- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Dit of dat spel
Dit of dat spel
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
Zoop in Afrika
Zoop spreekt me zowiezo niet aan, maar de Afrikaanse dierenwereld interesseert me meer dan de Indische, dus dat maakt wel wat goed. 
Twee componisten:
Jerry Goldsmith (The Omen, Rambo, Total Recall, Basic Instinct, L.A. Confidential)
of
Alan Silvestri (Predator, Back to the future, Forrest Gump, Cast Away)
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Alan Silvestri
Jerry Goldsmith is ook wel goed, maar dan vindt ik vooral Gremlins zijn beste werk. Silvestri heeft naar mijn mening beter werk afgelevert met BttF en het erg mooie Forrest Gump...
Hans Zimmer
of
John Williams
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Hans Zimmer
De muziek die hij in Gladiator maakt, krijg ik echt kippenvel van.
Johnny Depp in Blow
of
Johnny Depp in Ed Wood
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2153 stemmen
Moeilijke keuze, maar toch ga ik voor Ed Wood.
Z'n rol als cocaïnedealer wekt zeker wel emotie op (ik denk dan vooral aan de laatste scène waarin hij zielig wacht op z'n dochter), maar toch ga ik over Johnny als Ed. Depp geeft op een nog net iets briljantere wijze gestalte aan hét cultfiguur Ed Wood: het was ook vooral de magie tussen Depp en Landau (Lugosi) die z'n prestatie naar een hoger niveau tilt.
JFK of Zodiac?
Matchostomos
-
- 4171 berichten
- 535 stemmen
JFK
Finchers fascinatie voor het onderwerp is zondermeer even groot als die van Stone, maar Stones politieke constructie is nóg bewonderenswaardiger in al zijn details. Bovendien weet 'JFK' gedurende de volle speelduur op ongeziene wijze te boeien en gaat hij bij momenten door merg en been.
'JFK' heeft ooit de eer gehad om op het hoogste schavotje in mijn top tien te staan, maar herziening (een vorige kijkbeurt dateert al van een jaar of drie geleden) is broodnodig om te zien of die eer hem nog steeds toebehoort. 
Romper Stomper of American History X
maxcomthrilla
-
- 15578 berichten
- 2843 stemmen
American History X
Romper Stomper draait teveel rondom de interne strubbelingen in de groep skinheads. In Romper Stomper blijken de motieven tot vreemdelingenhaat louter te bestaan uit amusementsredenen en intolerantie jegens mensen met een andere huidskleur. American History X graaft dieper en laat ondermeer zien dat een heel huishouden ontwricht kan raken dankzij zulke akkefietjes.
Daarnaast is AHX meer een stomp in de maag. Vooral doordat er eerst sprake is van intimidatie en vervolgens van korte maar heftige vechtscènes. Er is een voice over die je helemaal mee laat leven met wat er allemaal gebeurt, zodat de impact uiteindelijk groter is. De gevechten in Romper Stomper zijn te lang gespreidt en doen soms meer aan als een willekeurige actiefilm.
Voice Over of liever geen Voice Over?
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Voice Over
Een voice over kan mooi zijn, je begrijpt dan meestal de film beter. Het kan een film mooier maken (American Beauty, American History X, Taxi Driver, Goodfellas etc.) Zonder voice over kan een film ook heel erg goed zijn, maar met voice ove leef ik me meer in de personage.
The Crow vs. Sin City
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
The Crow.
Sin City en the Crow zijn allebei mooie films, maar ik ga toch voor the Crow, omdat het verhaal me meer aanspreekt, ik meer van de sfeer van die film hou, het is lekker donker en ziet er gewoon net iets strakker uit dan Sin City.
Bridges of Madison County of Titanic?
pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
Bridges of Madison County
Deze heb ik nog niet gezien en als hij met titanic wordt vergeleken dan moet het een goede film zijn. daarnaast hou ik wel van romantische films al moet ik zeggen dat Clint me dan weer niet aanspreekt, daarom zal ik hem ook nog niet gezien hebben.
Surf's Up of Happy Feet
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2153 stemmen
Dit topic even uit de vergeetput halen:
Happy Feet, geinige soundtrack en Surf's Up is een beetje de pastiche op Happy Feet, neen?
The Conversation of Das Leben Der Anderen?
pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
Dit topic even uit de vergeetput halen:
Happy Feet, geinige soundtrack en Surf's Up is een beetje de pastiche op Happy Feet, neen?
The Conversation of Das Leben Der Anderen?
heeft iemand beide gezien????
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
Geen van beiden zelfs...
Herisson
-
- 3413 berichten
- 607 stemmen
Doe ik ff een nieuwe:
Sideways of Garden state?
Cosoco
-
- 10908 berichten
- 5185 stemmen
Garden State
Wat frisser, grappiger en origineler. Sideways is een stukje kleurlozer.
Filmscores: Joe Hisaishi of Kenji Kawai?
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Joe Hisaishi
Beiden maken erg mooie soundtracks, eigenlijk ook ieder op hun eigen manier geweldig. Toch kies ik voor Joe "Kikujiro" Hisaishi.
Joe Hisaishi of Sakamoto ?
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Hisaishi dan.
Ken van Sakamoto ook een paar reguliere albums en daar bakt hij er eigenlijk maar weinig van. Hisaishi is ook niet altijd even sterk, maar weet voor Kitano toch steeds mooie scores te brouwen. Uiteraard is Kawai diegene die er met kop en schouders bovenuit steekt 
Sogo Ishii of Tsukamoto ?
Japie Mol
-
- 354 berichten
- 1995 stemmen
Mag ik een nieuwe voorstellen:
Gezellig films voor onder de kerstboom 
Christiane F. of Irréversible ?
Herisson
-
- 3413 berichten
- 607 stemmen
Denk dat er nog een reactie komt van Onderhond... 
Japie Mol
-
- 354 berichten
- 1995 stemmen
Was niet lullig bedoeld ofzo hoor 
pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
@ japie mol
als je antwoord geeft in dit en dat dan mag je een nieuwe voorstellen. nou weet ik dat ze erg op de bolly tour waren en niet iedereen heeft daar kaas van gegeten maar het stopt vanzelf weer. Onderhond heeft recht op een antwoord van zijn opgave dus
De dit of dat van Onderhond is de opgave.
mocht niemand reageren binnen 48uur dan kan je jouw opgave alsnog plaatsen. al wordt in het algemeen eerst een herinnering geplaats
Hisaishi dan.
Ken van Sakamoto ook een paar reguliere albums en daar bakt hij er eigenlijk maar weinig van. Hisaishi is ook niet altijd even sterk, maar weet voor Kitano toch steeds mooie scores te brouwen. Uiteraard is Kawai diegene die er met kop en schouders bovenuit steekt 
Sogo Ishii of Tsukamoto ?
maxcomthrilla
-
- 15578 berichten
- 2843 stemmen
Tsukamoto
Alhoewel een vergelijking wat scheef is aangezien ik pas een Ishii film gezien heb en meerdere Tsukamoto `s vind ik zijn werk wat vlotter. Door zijn spectaculaire montage, waarin hij vooral veel sfeerimpressies geeft van de stad, van een gevecht en van de waanzin torent hij boven Ishii uit. Daarnaast vind ik zijn films toch veel van elkaar verschillen, ondanks veel overeenkomsten. En dat is positief. Ben wel benieuwd naar meer werk van Ishii.
De film als propagandamiddel of als amusementsmiddel?
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Amusementsmiddel
Geen idee waarom je voor het andere zou kiezen, want films die je een wil op willen leggen kijk je niet voor je plezier, tenzij ze dan weer erg amusant zijn.
Mr. Hulot of Mr. Bean?
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
Mr. Hulot vanwege veel subtieler. Mr. Bean was vroeger wel leuk in de kortfilmpjes maar op zich blijft het een egoïstische zelfingenomen man. Geef mij dan maar Hulot. Veel tijdlozer en grappiger.
Voor de extra's:
'Making of' of liever de commentaartrack (commentaar tijdens de film)
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Making of, ik hou niet van commentaar tijdens de film zelf, dan wil ik de film bekijken en niet nog eens informatie ertussendoor krijgen. Dan bekijk ik liever hoe mensen minutenlang de loftrompet over elkaar uitsteken, met nog iets van achtergrondinformatie bij de betreffende film.
Koreaanse wraakfilms: Oldboy of Princess Aurora?
Japie Mol
-
- 354 berichten
- 1995 stemmen
Oldboy. Het verhaal zit beter in elkaar, en de film heeft een veel beter plot.
pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
Oldboy. Het verhaal zit beter in elkaar, en de film heeft een veel beter plot.
Ik heb gekeken bij de beschrijvingen en ze klinken erg interesant maar ik vraag me af of iemand ze beide heeft gezien
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5071 stemmen
Genoeg mensen hebben ze beide gezien, zoals ik. Irreversible vond ik duidelijk beter. Christiane F lijdt wat onder dat het sterke punt van het boek (de enorme gedetailleerdheid) om begrijpelijke redenen niet naar de film vertaald wordt.
IFFR of AFFF?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
IFFR, zonder meer.
Programmering, kwaliteit, omvang, sfeer (liever broodjes en thermoskannen dan hoerrrrrrrrr)
. Professionaliteit (!). Ook al gaat er in Rotterdam voldoende mis op het AFFF afgelopen jaar was het ook een puinhoop met de kaartjes en rijen voor de kassa.
Maar wat was nu je antwoord SB? Voor onder de Kerstboom was de vraag, niet welke beter was
Ik zou kiezen voor Christiane F namelijk. Als Kerstfilm toch vele malen geschikter. Bij Pasen zou ik het omdraaien.
Deutsche Welle ('70) of Nouvelle Vague ('50) ???
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5071 stemmen
Lees ik over die kerstboom heen, nou toch irreversible maar. Al ben ik meer van It's a wonderful life met kerst, maar als er toch neerslachtig gedaan moet worden dan de beste neerslachtigheid.
pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
IFFR, zonder meer.
Programmering, kwaliteit, omvang, sfeer (liever broodjes en thermoskannen dan hoerrrrrrrrr)
. Professionaliteit (!). Ook al gaat er in Rotterdam voldoende mis op het AFFF afgelopen jaar was het ook een puinhoop met de kaartjes en rijen voor de kassa.
Maar wat was nu je antwoord SB? Voor onder de Kerstboom was de vraag, niet welke beter was
Ik zou kiezen voor Christiane F namelijk. Als Kerstfilm toch vele malen geschikter. Bij Pasen zou ik het omdraaien.
Deutsche Welle ('70) of Nouvelle Vague ('50) ???