• 13.665 nieuwsartikelen
  • 171.309 films
  • 11.346 series
  • 32.245 seizoenen
  • 633.618 acteurs
  • 197.014 gebruikers
  • 9.215.583 stemmen

Games gemaakt naar aanleiding van films zijn slecht, of niet?

zoeken in:

Jordyvs

• 46 berichten
  • 25 stemmen

Ik hoor altijd veel commentaar over games die gemaakt zijn naar aanleiding van een FILM maar ik vroeg me af wat jullie daarvan denken, ikzelf ben het er niet mee eens, want volgens mij is King Kong een gave game, en van welke films moeten er een spel gemaakt worden?

Jordyvs

• 46 berichten
  • 25 stemmen

Oja, ik wil wel graag dat ze van Saw 1 en/of 2 een game maken, die films waren super goed...

Doom

• 8212 berichten
  • 1523 stemmen

Jordyvs schreef:

Ik hoor altijd veel commentaar over games die gemaakt zijn naar aanleiding van een game.

Bedoel je niet:

Ik hoor altijd veel commentaar over games die gemaakt zijn naar aanleiding van een film.

kos

• 46488 berichten
  • 8685 stemmen

Ik ben benieuwd naar de games van Stalker en Persona.

Doom

• 8212 berichten
  • 1523 stemmen

Het is idd vaak zo dat het voorkomt dat een film van een game enorm tegenvalt. Zelf ben ik wel tegen een paar games aangelopen waar dit zeker bij past.

Echter dit is niet met alle games zo, zelf vind ik het spel 'Enter The Matrix' geweldig. Erg gaaf om die moves te doen, elke keer weer nieuwe trucs. Erg gaaf.

Er mag btw voor mij wel een game dat gebasseerd is op de film 'Cube' worden gemaakt.

Jordyvs

• 46 berichten
  • 25 stemmen

Doom schreef:

(quote)

Bedoel je niet:

Ik hoor altijd veel commentaar over games die gemaakt zijn naar aanleiding van een film.

Haha ben net nieuw, mijn excuses

Jordyvs

• 46 berichten
  • 25 stemmen

Doom schreef:

Het is idd vaak zo dat het voorkomt dat een film van een game enorm tegenvalt. Zelf ben ik wel tegen een paar games aangelopen waar dit zeker bij past.

Echter dit is niet met alle games zo, zelf vind ik het spel 'Enter The Matrix' geweldig. Erg gaaf om die moves te doen, elke keer weer nieuwe trucs. Erg gaaf.

Er mag btw voor mij wel een game dat gebasseerd is op de film 'Cube' worden gemaakt.

Cube inderdaad ja! Enter The Matrix is ook gaaf, maar de game bladen zeggen bijna allemaal van niet. .. wel jammer ... en die nieuwe : Matrix : Path Of Neo lijkt me ook gaaf, maar ja 60 euries....

Jordyvs

• 46 berichten
  • 25 stemmen

kos schreef:

Ik ben benieuwd naar de games van Stalker en Persona.

Stalker en Persona. Wat voor games zijn dat, namelijk nog nooit van gehoord, maar ben toch wel een fanatieke gamer, althans op de xbox,ps2,gamecube,ds

Jordyvs

• 46 berichten
  • 25 stemmen

Maar films van games vind ik meestal wel gaaf, Doom bijvoorbeeld, ze moeten een game maken van Half-Life 2 en Prince Of Persia The Two Thrones

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Zijn weinig films gelukt a.d.h.v. een game!

Persoonlijk vind ik final fantasy VII en Resident Evil wel goed gelukt!

Ik zit eigenlijk nog te wachten op HALO!

Jordyvs

• 46 berichten
  • 25 stemmen

Halo 2 the game vond ik erg tegenvallen de laadtijden alleen al, maarja daar hebben we het nu niet over, de film lijkt me wel gaaf en final fantasy heb ik niet gezien..

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Jordyvs schreef:

(quote)

Stalker en Persona. Wat voor games zijn dat, namelijk nog nooit van gehoord, maar ben toch wel een fanatieke gamer, althans op de xbox,ps2,gamecube,ds

Ben je nog te jong voor denk ik.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Dat games tegenwoordig zo'n grote entertainmentfunctie hebben dat ze scenario's hebben van een minifilm/soap wil nog niet zeggen dat ze goede films maken.

'Interactiviteit' [als is het vaak lineaire voortgang] ontbreekt. Een film van Half-Life klinkt misschien perfect, maar zal nooit werken zonder hevige modificatie. Tenzij je constant die Gordon [?] in beeld wil hebben.

Een goede lead character voor een game, maar als hoofdpersonage te zwak [te saai, eigenlijk] om het filmgaand publiek te overtuigen.

Films naar games, een soortgelijk verhaal.

Een regelrechtige 'remake' naar een gameversie is te saai, tenzij je weer aan het verhaal gaat sleutelen. En in hoeverre doet dat dan afbreuk aan het gebruik van de filmnaam?

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

mikoz schreef:

Doom

• 8212 berichten
  • 1523 stemmen

Zegt iemand die hooguit 1 jaar ouder is

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3219 stemmen

STALKER komt er binnenkort aan Kos .

Games naar aanleiding van een film zuigen meestal omdat ze alleen maar snel willen cashen op het succes van de film. Hardcore gamers zullen er niet intrappen, maar opa's en oma's die hun kleinkind een leuk cadeautje willen geven wel.

bohica

• 254 berichten
  • 307 stemmen

dat is vaak het probleem, de cash-in factor, een game studio zoals b.v. EA moet erg veel betalen voor de rechten om een film te "vergamen" dus willen zij er natuurlijk ook genoeg van verkopen, en men moet nog altijd trouw blijven aan de film, er kunnen wel wat "deleted scene" momenten in zo'n game gegooid worden, maar de gemiddelde casual gamer wil toch het verhaal van de film kunnen volgen

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Games gabeseert op films zijn meestal wel vermakelijk, maar nooit echt speciaal. Licensieloze games zijn vaak veel leuker en creatiever in elkaar gezet. Een uitzondering daargelaten.

Een goede film die gebaseert is op een spel heb nog niet gezien.

Jordyvs

• 46 berichten
  • 25 stemmen

mikoz schreef:

(quote)

Zal goed kunnen ja

Jordyvs

• 46 berichten
  • 25 stemmen

Doom schreef:

Zegt iemand die hooguit 1 jaar ouder is

Hey jah, goeie doom, hoe kan ik er te jong voor zijn als jij amper een jaar ouder bent

film_kaza

• 3140 berichten
  • 0 stemmen

Grand Theft Auto San Andreas is gebaseerd op films, heb ik gelezen. Die game werd benoemd tot beste game van 2004, dus ze zijn niet altijd slecht.

happie

• 6194 berichten
  • 426 stemmen

Over het algemeen zijn het slechte films die naar aanleiding van games worden gemaakt.

Hou mijn hart vast als ze HALO gaan verfilmen, alhoewel Peter Jackson wel de beste keus is ervoor. Op Imdb staat het gerucht dat Denzel Washington de hoofdrol gaat spelen.

Bert1

• 2196 berichten
  • 0 stemmen

"Evil Genius" is een parodie op de film "Austin Powers" die dan weer een parodie op "James Bond is". In de game kan je als een soort van Dr. Evil aan de slag.

Volgens een kameraad is dit een erg vermakelijke game.

Iets zegt me dat deze topic hier niet echt op zijn plaats is. (Hoe vreemd dat ook mag klinken)

litjens999

• 532 berichten
  • 76 stemmen

De spellen die ik speel zijn eigenlijk niet van een film

(nog niet) maar TV series nl. C.S.I. en C.S.I. miami

Ik heb er tot nu toe 3 gespeeld en ze bevallen me eigenlijk wel goed

goeie animatie hoofdpersonen lijken op de personen uit de tv series.

Het oplossen van de zaken is best moeilijk .

maar dat maakt het spelen alleen maar boeiender

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

- The Matrix (vechten ofzo)

- Alien (op zoek naar slachtoffers)

- Saving Private Ryan (op zoek naar Ryan)

- ...

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.