• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.954 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.985 gebruikers
  • 9.370.851 stemmen

MovieMeter Contest

zoeken in:

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

wibro schreef:

Ik deel dezelfde mening als M Rokuro. Ik heb gisteren "Touch of Evil" nog eens bekeken. Hoewel ik deze film bij de eerste kijkbuurt 4,5* heb gegeven kon ik mij van deze film bijna niets meer herinneren. Zelfs het begin niet (Fragment nr 1 MM-contest #3). Als je bijna 2000 films heb gezien, kun je daar relatief weinig van onthouden, zeker als je de film maar 1 x hebt gezien.

Dat is het lot van "ons, ouwetjes". Ik heb soms een film 25 jaar geleden voor het laatst gezien (zoals The Birds), gaan die bijdehandjes er hier bij zetten "je hebt 'm gezien hoor!" (waarschijnlijk toen ik met mijn eerste vriendinnetje uitwas en hele andere dingen te doen had in de bioscoop)

Ben het met je eens hoe meer je ziet, hoe moeilijker het wordt!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Jij wil zeggen dat jij op je 13e met een vriendinnetje lag te rotzooien in de bioscoop bij The Birds?

Beetje veel onwaarschijnlijkheden.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Dat is het lot van "ons, ouwetjes". Ik heb soms een film 25 jaar geleden voor het laatst gezien (zoals The Birds), gaan die bijdehandjes er hier bij zetten "je hebt 'm gezien hoor!"

Deze quote ik alvast! Dat wordt met de billen bloot.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ja denk je zo'n jongen ermee te helpen door te zeggen dat 'ie 'm wel gezien heeft, krijg je zo'n reactie.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3085 stemmen

kappeuter schreef:

Jij wil zeggen dat jij op je 13e met een vriendinnetje lag te rotzooien in de bioscoop bij The Birds?

Beetje veel onwaarschijnlijkheden.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Update 15.45:

- Reinbo haalt de 6

- paalhaas sprokkelt nr. 10 erbij

----------------------------------------------------

9 goed:

- kos (3, 4, 5, 6, 7, 11, 12, 13, 14)

8 goed:

- Grindhouse (4, 5, 6, 7, 10, 11, 12, 14)

- paalhaas (6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14)

7 goed:

-

6 goed:

- A. Jacobsen (6, 7, 9, 12, 13, 14)

- Chainsaw (1, 5, 6, 7, 12, 14)

- kappeuter (3, 5, 6, 7, 12, 14)

- Macmanus (1, 4, 7, 12, 13, 14)

- Mochizuki (3, 4, 6, 7, 12, 14)

- Reinbo (1, 7, 8, 12, 13, 14)

- stephan73 (1, 4, 7, 9, 11, 14)

- Wibro (3, 7, 9, 10, 11, 13)

5 goed:

- Cheo & Goldenskull (2, 7, 8, 12, 13)

- dutchtuga (1, 4, 7, 12, 13)

- Matchostomos (4, 7, 11, 12, 14)

- The One Ring (6, 7, 11, 12, 13)

- Tommeh & DieGo (4, 6, 7, 12, 13)

- Zavo (6, 7, 10, 12, 14)

4 goed:

- Apollinisch (6, 7, 12, 14)

- Co Jackso (4, 6, 7, 12)

- Phoenix (6, 7, 12, 14)

- salvatore (7, 8, 12, 14)

- ToNe (4, 7, 12, 14)

3 goed:

- AHWA (6, 7, 12)

- DVD-T (1, 7, 13)

- timbo_ (7, 11, 12)

2 goed:

- Diesel (7, 12)

- Film Pegasus (1, 12)

- Knisper (11, 12)

- MXO (13)

- Onderhond & Linn (12, 14)

- The Last (7, 12)

1 goed:

- Badalamenti (7)

- Erwinner (7)

- Finisterra (7)

- Madecinamon (7)

Films geraden:

1e: 8x

2e: 1x

3e: 4x

4e: 10x

5e: 4x

6e: 15x

7e: 31x

8e: 5x

9e: 4x

10e: 4x

11e: 9x

12e: 29x

13e: 13x shame zo'n topper

14e: 19x

15e: 0x ik wist wel dat de meeste MM-forum'ers zulke films links lieten liggen

Gemiddelde score:

4,2 goede antwoorden

Ik was trouwens 'vergeten' te zeggen hoe de films zijn opgesplitst:

50-250 stemmen: 8 films

250-500 stemmen: 3 films

500+ stemmen: 4 films

Memorabel maar toch echt fout:

3: Heavenly Creatures / Summer of Love

4: Ghostbusters II

5: The Wayward Cloud / Bin-Jip

8: Step Up / Save the Last Dance

10: Merry Christmas, Mr. Lawrence

11: Schindler's List / The Last Emperor

13: Shallow Grave

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wat was die vorige 5 eigenlijk (dat boks moment)

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Reinbo schreef:

Wat was die vorige 5 eigenlijk (dat box moment)

Een 'vriendschappelijke' vechtscène uit dezelfde film als deze.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Maar ik zal niet lang op 1 blijven, Ramon is nog niet wakker denk ik

Ramon is erg wakker maar slaat deze ronde dus mooi over. Ik wil niet de lichtgeraakte zielepiet spelen, maar hoeveel lol kan ik aan zo'n quizje beleven als men bij het opstellen van de opgaves rekening houdt met wat IK wel of niet gezien heb? Ramon K proof? Het is maar een spelletje.

Sla ik meteen twee vliegen in 1 klap, mocht ik het in toekomstige quizen nog steeds goed doen en hoog in het algemene klassement staan...........

Ik heb namelijk niet de knowhow om een quiz te fabriceren en dan heb ik toch een ronde stilgezeten.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Je wilt zeggen dat je hier niets van gezien hebt? Dat is dan nog eens een aanwijzing van formaat! (wel een beetje flauw overigens van Legan dan).

Paalhaas

• 1582 berichten
  • 2569 stemmen

Haha, laat je niet uit het veld slaan, Ramon. Op MusicMeter is de term 'Paalhaas-proof' ook wel eens gevallen, maar daar trek ik me mooi niks van aan (al ben ik het met je eens dat het een flauwe tactiek is). Overigens is deze quiz volgens mij helemaal niet zo Ramon K-proof. Waarschijnlijk was het gewoon een grapje van Legan.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Je wilt zeggen dat je hier niets van gezien hebt? Dat is dan nog eens een aanwijzing van formaat! (wel een beetje flauw overigens van Legan dan).

Ik zie inmiddels dat het niet zo is en dat je wel degelijk op films uit deze contest hebt gestemd...

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

Het zal uiteraard een grapje zijn van Legan, overigens zijn een paar fragmenten ook te raden zonder de film te hebben gezien.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Ramon K schreef:

Ik wil niet de lichtgeraakte zielepiet spelen, maar hoeveel lol kan ik aan zo'n quizje beleven als men bij het opstellen van de opgaves rekening houdt met wat IK wel of niet gezien heb? Ramon K proof? Het is maar een spelletje.

Komkom, je geeft jezelf nu wel veel eer.

Ik heb bij de films primair gekeken naar diversiteit. En met films die diverse genres, bijna 90 jaar en vier continenten beslaan, denk ik dat ik wel geslaagd ben.

Die opmerking hield alleen maar in dat je van goede huize dient te komen om in ieder geval de 14 te halen. Jij bent de beste hier, dus noem ik het 'Ramon K proof'. Complimenteer ik iemand door hem in deze quiz gelijk te stellen aan de 'Johan Cruijff' van het voetbal, is het nog niet goed...

Alleen bij nr. 15 heb ik gecheckt of mensen hem hier wisten en dat was niet zo. Natuurlijk op de grote namen als henkula, Alittleromance & stinissen na want die kijken naar werkelijk alles wat 'los en vast zit' (ook hier geen belediging trouwens maar eerder ).

Dus nog een laatste keer: 'Ramon K proof' is positief bedoeld en tevens als klein grapje! Wat zijn sommigen soms toch zo lichtgeraakt...

Even snel gekeken, en je hebt er in ieder geval 6 gezien dus ik denk zelfs dat je er meer hebt gezien dan de rest. Dus niet zo lichtgeraakt en kom nu maar op met die antwoorden, want persoonlijk denk ik dat je deze gemakkelijk kan winnen (sorry mensen ).

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Misschien is het wel een grapje (al kon ik het moeilijk uit de 'vragen-opstel-vereisten' opmaken). Verder weinig zin om 13 opgaves te gaan googlen, en weinig zin om er een drama van te maken hoor. Tweede vlieg heb ik zo iig te pakken.

Dus nog een laatste keer: 'Ramon K proof' is positief bedoeld en tevens als klein grapje! Wat zijn sommigen soms toch zo lichtgeraakt...

Dat zei ik dus al! Geen probleem verder.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Ramon K schreef:

Geen probleem verder.

Een jammerlijke instelling om iets totaal 'onbedoelds', maar het zij zo. Tegen de anderen wil ik alvast zeggen: Mijn vorige inzendingen gingen steeds verder neerwaarts, dus als iemand zegt dat het 'Legan-haalbaar' is, dan ben ik niet beledigd. Eerder gestimuleerd om goed te scoren.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben al een week aan het puzzelen om 15 films te vinden met genoeg stemmen die niemand gezien heeft.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Een jammerlijke instelling om iets totaal 'onbedoelds', maar het zij zo.

Daar is toch niets jammerlijk aan? Ik dacht dat je mij buiten je opgaves probeerde te houden, jij zegt dat dat absoluut niet je bedoeling was en dat het eerder als compliment bedoeld was. Ik geloof je en accepteer dat, maar ik heb weinig zin om na 3 dagen nog even in te vallen, zeker na de soort van ommekeer in een discussie die ik nota bene zelf gestart ben. En dat komt redelijk goed uit omdat ik waarschijnlijk 1 van de weinige quizers zal zijn die zelf niet met een quiz komt. Dus zal ik geen 15 opgaves voorsprong op de quizmasters hebben. Dus komt er toch nog iets eerlijks uit rollen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wat een onzin op 20 quizzen zal iedereen er wel eens eentje missen. Bovendien kan je altijd op je handicap wijzen en ons respect krijgen.

Ik zie ook het punt van na 3 dagen in vallen niet. Tijd zat om er nog 6 goed te hebben.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Ramon K schreef:

[ En dat komt redelijk goed uit omdat ik waarschijnlijk 1 van de weinige quizers zal zijn die zelf niet met een quiz komt.

Count me in!

Reinbo schreef:

Ik zie ook het punt van na 3 dagen in vallen niet. Tijd zat om er nog 6 goed te hebben.

Nee daar zie ik ook het probleem niet van in. Bovendien zijn we krap 24 uur onderweg momenteel, tijd om ze alle 15 te raden! 10 bijvoorbeeld

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3085 stemmen

Idd we zijn 1 dag bezig geen 3 Voorlopig zal ik overigens ook geen quiz maken, geen zin/tijd om uit te vinden hoe het moet en eigenlijk ook wat te weinig films gezien.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Het was een kwestie van tijd eer er weer wat te emmeren zou zijn .

Lad

• 5700 berichten
  • 0 stemmen

Zou iemand mij aub. dit spelletje zeer snel even kunnen uitleggen, zodat ik bij ben...

Bij voorbaat dank.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Pagina 1 uiteraard.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Maar ik emmer nu toch niet? Ik was teleurgesteld in iets en dat is weer opgehelderd. Klaar. Play ball!

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Ramon K schreef:

Play ball!

We zijn maar 27 uur bezig. Dus nog heeeeeeeeeeel wat uren te gaan.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ramon K schreef:

Klaar. Play ball!

OK, Play mee

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ramon we rekenen op je!

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Ik heb tot nu toe 7 fragmenten goed geraden. Voor mij een ongekende luxe .

Van de fragmenten 5,6,12 en 14 heb ik na 3 mislukte pogingen de zoektocht naar de juiste oplossing gestaakt.

Ik vind eigenlijk dat je voor elk filmfragment maar 3 keer mag raden. Anders wordt het in het wilde weg gokken en verdwijnt het wedstrijdelement.

Dat ik fragment 12 niet kon raden, daar baalde ik natuurlijk wel van, omdat bijna iedereen die goed geraden heeft.

Baksteen

• 720 berichten
  • 748 stemmen

Ik snap niet dat iedereen 7 kent

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.