- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Outs algemeen discussietopic
Knock-Outs algemeen discussietopic
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Wow, het wordt wel erg snel gestart. Nog geen twee dagen om over de lijst te discussiëren. Dat al mijn suggesties hier lukraak worden weggezet (Finding Nemo uitgezondert, maar alleen omdat ik niet de enige was die hem noemde) met geen andere uitleg dan dat Wikipedia ze geen roadmovies noemt, vind ik toch wel vreemd. Sinds wanneer is Wikipedia de allesbeslissende autoriteit van filmgenres? Is er iemand die Wagon Master gezien heeft en durft te ontkennen dat het een roadmovie is?
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Wagon Master (1950)
Red River (1948)
Eventueel kun je ook de trilogie van Lord of the Rings tellen. Vooral deel 1 is het afreizen van de ene plaats naar de andere.
Ik had het liefst geen enkele western in de lijst opgenomen. In veel westerns en zeker ook in oorlogsfilms wordt afgereisd van de ene plek naar de ander. Voorbeelden; The Good, the Bad and the Ugly, Django unchained, Saving Private Ryan etc. Maar bij die films denk je toch niet aan een roadmovie en zeker bij de trilogie van Lord of the Rings niet. Zo kun je wel aan de gang blijven. Bovendien, de door jou genoemde westerns komen zeker aan bod bij de Knock-out: Westerns, mocht iemand die willen organiseren. Dus....
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik had het liefst geen enkele western in de lijst opgenomen. In veel westerns en zeker ook in oorlogsfilms wordt afgereisd van de ene plek naar de ander. Voorbeelden; The Good, the Bad and the Ugly, Django unchained, Saving Private Ryan etc. Maar bij die films denk je toch niet aan een roadmovie en zeker bij de trilogie van Lord of the Rings niet.
Maar over die titels hoor je mij ook niet. Zelfs over LotR had ik mijn twijfels. Wagon Master ligt toch wat anders, aangezien daar het reizen zelf centraal staat. Die andere films gaan allemaal meer over een missie, waar reizen een onderdeel van is. Wagon Master gaat over de trektocht zelf, zoals in road movies.
Verder maakt het me niet zoveel uit, want Wagon Master was toch nooit ver gekomen. Het stoort wel dat de knock-out zo gehaast gestart wordt, zonder dat ik mijn keuzes kan verdedigen.
Wat heeft dat er mee te maken?
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Eigenlijk helemaal niets. Daar geef ik je gelijk in. 
Lucaij
-
- 472 berichten
- 1861 stemmen
Ik vroeg me af of er geen overzicht is van de uitslagen van de knockouts? Vind het leuke topics, maar een soort hall of fame lijkt me tof.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8146 stemmen
schram101
-
- 16683 berichten
- 2293 stemmen
He, leuk Spetie. Nooit gezien die lijst.
Alleen is ie niet echt up-to-date
Lucaij
-
- 472 berichten
- 1861 stemmen
Dankje. Idd fijn zo een lijstje. Jammer dat die idd niet up-to-date is, maar kan iedereen het bijhouden of alleen de mods?
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8146 stemmen
Dat kan niet iedereen. De Wiki is inderdaad niet up-to date. We gaan eens kijken, of we dit kunnen aanpassen. Ik kom hier in de loop van de week nog wel op terug.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8146 stemmen
Vanochtend heb ik de lijst wat meer up-to date gemaakt. In de komende weken zal ik ervoor zorgen dat de lijst helemaal compleet wordt.
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
Is er wel eens een "prop" KO geweest. Kon hier zo niets van terugvinden. Denk daarbij aan Wilson de volleybal, de ring uit LotR, de DeLorean uit Back to the Future. Props die dus een belangrijke rol spelen in een film. Als er interesse in is wil ik het wel organiseren
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
@ DVD-T
Geen idee wat een "prop" is, maar wellicht bedoel je dit soort KO.
Jesper187
-
- 6434 berichten
- 2462 stemmen
noemen ze in het Nederlands ook wel "rekwisiet"
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
Dat bedoelde ik idd. Is dus al een keer geweest.
W.M.J.M
-
- 4041 berichten
- 2902 stemmen
Wat dachten jullie van een ko serie karakters, zoals Omar van the Wire, Don Draper van Mad Men etc... Is volgens mij namelijk nog nooit geweest.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12839 stemmen
Dat komt waarschijnlijk omdat dit een filmsite is ...
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1813 stemmen
Lijkt mij persoonlijk een best leuk idee. Zat goede personages 
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Ik denk dat het misschien iets te breed is voor een kleinere groep. Niet alle film-fanaten hier (die ook meedoen met K.O.'s) hoeven ook serieliefhebbers te zijn.
En met 'te breed' bedoel ik dat een beetje goede serie handenvol goede personages heeft. Sterker nog, van de personages van bijvoorbeeld een Game of Thrones kun je al een K.O. op zich van 128 deelnemers opstellen 
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1813 stemmen
Mischien een bepaalde limiet per serie?
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
5 per serie is wel heel weinig. Welke 5 moet je dan selecteren van een serie als The Wire?
W.M.J.M
-
- 4041 berichten
- 2902 stemmen
McNulty, Omar, Lestor Freamon, Stringer en Avon Barksdale.
WhoKnowZ
-
- 5336 berichten
- 2208 stemmen
Walter White, Skyler White, Jesse Pinkman, Hank Shrader, Gus Fring, Saul Goodman, Mike Ehrmantraut, ...
5 is echt wel te weinig. Max 10 is al realstischer... Denk maar aan Game of Thrones bvb.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
McNulty, Omar, Lestor Freamon, Stringer en Avon Barksdale.
The Wire heeft te veel memorabele personages om de grens op 5 te zetten.
W.M.J.M
-
- 4041 berichten
- 2902 stemmen
Het aantal personages staat natuurlijk open voor discussie, we kunnen er gerust meer doen.