• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.047 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 198.999 gebruikers
  • 9.371.710 stemmen

Knock-Out: Horror-regisseurs

zoeken in:

SuperSideSwipe

• 4464 berichten
  • 2890 stemmen

4-6

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

orbit schreef:

meestal zit Cronenberg er trouwens flink naast wat mij betreft.

Wat bedoel je?

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

4-7

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Wat bedoel je?

Teveel films vind ik helemaal niks, pretentieuze en slappe probeersels, zoals Crash, Naked Lunch, History of Violence, M Butterfly of Spider.. Soms zit hij wel goed, maar een favoriete regisseur van me zal het niet worden.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Mwah, met Naked Lunch zit die juist helemaal raak, vereist misschiensiets meer achtergrondkennis, maar dat is wellicht zijn sterkste werk. Kan me voorstellen dat Crash je niet ligt. Zijn overigens geen van allen horrorfilms. Gaat er hier toch om om hem als horror regisseur te beoordelen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

mikey schreef:

(quote)
Niet dat ik wil gaan beginnen wie nou wel of wie nou niet 'echte' horrorregisseurs zijn, maar de beste horrormakers zullen wellicht Spielberg en Hitchcock zijn...

Beide hebben geen enkele horrorfilm gemaakt..... (Jaws is meer avontuur en Psycho grotendeels misdaad, heb die ook nooit echt geslaagd gevonden)

Die Hard,Willis

• 4005 berichten
  • 1360 stemmen

5-7!

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

6-7

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4553 stemmen

6-8

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Reinbo schreef:

Beide hebben geen enkele horrorfilm gemaakt..... (Jaws is meer avontuur en Psycho grotendeels misdaad, heb die ook nooit echt geslaagd gevonden)

Ai deja-vu!!! Nou ja ze hebben allebij een subgenre ge/herstart: roadkill/monsterflick/slasher!!! (giallo?)

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Hitchcock heeft met Psycho de slasher mede-gedefinieerd ja. Spielberg mag hier gewoon niet genoemd worden . Tweede helft van Jaws is bijna een Free Willy.

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

75% van elke commerciele horror die je nu in het 'NIEUW'schap ziet liggen is schatplichtig aan hen!!!!! (De rest aan Friedkin)

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Ik eer liever namen als Tod Browning, James Whale, H.G. Lewis en F.W. Murnau. Daar zijn we pas schatplichtig aan!

Spielberg heeft horror toegankelijk voor eenieder gemaakt. Niet iets waar we gelijk blij mee moeten zijn, eigenlijk.

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2842 stemmen

7-8

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Het wordt nog spannend...

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Niemand?

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Mwah, met Naked Lunch zit die juist helemaal raak, vereist misschiensiets meer achtergrondkennis, maar dat is wellicht zijn sterkste werk. Kan me voorstellen dat Crash je niet ligt. Zijn overigens geen van allen horrorfilms. Gaat er hier toch om om hem als horror regisseur te beoordelen.

Ook zijn horrorfilms vind ik niet allemaal om over naar huis te schrijven.. en ik ben bekend met William S Burroughs meneer Reinbo, kan ik het nog steeds een zeer matige film vinden

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Tja, je mist wel vaker the point.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

En jij het mijne.

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

dutchtuga schreef:

Spielberg heeft horror toegankelijk voor eenieder gemaakt. Niet iets waar we gelijk blij mee moeten zijn, eigenlijk.

Mwah daar ben ik het niet mee eens. Ten eerste vind ik duel geen toegankelijke film, en al helemaal gezien zijn tijd. Jaws is inderdaad een prettige film om te zien, maar waarom dat nou zo erg moet zijn.?.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Niet dat Jaws erg is, wel veel wat daaruit voortgekomen is. Daar baseer ik me voornamelijk op. Horror naar een groot publiek brengen is prima, alleen jammer dat hiermee enkele fantastische uitgangspunten om zeep worden geholpen door de ingehouden en de meer dan normaal op inkomsten ingespeelde manier van filmen.

12 uren zijn trouwens voorbij, dus we hebben een finale:

tot de 12, 2 punten verschil

John Carpenter

(afbeelding)

VS.

David Cronenberg

(afbeelding)

1-0

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Welke uitgangspunten?

2-0

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

3-0

mooie foto's dutch

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

4-0

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

5-0

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

6-0

Mr Confused

• 1715 berichten
  • 6588 stemmen

6-1

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Geweldige finale. Kan niet kiezen.....

JoeHallenbeck

• 3413 berichten
  • 0 stemmen

6-2

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

7-2

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.