• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.040 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.063 acteurs
  • 198.999 gebruikers
  • 9.371.658 stemmen

Knock-Outs algemeen discussietopic

zoeken in:

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Gewoon een KO met veel deelnemers, 512 ofzo, je zou deze KO zelfs makkelijk met 1024 deelnemers kunnen vullen denk ik. Er zullen ook series zijn waarvan er maar 1 of 2 personages worden geselecteerd.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

Als je een vlotte KO wil, kan je uit de vele series beter de hoofdpersonages nemen.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

Maar bij een aantal series heb je niet echt een duidelijk hoofdpersonage, weer als voorbeeld Game of Thrones.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Veel series hebben geen duidelijke hoofdpersonages. En bij langlopende series wil dat weleens wisselen. Bij OZ kan iemand vandaag een hoofdpersonage zijn en de volgende aflevering is ie ineens dood.

W.M.J.M

• 4041 berichten
  • 2902 stemmen

We kunnen wel zeggen dat iemand minstens twee seizoenen mee moet doen. Dat scheelt al heel wat kleine karakters. (Als die serie minstens twee seizoenen heeft natuurlijk). Ook omdat zo'n karakter dan belangrijk is voor de serie in zijn geheel, of in ieder geval een belangrijk deel ervan.

Een ander voorstel dat ik heb om het aantal personages te beperken is dat bij series met een hoofdpersonage 5 personages in de KO mee mogen doen, en bij series zonder een echt hoofdpersonage (game of thrones, the wire) 10 personages. Een serie met een hoofdpersonage geeft namelijk zoveel aandacht aan het hoofdpersonage dat het over het algemeen minder interessante karakters heeft dan een serie die de speeltijd meer verdeelt over het aantal spelers.

stfuympos

• 13359 berichten
  • 731 stemmen

Welke cast heeft de beste chemie? KO

Of duo whatever!

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

Filmduos en filmcast zijn in ieder geval nog niet geweest.

maxroelofs

• 2838 berichten
  • 1659 stemmen

En anders gewoon als regel: Maximaal 3 (2?) personages per serie die minimaal 2 seizoenen mee hebben gespeeld.

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

Onderhond schreef:

Filmduos en filmcast zijn in ieder geval nog niet geweest.

Lijken me interessanter om te doen dan een tv-karakter KO. Van de serie-ladder ken ik misschien de helft, waarvan ik er nog een kleiner deel eens iets van gezien heb.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

Ja, ik ben ook voor om gewoon in het kader film te blijven.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Lijkt me toch dat er al genoeg film KO's zijn. Tijd voor eentje met personages van series.

maxroelofs schreef:

Maximaal 3 (2?) personages per serie die minimaal 2 seizoenen mee hebben gespeeld.

Zoals eerder gezegd. Dat is VEEL te weinig. Bij film KO's heb je soms al meer dan 3 personages en een film duurt maar +/- 2 uur. Series hebben veel meer en memorabelere personages dan een film.

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

anders weer eens een keertje horror regisseurs...?? doet het altijd wel goed.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

Wordt toch Carpenter of iets

Beste Kill (alle genres) lijkt me wel iets

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

Nomak schreef:

Tijd voor eentje met personages van series.

Lijkt me iets voor seriemeter.nl Anders kunnen we volgende maand ook een leukste quizhost ko doen

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Tja Onderhond, je bent natuurlijk niet verplicht om deel te nemen aan de KO. Laat diegenen die het wel willen er plezier aan beleven. Of verwijder dan ook even alle serie-topics hier op het forum onder het mom van 'het is hier een filmsite'.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

Dat laatste graag. De site heet niet voor niks moviemeter.

W.M.J.M

• 4041 berichten
  • 2902 stemmen

Nogal een overtrokken vergelijking hoor. Bovendien is er al een KO series geweest. Kunnen we ook de documentaires verwijderen? De site heet toch niet documeter?

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

beste kill? leuk!

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

Maar documentaries vallen onder de noemer film (toch diegene die op mm staan). TV spul wordt hier actief geweigerd.

KO series was al stretch genoeg.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Dat laatste graag. De site heet niet voor niks moviemeter.

Misschien meteen 90% van het forum verwijderen dan, want het is hier natuurlijk ook geen sport/eten/drinken/mijlpalen/... meter

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Misschien meteen 90% van het forum verwijderen dan, want het is hier natuurlijk ook geen sport/eten/drinken/mijlpalen/... meter

Maar dat staat niet onder filmgames, wel onder algemeen. Waar trouwens ook genoeg geweigerd wordt.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Ik zie het probleem niet. Zeker als je bekijkt dat de serieladder en vele andere topics gewoon zijn toegestaan. En om nu te zeggen dat het storm loopt met KO's... Gemakkelijk ruimte voor 2 anderen.

leatherhead

• 3556 berichten
  • 1813 stemmen

Ik ben in ieder geval voor.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

Legan schreef:

Zeker als je bekijkt dat de serieladder en vele andere topics gewoon zijn toegestaan. En om nu te zeggen dat het storm loopt met KO's... Gemakkelijk ruimte voor 2 anderen.

En dan zijn er 4 en is er helemaal geen reden meer om al die serie-onzin te mijden. Stop ze desnoods in een apart topic waar ik ze niet hoef te zien, maar hoop dat MM niet een hoop andere filmsites achterna gaat en de helft van de tijd over TVseries doormekkert.

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Moet ik toegeven dat ik het met Onderhond eens ben als het gaat over series.

maxroelofs

• 2838 berichten
  • 1659 stemmen

Beste kill lijkt me leuk.

Niet zo zeuren over die series allemaal, laat mensen lekker hun plezier hebben of kijk er anders over heen.

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

Filmduo's was ook een goed idee.

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

Onderhond schreef:

maar hoop dat MM niet een hoop andere filmsites achterna gaat en de helft van de tijd over TVseries doormekkert.

Tja, ik snap niet waar je bang voor bent. Als men dat toch graag zou willen? Als ze die KO willen, laat ze die KO dan ook gewoon spelen. Er zijn ook Avatar KO's geweest, alsof dat wat met films te maken heeft (hooguit omdat men doorgaans een filmavatar kiest).

Het is nou ook weer niet zo dat er een KO komt met "de beste crime series" of "de beste series die tussen 8 en 9 op Nederland 3 op woensdagavond uitgezonden wordt".

1. Serie KO

2. Seriepersonages KO.

Dat zijn dus 2 KO's, op... hoeveel films KO?

1. Horror

2. Thriller

3. Drama

4. Lange films

5. Film-noir

6. Filmpersonages

7. Beste acteur

8. Beste actrice

9. Beste filmscene

10. Slechtste Top 250-film

11. Beste Top 250-film

12. Onbekende films KO

13. Aziatische KO

14. Nederlandse KO

etc.

etc.

etc.

Daarbij is zo'n serieperonages KO een stuk frisser en leuker dan al die andere bullshitspelletjes waar ook jij zo graag je posts aan verspilt.

mister blonde

• 12694 berichten
  • 5825 stemmen

Ben het ook eens met OH.

Alles dat niet met films te maken heeft, mag sowieso van mij achterwege blijven op Movie(!)Meter. Begint op sommige delen van het forum steeds meer op FOK te lijken.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

chevy93 schreef:

Er zijn ook Avatar KO's geweest, alsof dat wat met films te maken heeft (hooguit omdat men doorgaans een filmavatar kiest).

Er is al dan ook een serieladder ... een uitzondering op de regel is niet erg, maar het moet wel een uitzondering blijven. Series worden niet voor niks niet toegelaten op MM natuurlijk. Ga dan wat miniserie KOs opzetten ...

chevy93 schreef:

Daarbij is zo'n serieperonages KO een stuk frisser en leuker dan al die andere bullshitspelletjes waar ook jij zo graag je posts aan verspilt.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.