- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out Oscar vs, Gouden Palm winnaars!
Knock-out Oscar vs, Gouden Palm winnaars!
Martin Van K
-
- 9050 berichten
- 4553 stemmen
2-2 Narayama, schitterende film!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ja die 10 hebben licht me voorkeur, maar deze twee films staan wel in mijn top 30.
Jij zet ze echt neer als waardeloze films in die comment. Er zijn toch meer mensen die er een hoop in zien, anders hadden ze ook geen oscar gewonnen.
Sorry, Ik ben even weggeweest. Braveheart en dances with wolves zijn best vermakelijke films, maar ze verloren wel van Il Gattopardo en Best Intentions. Naar mijn mening films met veel meer diepgang en betekenis. Vroeger vond ik Hollywoodfilms ook het meest fantastische wat er was maar tegenwoordig vinsd ik ze vlak en simplistisch.
Ik raad je dus aan om meer Europeese en Werledcinema films te zien, daar zit veel meer diepgang in. (Niet zozeer mijn top 10 want dat is persoonlijk).
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
Dances with wolves heeft gelukkig wel gewonnen van Il Gattopardo,
Ik heb toch ook al een hoop films gezien ondertussen, maar ik deel die mening van dat opervlakkigheid niet, ik vind Dances with Wolves bijvoorbeeld een hele diepe en zeker geen opervlakkige film. Ik heb nooit echt in europese cinema kunnen komen (alleen sommige franse films waren wel de moeite waard, wel allemaal komedies).
Ik vind de europese dramas te "kunstig" zullen we maar zeggen voor mijn smaak. Wellicht ooit....
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
8-9 voor de GG
English Patient, The - Classe operaia va in paradiso, La (Working Class goes to heaven)
1-0
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Forrest Gump - la Dolce Vita
1-0
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
French Connection, The - La Loi du Seigneur (Friendly Persuasion)
1-0