- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- MovieMeter Contest
MovieMeter Contest
Paalhaas
-
- 1582 berichten
- 2569 stemmen
Da's een erg mooie film klute89. 
Ik ben het trouwens wel eens met Ramon (Al weet ik er wel wat meer dan hij
). Sommige fragmenten zijn zo nietszeggend dat het lijkt alsof het er Albert enkel om te doen was om het moeilijk te maken. Hij heeft deze kans in ieder geval niet aangegrepen om er een 'showcase' van te maken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5983 stemmen
Hoeveel films heb jij ongeveer gezien Paalhaas?
Verbaast me hoeveel je steeds weet.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Dat wou ik ook net vragen, ja. 
Paalhaas
-
- 1582 berichten
- 2569 stemmen
Eh, niet zo heel veel meer dan waarop ik gestemd heb denk ik toch. Over de 1000 ga ik wel heen, maar aan de 1500 kom ik denk ik niet. Van deze contest heb ik 5 van de 7 films die ik heb geraden, ook daadwerkelijk gezien. Maar in sommige contests moet ik het ook gewoon van googlen en 'educated guesses' hebben hoor. Neem die van Onderhond, ik geloof dat ik er daar 2 van de 10 gezien had. 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Van Onderhond had ik Domino kunnen herkennen, maar een bijster interessante film vond ik het niet dus ik schaam me niet dat de film niet bij me opkwam.
Ik ben het wel eens met Ramon over A Jacobsen. Ik weet er slechts 1 helemaal zeker. Is er iemand die werkelijk de autoscènes herkent?
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Vind het toch nog heel knap dat Lord Flasheart ook al wilde hij eerst niet meedoen toch nog 7 antwoorden goed heeft geraden. Chapeau!
Ik had me bij de contest van OH op het ergste voorbereid, maar dat bleek reuze mee te vallen. En daarnaast heb ik er wat meer tijd in gestoken door voor het eerst (met succes) te googlen.
Bedankt voor de leuke contest!
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Maar in hoeverre is het dan nog leuk om aan zo'n contest mee te doen? En hoeveel tijd besteedt iedereen er eigenlijk aan?
Ik heb de contest van OH 2 maal achter elkaar afgespeeld, 11 antwoorden ingestuurd, reply teruggekregen met de melding dat er 1 fout was, 1 doldwaze gok meteen teruggestuurd en that's it.
De appeal is er een beetje af voor mij. Bij een fragment dat ik niet wist deed ik de melding dat het wel van Miike moest zijn (te zien aan de stijl van het fragment). Ik zat warm, maar om dan het hele oeuvre van Miike af te gaan en te gokken, dat zie ik niet zitten. De eerste contests had ik misschien die extra stap nog genomen.
Bleek ik het fragment achteraf ook nog gezien te hebben ook. 
Paalhaas
-
- 1582 berichten
- 2569 stemmen
Maar in hoeverre is het dan nog leuk om aan zo'n contest mee te doen? En hoeveel tijd besteedt iedereen er eigenlijk aan?
Mijn nieuwsgierigheid zorgt ervoor dat ik er genoeg lol in blijf houden om bij de onbekende fragmenten waar ik iets mee denk te kunnen toch wel een kwartiertje op zoek te gaan. Lukt dat niet, is het toch hopeloos en staak ik de strijd. Afhankelijk van de quiz ben ik er wekelijks denk ik toch wel 2-4 uurtjes zoet mee.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3861 stemmen
Ik weet er deze week precies 0. Paar keer begint er wel iets te knagen maar geen idee wat precies. Erg pijnlijk dit al vind ik trouwens niet zoals vele hier beweren dat het nietszeggende fragmenten zijn. Iemand die ze gezien heeft zou ze op misschien een fragment of twee na toch moeten kunnen herkennen.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4896 stemmen
Twee gokjes ingestuurd, maar dit is de moeilijkste tot nu toe voor mij. Een paar scénes komen me toch echt heel bekend voor, maarjah...
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
...
Maar niet iedereen heeft net als jij meer dan 3500 films gezien.
Paalhaas
-
- 1582 berichten
- 2569 stemmen
Ik denk trouwens dat er in deze contest bijzonder weinig rek zit. Tijd erin steken gaat weinig extra punten opleveren gezien het ontbreken van een fatsoenlijke stemmenlijst en gezien de geringe 'googlebaarheid'. Dat worden dus 6 rustige dagen tot zondag in dit topic als ik gelijk krijg.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Als reactie waarop?
Ik heb veel films gezien dus ik zou in staat moeten zijn om veel te herkennen. Aan de andere kant; het brengt juist ook een hoop verwarring met zich mee.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Waar de contest van Onderhond duidelijk makkelijker was dan verwacht, is de nieuwe contest voor mij simpelweg ondoenlijk. Voor het eerst herken ik echt helemaal niets en, gezien de fragmenten, valt er ook niets te googlen. Nu moet ik toch echt een keer passen.
Diesel
-
- 9411 berichten
- 0 stemmen
Bij de contest van Onderhond had ik bijna alles in één keer goed. Alleen bij fragment 5 en 15 moest ik een tweede gok insturen. Vond het een leuke contest, ik denk dat het zeker helpt als je ongeveer weet wie Onderhond's helden zijn. Zo ging ik er van uit dat er sowieso een Miike en een Tsukamoto in de contest zouden zitten en bij fragment 13 herkende ik Vincent Gallo en dacht toen meteen aan Buffalo '66 (= een persoonlijke favoriet van Onderhond). Voor de rest een hoop gezien ook, vooral Iron Monkey, Revolver, Sunshine en Brick vond ik erg herkenbaar.
De contest van A. Jacobsen is ook erg leuk maar wel een stuk moeilijker dan alle voorgaande contests, vooral omdat ik niet weet wie Jacobsen's helden zijn en wat voor soort films hij graag kijkt. Toch 6 pt tot nu toe en ben nog niet van plan om op te geven. 
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Het zoeken naar de fragmenten op internet vind ik ook leuk. Voor de contest van Onderhond heb ik veel trailers bekeken op YouTube en heb zeker 10 films toegevoegd aan m'n to-see-lijst. De fragmenten van Onderhond waren ook wel te vinden, bij de huidige contest wordt dat veel moeilijker. Ik heb er een uurtje aan besteed en 3 punten (waarvan 2 herkend en 1 gevonden) en daar laat ik het voorlopig bij.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik vind het juist de meerwaarde van de quiz dat je op onderzoek uitgaat. Zo ontdek je nog eens wat.
Ik heb zeker 3 films aan mijn to see lijst toegevoegd bij OH's contest.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ik vind het juist de meerwaarde van de quiz dat je op onderzoek uitgaat. Zo ontdek je nog eens wat.
Ik heb zeker 3 films aan mijn to see lijst toegevoegd bij OH's contest.
Maar dan is dit geen kennisquiz meer terwijl dat wel de bedoeling hoort te zijn. Ik ga bij deze contest in ieder geval niet brainstormend zoeken naar antwoorden. Daar zijn én de scenes niet interessant genoeg voor én zijn ze te moeilijk mede ook door de vreemde tijdverdeling en weinig mogelijkheid tot herkenning.
Ik herken er echt geen eentje 
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Maar dan is dit geen kennisquiz meer terwijl dat wel de bedoeling hoort te zijn.
Wie zegt dat?
Dan zouden alleen de mensen die heel veel films hebben gezien kunnen winnen. Iedereen mag het zo spelen als hij wil.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Soms moet je je kennis gewoon even opfrissen. 
Ik bedoel, bij deze contest weet ik vrij zeker dat ik dat horrorfragment gezien heb, maar of the nu The Omen 1,2,3, The Excorcost 1,2,3,4, End of Days of The Kiss, etc. is? Dat kan ik niet helemaal plaatsen. Dus dan google/youtube ik daar even op, om te kijken of ik een herkeningsmoment vind. Op die manier kom je ook andere leuke films tegen.
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
28 sep - Phoenix
05 okt - Apollinisch
12 okt - Goldenskull
19 okt - Cheo
26 okt - Mat_
02 nov - danuz
....
04 jan - Knisper
11 jan - Zavo
18 jan - Reinbo
Zo dan dus. Ik ga alvast scènes spotten en verzamelen!
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ach ja, persoonlijk wil ik het leuk houden door niet als een gek op google naar antwoorden te lopen zoeken en de fragmenten max 3 keer te bekijken. Haalt de fun ervanaf imo. Herkenning vind ik het leukste aan zo'n quiz.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3092 stemmen
Vorige post verwijderd:
28 sep - Phoenix
05 okt - Apollinisch
12 okt - Goldenskull
19 okt - Cheo
26 okt - Mat_
02 nov - danuz
....
04 jan - Knisper
11 jan - Zavo
18 jan - Reinbo
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ach ja, persoonlijk wil ik het leuk houden door niet als een gek op google naar antwoorden te lopen zoeken. Haalt de fun ervanaf imo. Herkenning is het leukste aan zo'n quiz.
Ja, de herkenning als je een film hebt gevonden die het zou kunnen zijn, je de trailer gaat kijken en daarin dan een deel van het fragment herkent. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het leukst vind ik het als ik een fragment herken, maar er niet op kan komen uit welke film het kwam. En hem dan plots weer weten. 
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ramon spuit 11.
.
Tuurlijk!
Ben ik koploper in 't algemene klassement, word ik dadelijk voorbijgestreefd door users die 13 van de 15 fragmenten niet gezien hebben en dat allemaal bij elkaar googlen! 
Wordt tijd dat er eens wat quizes op de chat komen zodat ik weer wat klappen uit kan gaan delen! 
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12851 stemmen
2 gokjes ingestuurd, waarbij ik enkel van 1 fragment redelijk zeker denk te zijn.
Blijf met verbazing naar dat eerste fragment kijken. Kan me niet indenken dat een regisseur zoiets in z'n film wil steken. Lijken wel live beelden op het nieuws gemaakt met een gsmmetje van een omstaander.