- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Crypto
Crypto
RolfWolf
-
- 1016 berichten
- 1231 stemmen
Eigenlijk wel leuk gevonden, maar hiermee zit je op het verkeerde spoor.
RolfWolf
-
- 1016 berichten
- 1231 stemmen
En hiermee kwam je dus meer in de richting.
RolfWolf
-
- 1016 berichten
- 1231 stemmen
Een woord, en welbeschouwd ook een letter.
RolfWolf
-
- 1016 berichten
- 1231 stemmen
Niet letterlijk een letter. Maar ook weer wel. 
donnie darko
-
- 6144 berichten
- 2851 stemmen
ah nee, want dat is gewoon geen film.
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz...
zittie ertussen??
--hijg en greinz--???
RolfWolf
-
- 1016 berichten
- 1231 stemmen

Het gaat me niet om een bepaalde letter. Ze zijn me allemaal even dierbaar.
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
the`` i-love the alphabet cuberingcircle and square?``
dat is toch wel een woord...
uh-uh
RolfWolf
-
- 1016 berichten
- 1231 stemmen
Bijna.
Het is een Nederlandse film.
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
toch niet ``karakter``??
(is al eens geweest in een crypto,die toen luidde```chinees teken uit rotterdam ofzoietsongeveer)
RolfWolf
-
- 1016 berichten
- 1231 stemmen
YES!!! Ik zei je toch? De aanhouder wint. 
donnie darko
-
- 6144 berichten
- 2851 stemmen
ik vond die toch moeilijk te raden, hoor, wat heeft dat daar nu mee te maken?
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
nou,een figuur is een karakter..een letter is een karakter...een letterlijke figuur is een karakter.
van voor,van achter..van opzij...van helemaal.
cryptos zijn leuker als ze moeilijk te raden zijn..dan heb je wat na te denken.
hoe zou jij het vinden als elke crypto zo gemakkelijk is dattie binnen een half uur wordt geraden..en er totaal geen uitdaging in zit?
tip:oefen maar eens met de cryptos uit de VN, als je die echt goed kan...dan zijn de cryptos hier wel makkelijker te raden.
ik zal eens diep nadenken over een ``eitje`` dat gemakkelijk te raden zal zijn..---heig en greinz---
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
en hier issie dan:
``deze zeevogel neemt plaats in wat weer iets anders over is.``
succes!
Hannibal
-
- 9409 berichten
- 3338 stemmen
Nieuwe regel (?): de crypto mag bestaan uit volslagen wartaal.
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
tja...zo kan iedereen wel een aan- of opmerking (``opbouwende kritiek zeker) geven.
als je `m ziet is ie heel gemakkelijk....haha
de crypto is gewoon goed...en wie m niet op kan lossen...dat is dan jammer...ik kan ook niet alle cryptos oplossen..maar dan ga ik nog niet zeiken dat ie te moeilijk is,dat er wartaal staat of andere ```opbouwende kritiek`` geven.
maar bedankt voor je compliment!
het is een eitje,echt waar--greinz en heig--
donnie darko
-
- 6144 berichten
- 2851 stemmen
the postman always rings twice?
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
een crypto oplossen begint bij heel goed en secuur lezen.
bij mogelijkerwijs zelf kommas of andere leestekens zetten...bij uitpluizen wat bij elkaar hoort,of zou kunnen horen,en waarom.
zien wat evenmtueel een synoniem of anagram of palidroom etcetera is...
als ik alles ga verklappen,wat wel en niet bij elkaar hoort,waar eventuele leestekens moeten staan,of niet...enzo meer ,dan kan ik net zo goed gelijk de oplossing geven.
of bij de kinderpagina een crypto plaatsen...gebruik je hersenkronkels,combineer,en probeer..zou ik zeggen.
en lees secuur.
succes
donnie darko
-
- 6144 berichten
- 2851 stemmen
one flew over the cuckoo's nest?
Hannibal
-
- 9409 berichten
- 3338 stemmen
een crypto oplossen begint bij heel goed en secuur lezen.
Een bericht schrijven begint met een hoofdletter, en plaatst men spaties na een komma.
...ik kan ook niet alle cryptos oplossen..maar dan ga ik nog niet zeiken dat ie te moeilijk is,dat er wartaal staat of andere ```opbouwende kritiek`` geven.
Wie zegt dat ik 'm niet kan oplossen. Het zal ook best wel dat hij klopt en uiteindelijk te verklaren is, maar jouw opgave is een aaneenschakeling van een aantal woorden wat geen goede zin oplevert, maar aangezien jij zo'n crypto-expert bent zal ik daar verder niet over vallen. 
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
ja,dat van die hoofdletter klopt in ieder geval....en dat van die spaties na de komma, klopt ook....
al weet ik dat allemaal niet, want ik heb nooit typeles gehad, en bij gewoon penne schrijven doe je dat niet echt.
maar zo vind ik weer dat je woorden gewoon schrijft en niet fonetisch...zoals `kweenie`, ``ik weet niet``, ..en dat je afkortingen als het even kan gewoon voluit schrijft...``eea`` , ``een en ander``...bijvoorbeeld.
heb ook wel eens ergens ``xie`` zien staan..toen dacht ik nog dat het om een chinese naam ging...tot ik verder las...``ik zie``...
maar is dat niet het taal/taalfouten topic?
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
``one flew over the cockoos nest ``en ``the postman rings twice`` zijn beiden fout.
die van die postman is heel erg fout,maar ik ben wel benieuwd naar de uitleg,...en die van die koekoek....een koekoek is niet echt bepaald een zeevogel,wel?
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
als ik het echt moeilijk had willen maken had ik wel gezegd ``een bepaald soort vogel``..en dan had de oplosser maar moeten gokken of het een zeevogel betrof of een thuisblijver,een nestvlieder,een trekvogel,een roofvogel of een huis-tuin- en keukenvogel
enzovoort.
--greinz en heig--
U-96
-
- 11875 berichten
- 2151 stemmen
cryptos zijn leuker als ze moeilijk te raden zijn..dan heb je wat na te denken.
Maar in het geval van de MM-crypto moet je ook nog eens enorm veel filmtitels kennen.