• 12.309 nieuwsartikelen
  • 166.165 films
  • 10.734 series
  • 30.942 seizoenen
  • 623.914 acteurs
  • 195.099 gebruikers
  • 9.110.384 stemmen

Knock Out: Regisseurs (2006)

zoeken in:

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

dit is trouwens de top 32 van deze knock-out:

1. Stanley Kubrick

2. Andrei Tarkovsky

3. Joel Coen

4. Alfred Hitchcock

5. Charles Chaplin

6. David Lynch

7. Sergio Leone

8. Hayao Miyazaki

9. Roman Polanski

10. Milos Forman

11. Takeshi Kitano

12. Kim Ki Duk

13. John Carpenter

14. Fernando Meirelles

15. Sam Mendes

16. Darren Aronofsky

17. Alexander Payne

18. Quentin Tarantino

19. Tim Burton

20. Francis Ford Coppola

21. Frank Capra

22. Dario Argento

23. Sofia Coppola

24. Peter Jackson

25. Michael Curtiz

26. Orson Welles

27. Sam Peckinpah

28. Paul Thomas Anderson

29. Pier Paolo Pasolini

30. Michael Winterbottom

31. Akira Kurosawa

32. Michael Cimino

mister blonde

• 12513 berichten
  • 5528 stemmen

Geweldige top 16 hoor (bijna allemaal persoonlijke favorieten van mij), maar waarom Fellini er steeds zo snel uit ligt is mij een groot raadsel.

Onderhond

• 87343 berichten
  • 12244 stemmen

KrisV schreef:

Ik vind dat mensen leiden, en zeker acteurs, op locatie werken, ... moeilijker is dan, met alle respect, een animatiefilm maken.

Maar ik verwacht niet dat jij het daarmee eens bent.

Deel van de soundtrack van Innocence is opgenomen in een verlaten mijn, om de galm juist te krijgen. Is speciaal voor de film een hele studio gebouwd.

Met acteurs moeten ze inderdaad niet werken, maar net als 'gewone' regisseurs beslissen animatieregisseurs ook geregeld dat scenes opnieuw gedaan moeten worden. Ze leiden ook een heel team (van animatoren tot componisten tot mensen buiten hun vakgebied - voor Innocence zijn een hoop schaalmodellen gemaakt bijvoorbeeld). Volgens mij heb jij een redelijk simplistisch idee van het animatiewereldje.

Goodfella_90

• 10401 berichten
  • 2522 stemmen

Bedankt KrisV voor de reactie. Overigens had Alastor dat kunnen weten, want ik had er zelf ook al op gereageerd.

Werwolf

• 4604 berichten
  • 1197 stemmen

Mooie lijst met Kubrick als terechte winnaar. Alleen verbaasd me dat Francis Ford Coppola slechts op nummer 20 staat.

maxcomthrilla

• 15568 berichten
  • 2761 stemmen

Leuk dat Kubrick wint, hij is natuurlijk wel een veelzijdige regisseur die voor iedereen wel wat moois maakt.

Ik had liever dat Carpenter of de Coens hadden gewonnen. Maar ach, Coen heeft uitstekend gepresteerd door Scorsese, Bergman, Polanski, Coppola en Lynch uit te schakelen.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Werwolf schreef:

Mooie lijst met Kubrick als terechte winnaar. Alleen verbaasd me dat Francis Ford Coppola slechts op nummer 20 staat.

Als je nagaat wat de man allemaal al op zijn conto heeft staan, zeker ja..

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

maxcomthrilla schreef:

Leuk dat Kubrick wint, hij is natuurlijk wel een veelzijdige regisseur die voor iedereen wel wat moois maakt.

Ik had liever dat Carpenter of de Coens hadden gewonnen. Maar ach, Coen heeft uitstekend gepresteerd door Scorsese, Bergman, Polanski, Coppola en Lynch uit te schakelen.

Niet terecht overigens.. Coen bros maken leuke films (soms zelfs briljant zoals lebowski), maar ik zou ze niet naast Coppola of Polanski durven plaatsen.. en die anderen eigenlijk ook niet (al heb ik daar zelf niet veel mee). Dat zijn toch wel meesters van het grote doek hoor.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.