walton zijn gewoon afgevallen in de loting om de paar laatste plekken. Sorry mikey. Meer toevoegende suggesties zullen er niet komen, vrees ik.