menu

Film / Filmgames / Knock-Out: Cultmovies

zoeken in:
Dat zal best, doet er weinig aan af dat wat ik zag extreem knullig oogde. Dan kan het allemaal wel cult zijn, maar er bestaat ook slechte cult. Niet alles is "zo slecht dat het weer goed wordt".

Anyway, finale is nog volop bezig. Go Eraserhead!

arkadi
Bah moet echt gaan slapen nu , moet morgen weer vroeg op.

Go The Wickerman!

cultstatus verdien je door het langzamerhand opbouwen van een kleine groep fans door de JAREN heen. 3 jaar oud is toch wel erg jong.

Eraserhead mag van mij ook winnen, geen moeite mee

En waarom moeten er nou weer 2 aziatische films in de finale staan ? Met tenshi no tamago had ik overigens geen moeite gehad, obscure anime die moeilijk verkrijgbaar is en een kleine schare toegewijde fans kent.

Films van miike genieten toch een zekere mate van bekendheid (zeker in azie, en zeker tetsuo) en zijn daarom veel minder cult

En juist datgene wat jij (vanuit jouw oogpunt/smaak begrijpelijk ) knullig noemt, maakt dat deze film cult uitzweet uit al zijn porien.

Tetsuo is van Tsukamoto. Tetsuo is ook zeker niet bekend in Azië en Tsukamoto heeft enkel bekendheid bereikt doordat hij op festivals door de wereld mag "optreden". Dankzij kleine groepen sterke aanhangers. Zijn films doen doorgaans niks in eigen land.

Tetsuo is Eraserhead in't kwadraat.

Kris z'n vrees wat trouwens ongegrond. Maar één Aziatische film in de halve finale.

Onderhond schreef:
Tetsuo is van Tsukamoto.

sorry je hebt gelijk. Beetje laat, was in de war met bizita Q die ook ver kwam. Zal tetsuo binnenkort eens volledig gaan bekijken.

orbit
Onderhond schreef:

Tetsuo is Eraserhead in't kwadraat.

Kwadraditisch veel slechter ja.. sorry, maar behalve cult wil ik ook nog wel een film die niet bespottelijk is.

En toch stem ik voor The Wicker Man, geniale sfeer en een mysterie waar Lynch een dikke punt aan mag zuigen.

10-8

Onderhond schreef:
Een kort stukje, zoals eerder gezegd. En dat leek minder dan nergens op.

Dan kan je moeilijk een oordeel vellen lijkt me, en dan zeker niet zo'n extreem oordeel.

arkadi schreef:
Als je de dansscene als cult beschouwd in Calvaire(wat zo is) zo zijn bijna alle liedjes in The wickerman cult.
Daarbij is het verhaal in The Wickerman zo veel meer dat de hele film veel meer cult is als Calvaire

Inderdaad, en The Wicker Man bevat enkele scènes gelijkaardig aan de dansscène uit Calvaire (zie vooral de scène waar een hele pub aan het zingen gaat begeleid door de bizarre tonen van een hippie met z'n banjo).

11-9 voor de spanning

Reinbo
Vond het al spannend genoeg....

12-10 Wicker man

timbo_

En we hebben een prachtige, onverwachte winnaar.
Als iemand zich geroepen voelt een leuke foto te plaatsen, be my guest ...

Van de 6 prachtig overgebleven kwartfinalisten wint jammer genoeg geen enkele. Jammer, had wat meer glans aan de term "cult" kunnen geven, die nu toch vooral blijft hangen in cheesy slechte smaak.

Zal de film binnenkort wel eens in z'n geheel zien, maar terecht kan ik de winnaar echt niet noemen.

Verrassing; Ik ken ook de winnaar van deze knock-out niet. Het begint wel erg te worden zo.

Ik ga zo dus even alle knock-out winnaars op een rij zetten en die dan maar eens gaan bekijken. Of heeft iemand al een mooie lijst voor mij met winnaars? Scheelt een hoop uitzoekwerk.

Onderhond schreef:

Zal de film binnenkort wel eens in z'n geheel zien

Ach, je moet je niet verplicht voelen. De film heeft nu een leuk gemiddelde ...

Art
Verrassende winnaar! Enne Wouters, gaat hij nu in de pakketservice?

Top winnaar en sowieso mooie finale . Vond al mooie kwartfinales eigenlijk.

Heb nu nog rocco er in zitten maar die is langzamerhand op de terugweg richting Heemskerk. Zodra die een beetje afloopt zal ik wicker man (originele versie, no subs) erin stoppen. Dan mogen jullie allemaal je massaal aanmelden om zelf te oordelen of het een terechte winnaar is

Art
Deal!

starbright boy (moderator)
Doom schreef:
Of heeft iemand al een mooie lijst voor mij met winnaars? Scheelt een hoop uitzoekwerk.

klik

starbright boy schreef:
(quote)

klik

Die is helaas al een tijd niet geupdate. Ik hield het aanvankelijk nog wel bij, maar ik ben dat gaan verwaarlozen. Er moeten nog wat knock-outs aan toe gevoegd worden.

Nog meer? Met die lijst ben ik de komende tijd wel zoet hoor.

Je mist dan wel de Amerikaanse western k.o. en die mag je niet missen

Haha. We zullen zien.

Eentje voor Reinbo

(afbeelding)

Alweer? Of is het niet wat ik denk dat het is?

haha het is zker wat je denkt dat het is.

kiriyama
Wicker man nog niet gezien maar ik had toch liever een tetsuo of tenshi no tamago of eraserhead als winnaar gezien, jammer.

Hier even de top-16 van deze KO. Is volgens mij toch wel een echte cult-KO geworden

1. Wicker Man, the
2. Eraserhead
3. Calvaire
4. Iron Man, the (Tetsuo)
5. C’est arrivé près de chez vous
6. Angel’s Egg (Tenshi no Tamago)
7. Thing, the
8. Visitor Q (Bijita Q)
9. Straw Dogs
10. Halloween
11. Cook, the thief, his wife and her lover, the
12. Blade Runner
13. Rocky Horror Picture Show, the
14. Assault on Precinct 13
15. Texas Chainsaw Massacre
16. Mars Attacks!

Gast
geplaatst: vandaag om 20:28 uur

geplaatst: vandaag om 20:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.