- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Dit of dat spel
Dit of dat spel
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31149 berichten
- 5449 stemmen
Beiden zijn uiterst zeldzaam in ieder geval.
hehe, dat is inderdaad wel... vandaar dat ik leuke en diepzinnige er extra bij heb gezet
Herisson
-
- 3413 berichten
- 607 stemmen
Scream 1, veel beter zelfs zoals meestal bij een trilogie.
Saw of Cube
-
- 31149 berichten
- 5449 stemmen
Cube, qua niveau hangen ze ergens wel gelijk, maar men apreciatie voor Cube is groter. Een hele film draaien in één enkele ruimte ter grote van een gewone kamer is toch enorm sterk. Gewoon een kubusvormige set met daarin enkele acteurs. Zeer sterk gedaan moet ik zeggen.
Zwartboek of La Vita è Bella
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
La Vita e Bella.
Zwartboek vind ik maar een zwakke oorlogsfilm, die een middenweg probeert te vinden tussen Hollywood en Europa. La Vita e Bella zet op een aparte manier zijn verhaal neer.
Pocahontas (1995: Disney) of The New World ?
Matchostomos
-
- 4171 berichten
- 535 stemmen
The New World
Weinig memorabele en bovendien vrij lelijke Disneyprent tegenover de ultieme vorm van poëzie, gekenmerkt door filosoof van dienst, Terrence Malick.
Audrey Hepburn of Natalie Portman?
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Natalie Portman
Audrey Hepburn heeft wel iets aantrekkelijks en kan lekker ondeugend zijn, maar Natalie heeft net dat iets meer. Heeft niet altijd goede rollen, maar ben toch behoorlijk gecharmeerd door haar schoonheid.
Kostuumdrama: Barry Lyndon of Pride & Prejudice (2005) ?
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
Barry Lyndon
Veel meer sfeer en veel betere acteurs
Epic movie of dat movie 
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Hoe kun je nou een mening geven als je niet alletwee de films hebt gezien
?
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
Hoe kun je nou een mening geven als je niet alletwee de films hebt gezien
?
Ik heb ze alle twee gezien, alleen nog niet gestemet 
-
- 31149 berichten
- 5449 stemmen
score, een soundtrack is wel leuk maar is nogal gemakkelijk en een goeie score blijf je toch altijd met de film associeren. De score is ook meer ondersteund in een goeie film dan een soundtrack waarbij die in de meeste gevallen een puur entertainende functie heeft en los staat van de scene.
2 verhaallijnen die wat in dezelfde lijn liggen:
Beauty & The Beast of Phantom of the opera
Algemeen qua verhaal bedoel ik dan, omdat van beide films meerdere versies bestaan.
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Het verhaal van Beauty& the Beast spreekt mij meer aan dan Phantom of the Opera. Belle is over het algemeen genomen toch een meisje waarmee je makkelijk iets kan hebben, dat heb je niet zo snel met Christine Daaë.
John Cleese of Terry Gilliam?
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
John Cleese,
Wel een lastige vergelijking, omdat ik Gilliam meer als regisseur en animator zie en Cleese als een schrijver en acteur. Als schrijver en acteur komt Gilliam nooit al te goed uit de verf. Cleese daarentegen heeft nooit geregisseert of animatiefilmpjes gemaakt. Ik ga vooral voor Cleese omdat hij me altijd meer heeft weten te vermaken. Hij heeft geweldige rollen gespeeld en schreef mee aan de twee grappigste tv-series ooit: Monty Python's Flying Circus en Fawlty Towers.
Film-noir en de Coens:
Miller's Crossing of The Man Who Wasn't There?
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Millers's crossing.
Beide vrijwel gelijkwaardig, hoewel the man er beter uitziet vind ik miller's meer entertaining. De grappen net wat leuker en kan ik miller's ook nog best eens herzien. Iets wat the man volgens mij meer kwaad dan goed doet.
Twee films die hard (kunnen) aankomen:
Irreversible of Requiem for a dream?
P8rb
-
- 10773 berichten
- 1821 stemmen
Irreversible.
Beiden indrukwekkende films met mooie soundtracks die apart gefilmd zijn, Irreversible kwam toch net wat realistischer en harder over en vond ik mooier in kleurgebruik.
Heat of The Italian Job?
maxcomthrilla
-
- 15578 berichten
- 2843 stemmen
Heat,
Dankzij enkele prachtige shots onderscheidt deze film zich van het standaard werkje dat the Italian Job is. Daarbij zijn de al geringe achtervolgingsscènes in the Italian Job het enige wat deze film te bieden heeft. Terwijl Heat wat meer troeven heeft. O.a. een boeiende tweestrijd.
Filmstromingen: De Nouvelle Vague of het Neo - Realisme?
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik wou eigenlijk hier niet reageren, omdat ik zowel van de nouvelle vague als van het neorealisme maar 1 film gezien heb. Maar om de vaart er wat in te houden:
Nouvelle vague
Deze stroming is in mijn ogen wat frisser en origineler dan het neorealisme en daarom ook wat interessanter.
All About Eve of Sunset Blvd.?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tricky..
Sunset Blvd.
Voornamelijk door het magistrale script en de ijzersterke regie van Wilder. Het ijzersterk acteerwerk van Swanson en Holden. Ook staat het magnafieke camerawerk mij nog bij.
Meer kan ik niet echt bemoeien, dat vraagt om en herziening. 
Some Like It Hot of One, Two Three?
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
One, Two, Three
Beide erg goede komedies van Billy Wilder, maar One, Two, Three is net iets scherper en beter gevonden.
Vrij recente boksfilms:
Million Dollar Baby of Cinderella Man?
Matchostomos
-
- 4171 berichten
- 535 stemmen
Million Dollar Baby
Hoezeer Howard zijn film op authentieke wijze tracht te stileren, bereikt hij nooit de diepsnijdende emoties van good ol' Clint. Bovendien kan 'Million Dollar Baby' beschikken over een sombere doch intense regie, magistrale belichting, een krachtige en minimalistische muzikale score én een driehoek van grootse acteerprestaties.
Neo-western: The Proposition of Three Burials?
-
- 31149 berichten
- 5449 stemmen
Ik heb geen van beide gezien, dus ik kan jammer genoeg niet zelf kiezen 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
The Proposition,
al is het maar omdat dat een echte western is en Three Burials niet. Daarnaast is The Propisition ook de betere film naar mijn mening. Maar waarom neo-western? Bestaat er ook al zoiets?
As Good As It Gets of About Schmidt?
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
About Schmidt!
Veel intiemere en diepgaandere film dan het matige As Good As It Gets, die wat mij betreft teert op het chagrijnige karakter van Nicholson.
Films over WO II of Vietnam ?
-
- 31149 berichten
- 5449 stemmen
WO II,
er zijn veel sterke films over Vietnam. Maar omdat die ver-van-men-bed-show zijn in tegenstelling tot WO II waar Europa in betrokken was, blijft het emotioneel een pak minder op men gevoel werken dan WO II-films. Ik denk dat ik ergens toch meer betrokken ben bij Schindler's List of Der Untergang dan Platoon of Deer Hunter. Alhoewel die allemaal sterke films zijn.
Ray (van Taylor Hackford) of The Doors (van Oliver Stone)?
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
Alle twee geweldig goede films over twee gewelding artietsen(Bands). Maar als ik toch moet zeggen, the doors omdat hun eerste een van de beste platen ooit is.
Tragisch hoofdpersoon of blij hoofdpersoon?
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Blij Hoofdpersoon. Van een blij hoofdpersoon word je toch iets vrolijker, als je je down voelt bijvoorbeeld, terwijl als je een Tragisch Hoofdpersoon ziet in een film, en je voelt je klote, je dan toch niet beter voelt daarna.
Zoop in India of Zoop in Afrika?