- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Crypto
Crypto
RolfWolf
-
- 1016 berichten
- 1231 stemmen
The unbearable lightness of being?
donnie darko
-
- 6144 berichten
- 2851 stemmen
ja, eindelijk. Vonden jullie hem trouwens goed, of klopt hij gewoon niet, voor als ik het toevallig nog eens moet doen.
donnie darko
-
- 6144 berichten
- 2851 stemmen
goed, rolfwolf, dan ben jij nu aan de beurt.
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
ik kan niet wachten tot de volgende opgave komt.
kan er weer fijn gekissebist worden over regels,slechte of goede cryptos,en kan ik met enig plezier een interessante discussie volgen.
het valt me wel op dat de mensen die een crypto niet kunnen raden..of niet snel genoeg kunnen raden of die niet de gedachtengang van de bedenker kunnen volgen...het meest reppen over ``regels,waaraan een crypto dient te voldoen``
wat mij betreft is alles wat cryptisch is,hoe ver of makkelijk of moeilijk gezocht ook,een crypto.
alsie maar uit te leggen valt,als ie maar klopt,en als ie maar op de titel slaat.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
...het valt me wel op dat de mensen die een crypto niet kunnen raden..of niet snel genoeg kunnen raden of die niet de gedachtengang van de bedenker kunnen volgen...het meest reppen over ``regels,waaraan een crypto dient te voldoen``
Leuk dat je daar over doorzeikt. De reden dat erover begonnen is is heel simpel dat de standaardregels voortdurend overtreden werd.
wat mij betreft is alles wat cryptisch is,hoe ver of makkelijk of moeilijk gezocht ook,een crypto.
(1) alsie maar uit te leggen valt,(2)als ie maar (3)klopt,en als ie maar op de titel slaat.
Nou zit je zelf dus ook de crypto aan regels vast te leggen.
RolfWolf
-
- 1016 berichten
- 1231 stemmen
Vooruit dan, hier komt-ie... Een eitje volgens mij. 
Letterlijk figuur.
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
Letterlijk figuur.
Persona?
persoon=figuur/persoon.=``person``
letterlijk = ``a``.
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
nou,nog een poging.
persona non grata?
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
voorlopig laatste poging:
the body (2001)?
RolfWolf
-
- 1016 berichten
- 1231 stemmen
Nee, maar de aanhouder wint. En dan is het nu etenstijd. 
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
etenstijd?
is dat een hint?...;-)
eeuuhh,...nog een gok..
prototype.
(twee films met dezelfde titel,maar uit verschillende jaren...dus welke weet ik niet,hoor..)
RolfWolf
-
- 1016 berichten
- 1231 stemmen
Allebei fout.
Vooruit dan, een hint: als je het weet is het heel makkelijk. 
RolfWolf
-
- 1016 berichten
- 1231 stemmen
Oké, een echte hint: 'figuurlijke letter' kan ook.
RolfWolf
-
- 1016 berichten
- 1231 stemmen
Jammer, ook niet. Ik wacht nog even met een nieuwe hint, want volgens mij is hij echt makkelijk.
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
dat vinden de meesten van hun eigen crypto...dattie gemakelijk is...want ze zien `m immers zelf heel goed.
RolfWolf
-
- 1016 berichten
- 1231 stemmen
Helaas. Ik ga even nadenken over een nieuwe hint.
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
haha...
the circle?
ben nu bezig allerlei figuren af te gaan..en allerlei letters af te gaan,misschien schiet iemand er mee op?
letterlijke= ootje (o) / beetje(b)/ kaatje.(k)...jeetje(j) / etcetera.
figuur=mens/ person/ type/ figure/ cirkel,/ driehoek/ vierkant/ square/ ring/ body / lijn/ man / vrouw/ etcetera
en dan van alles fijn combineren.
of figuur is ook persoon,en dan in een titel van een of twee woorden....verder kom ik niet.