- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: film-noirs & neo-noirs
Knock-Out: film-noirs & neo-noirs
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
2-1
Maar Wilder's film is ook erg goed.
ghostman
-
- 5740 berichten
- 5 stemmen
Het valt me op dat er een hele hoop toonaangevende Noirs niet meedoen aan dit toernooi (Detour, DOA, This Gun For Hire etc.) en dat films die toch veel minder met het noirgenre van doen hebben (White Heat, Scarface) dan wel weer geselecteerd zijn. Heeft dat van doen met het aantal stemmen of zo?
Beste film-noir / neo-noir The Long Goodbye doet hier niet eens mee. 
Het hoofdpersonage is nota bene niemand minder dan Philip Marlowe!
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ook in Murder, My Sweet meen ik, ook zo'n coole noir.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Het valt me op dat er een hele hoop toonaangevende Noirs niet meedoen aan dit toernooi (Detour, DOA, This Gun For Hire etc.) en dat films die toch veel minder met het noirgenre van doen hebben (White Heat, Scarface) dan wel weer geselecteerd zijn. Heeft dat van doen met het aantal stemmen of zo?
Heeft inderdaad te maken met het aantal stemmen. Een film als This Gun for Hire is inderdaad iconisch, maar is maar door 2 mensen gezien en kan in feite niet eens door de eerste ronde komen. We houden Moviemeter's 20 stemmengrens aan. Verklaart ook de afwezigheid van The Long Goodbye.
Nog bedankt verder voor de dvd-tip van Out of the Past, maar helaas speelt mijn dvd-speler geen regio 1 af 
Het bijzondere In a Lonely Place eruit tegen de totaal niet bijzondere Killer's Kiss. Ik zeg het niet graag, maar Kubrick won zwaar onverdient
Ook jammer van Rififi.
ghostman
-
- 5740 berichten
- 5 stemmen
Het maakt voor mijn niet zo veel uit welke “noir” hier wint, als Philip Marlowe maar erin speelt.
Veruit mijn favoriete personage ever! 
Nooit eerder van “noirs” als The Big Fix, Night Moves gehoord totdat ik deze site heb geopend.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Het maakt voor mijn niet zo veel uit welke “noir” hier wint, als Philip Marlowe maar erin speelt.
Veruit mijn favoriete personage ever! 
Laten we het dan op The Big Sleep houden. Zou ik een mooie winnaar vinden (al heb ik The Third Man toch ietsje hoger gewaardeert). Is geloof ik ook de enige Marlowe-film in deze lijst. Een zeer leuk personage, inderdaad. Zonder twijfel Bogart's coolste rol 
ghostman
-
- 5740 berichten
- 5 stemmen
Laten we het dan op The Big Sleep houden. Zou ik een mooie winnaar vinden (al heb ik The Third Man toch ietsje hoger gewaardeert). Is geloof ik ook de enige Marlowe-film in deze lijst. Een zeer leuk personage, inderdaad. Zonder twijfel Bogart's coolste rol 
The Long Goodbye is een kruising tussen The Third Man en The Big Sleep! 
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik kende de film van Altman helemaal niet. Toch al zo weinig van de man gezien. Binnenkort maar eens aanschaffen.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
The Long Goodbye is een kruising tussen The Third Man en The Big Sleep! 
Dat moet dan wel een heel briljante film zijn! Ik had er al eens een heel positief stukje over gelezen, maar ben nu dubbel nieuwsgierig. De film heeft alleen weer het dvd-probleem, zoals te veel films in dit genre.
The Harder They Fall - The Big Sleep
0-1 Bogart's saaiste rol tegenover zijn coolste. Duidelijke keuze.
ghostman
-
- 5740 berichten
- 5 stemmen
Ik kende de film van Altman helemaal niet. Toch al zo weinig van de man gezien. Binnenkort maar eens aanschaffen.
Aangezien je aan Pierrot le fou van Godard 4,5 * hebt uitgedeeld, denk ik dat je ook van deze klassieke Altman gaat genieten.
ghostman
-
- 5740 berichten
- 5 stemmen
Dat moet dan wel een heel briljante film zijn! Ik had er al eens een heel positief stukje over gelezen, maar ben nu dubbel nieuwsgierig.
Waarom denk je dat deze film bij mij op nummer 1 staat?
Neorealisme, het cynische van Godard, noir, alles komt in deze film samen.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
The Postman Always Rings Twice - À Bout de Souffle