menu

Film / Filmgames / Knock-Out: Cultmovies

zoeken in:
Calvaire in de finale was mooi geweest, mss iets te mooi
1-2

1-3

Mijn interesse voor The Wicker Man is wel gewekt!

kiriyama
1-4

Maar dit had tetsuo VS tenshi no tamago moeten zijn.

Reinbo
Droomfinale

Twee uber cult films. Eraserhead is apparter, Wicker Man is leuker.

2-4

Reinbo schreef:
Droomfinale

Twee uber cult films. Eraserhead is apparter, Wicker Man is leuker.

2-4

Vond Wicker Man een stuk aparter nochtans, behalve op visueel vlak.

Ik ben ook wel te spreken over de finale. Ik heb beide films niet gezien, maar er hangt wel een cultgloed omheen.

Reinbo
Knisper schreef:
Ik ben ook wel te spreken over de finale. Ik heb beide films niet gezien, maar er hangt wel een cultgloed omheen.

play.com En niet de remake kijken, want daar hebben ze slechts het verhaal overgenomen, maar alles wat The wicker man Cult maakt geskipt.

arkadi
o shit finale is al begonnen.

4-5

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://www.thecountymorgue.com/sitebuilder/images/wickerman-203x152.png

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

arkadi
gaat lekker

Thuis !!

9-7 !!

arkadi
Wouters schreef:
Thuis !!

9-7 !!

arkadi

Had je ook geen tentamen ofzo?

Ik werk al een jaar of 4

Best kut, wat anders had Calvaire er gewoon gestaan. Nu heb je weer zo'n aftands prullending in de finale, dat waarschijnlijk meer lachwekkend en schaamtevervangend is dan wat anders. Wat al niet voor cult doorgaat.

arkadi
je hebt The wicker man toch gezien of niet?

Een kort stukje, zoals eerder gezegd. En dat leek minder dan nergens op.

ik denk ook niet (jouw criteria wat films betreft in overweging nemend; alle respect daarvoor) dat de wicker man aan jou besteed is. Neemt niet weg dat de cult er aan alle kanten vanaf druipt.

Calvaire heb ik niet in zijn geheel gezien maar afgezien van het feit dat het me tot dusverre een bijzondere film lijkt (hij staat al een tijdje op me wishlist) is het in mijn ogen niet een film die cultstatus verdiend (daar is ie ook nog iets te jong voor dunkt me). Maar het staat je natuurlijk vrij om argumenten aan te voeren waarom het dat wel is

p.s. C'est arrive lijkt me eerder cult dan Calvaire uit oogpunt van kleine productie, klein budget etc. staat dan wel weer tegenover dat c'est arrive weer wat meer prijzen heeft gewonnen en iets bekender is.

Calvaire is ook een kleine productie, eerste film van een jonge regisseur die zijn genot zoekt in het leedvermaak van de zieke zaken die een charmezanger aangedaan worden.

Daarbij gaat de film best goed los op het einde, heeft de dansscene een enorm cultpotentieel (zoals hier ook al gebleken) en doet het inbred thema veel goed.

die dansscene staat me wel bij idd en daar moet ik je gelijk in geven. Toch blijf ik erbij dat de film nog echt ff te jong is om cultstatus te verdienen.

Blah, te jong. Liever een jonge goeie cult film dan een oude kreupel geval dat blijft dobberen op status.

Of in deze finale, liever Eraserhead, een film die nog steeds wat betekent (al is het vet ook een beetje van de soep).

Eigenlijk hadden Tetsuo en Tenshi no Tamago hier gewoon moeten staan. Of een ouwe van Sogo Ishii, maar die kent niemand.

arkadi
Als je de dansscene als cult beschouwd in Calvaire(wat zo is) zo zijn bijna alle liedjes in The wickerman cult.
Daarbij is het verhaal in The Wickerman zo veel meer dat de hele film veel meer cult is als Calvaire

Gast
geplaatst: vandaag om 21:56 uur

geplaatst: vandaag om 21:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.