• 158.104 films
  • 9.638 series
  • 28.767 seizoenen
  • 607.382 acteurs
  • 353.048 gebruikers
  • 8.844.932 stemmen

Knock Out Game Regisseurs

zoeken in:

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Twee weken en drie spelletjes verder heb ik er voorlopig wel weer even genoeg van. Bovendien lijkt dit me meer iets voor de winter, wanneer het buiten toch te koud is om iets leukers te gaan doen

Dus wat mij betreft beginnen we ergens in januari weer...

Tenzij er iemand met een erg leuk idee komt, natuurlijk

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Het zijn examens, dan zijn dergelijke spelletjes erg gevaarlijk. Kijk naar mij: drie uur al en nog maar 15 pagina's gelezen

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Jammer dat ik zelf uiteindelijk de finale heb moeten missen, maar ik ben heel tevreden met de winnaar. Voor wie het verloop van het spel allemaal nog eens rustig na wil kijken is hier het volledige overzicht van de duels per ronde en hun winnaars.

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Erg vervelend spelletje voor een mousepad.

Dustyfan schreef:

Twee weken en drie spelletjes verder heb ik er voorlopig wel weer even genoeg van. Bovendien lijkt dit me meer iets voor de winter, wanneer het buiten toch te koud is om iets leukers te gaan doen

Dus wat mij betreft beginnen we ergens in januari weer...

Tenzij er iemand met een erg leuk idee komt, natuurlijk

Ik ga eens even broeden.

Onderhond

• 87051 berichten
  • 11743 stemmen

Oshii bij de laatste 16

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 730 stemmen

Onderhond schreef:

Nicholson - Magnolia - Kubrick. Sorry maar ik vind het echt geen spannend lijstje. Geijkte, alom geprezen namen.

Jammer van die behoudendheid hier inderdaad.

moviefreak#1

• 14231 berichten
  • 18606 stemmen

Jongens wat zijn jullie weer bezig geweest

Even naar school en het spel is al weer voorbij

Aardige winnaar maar ik had gehoopt om na Magnolia en Jack Nicholson eens een keer iets heel anders te zien en dat is nu eigenlijk nog niet het geval. Maar ach.. de kiezer heeft gesproken

Ramon K

• 13576 berichten
  • 0 stemmen

Gisteren weer een internetstoring, dus ik heb de climax niet mee kunnen maken maar ik ben ook niet zo kapot van de laatste 16, ook al staan er een paar uitmuntende regisseurs tussen. Ik vind het vooral een safe lijstje eigenlijk.

- Opvallend dat er 12 a 13 regisseurs bij staan die films in de Engelse taal regisseren. Foreign cinema blijkt wederom niet geliefd.

- Opvallend dat 3/4 van de regisseurs (ruwe schatting) geen films maakten voor de jaren 70.

- Opvallend dat Paul Verhoeven zo ver kan komen (al kan ik me wat chauvinisme voorstellen en maakt hij best aardige films ooit)

- Opvallend dat Oshii zo ver kan geraken. Best een goede regisseur hoor, maar bij de laatste 16 ... dat gaat erg ver vind ik.

- Opvallend dat er geen Italiaanse en Franse cineasten tussen staan (op Leone na, maar geen De Sica, Fellini, Visconti, Antonioni, Rossellini, Pasolini, Godard, Truffaut, Bresson, Sautet, Melville etc)

- Schandalig dat Payne bij de laatste 16 eindigt. Vier films op zijn conto, slechts 1 de moeite waard. Eigenaardig.

- Wel leuk dat Kitano er tussen staat. Zowel qua foreign cinema een favoriet van me, maar ook qua moderne regisseur een uitblinker.

- Gilliam heeft twee hele goede films gemaakt, maar toch vind ik het verbazend dat ie zo ver komt.

-Zelfs klassiek Hollywood is amper vertegenwoordigd. Ik had zeker verwacht dat een Capra of een Hitchcock bij de laatste 16 zou eindigen.

- Het meest blij ben ik met de notering van Bergman, een sombere regisseur die wel een revival lijkt te hebben gehad. Leuk!

-Polanski, Coppola, Kubrick, Scorsese... allemaal favorieten maar ergens toch veilige keuzes. Niet echt verrassend.

Ach, misschien commentaar van niks hoor en alles is bedoeld met een grote 'vind ik', maar het lijstje doet wel eniszins conservatief aan. Bij Fok heb ik ook al eens aan dit soort spelletjes meegedaan, en daar was de winnaar ook Kubrick meen ik. Het lijstje leek verdacht veel op dit lijstje van 16. Trouwens erg leuk dit. Moeten we zeker jaarlijks gaan doen!

Onderhond

• 87051 berichten
  • 11743 stemmen

- Opvallend dat Oshii zo ver kan geraken. Best een goede regisseur hoor, maar bij de laatste 16 ... dat gaat erg ver vind ik.

Makkelijke loting vooral. Maar verder heb je maar twee films van hem gezien, en beide na 1994. Misschien wat voor jou om z'n oudere films eens een kans te geven.

Al blijft het dan wel mijn favoriet regisseur. Samen met Kawai het ideale sfeerduo.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Ik vind het vooral erg dat Almodovar, Tati, Tarkovsky, Visconti, Fassbinder, Tarr, Wenders, Kieslowski en Von Trier er zo snel zijn uitgegaan ('snel' als relatief begrip dan, sommigen hadden pech met de loting of zijn redelijk ver geraakt maar anderen zijn gewoon schandalig genegeerd) Ik kan me wel vinden in het verwijt dat engelstalige cinema nogal bevoordeeld is geraakt onderweg, maar echt dramatisch vind ik het nu ook weer niet. Over de Aziatische tak kan ik zelf niets zeggen want die ken ik niet, en waarschijnlijk is dat ook mijn lijstje hierboven fataal geworden (naast de ergernis die Almodovar en Von Trier blijkbaar schijnen op te wekken) Uiteindelijk blijven enkel die namen over met een grote supportersgroep, en dat zijn de engelstalige natuurlijk.

Trouwens, stond Alain Resnais in de lijst?

Ramon K

• 13576 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Makkelijke loting vooral. Maar verder heb je maar twee films van hem gezien, en beide na 1994. Misschien wat voor jou om z'n oudere films eens een kans te geven.

Al blijft het dan wel mijn favoriet regisseur. Samen met Kawai het ideale sfeerduo.

Als ik films van Oshii in mijn handen krijg, dan zal ik ze ook zeker meenemen. Wees gerust! Weet jij trouwens waar die Oshii-box te verkrijgen (ik las dat in 1 van je posts, 3 oude films van Oshii of zoiets)?

Uiteindelijk blijven enkel die namen over met een grote supportersgroep, en dat zijn de engelstalige natuurlijk.

Snap ik, maar een beetje variatie was wel leuk geweest. Er zijn trouwens heel veel goede regisseurs genegeerd, maar ik heb er verder vrede mee hoor.

Onderhond

• 87051 berichten
  • 11743 stemmen

Oshii Trilogy Box

Aparte filmpjes. In Red Spectacles zie je Oshii ook al experimenteren met sepia (buiten het erg matige begin). Combineert erg trage lange shots met nogal vreemde slapstick. Tweede is de minste, de derde is een soort van docufilm, waar veel weirdness aan de wereld van animes producen gekoppeld wordt. Erg boeiende cinema, denk wel dat je aan de eerste en de derde wat hebt

Maar mijn aanrader nummer 1 blijft uiteraard Angel's Egg. Als het aankomt op interpretatie, lange shots en prachtige symboliek een sublieme film.

Ramon K

• 13576 berichten
  • 0 stemmen

Bedankt voor de info. Misschien schaf ik de box nog wel eens aan (in een gekke bui natuurlijk) . Angel's Egg lijkt me het meest interessant, maar die is dus niet (meer) op dvd te verkrijgen.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Als ik de usertoplijst met meeste berichten mag geloven, heb ik op een dag tijd 216 berichten geplaatst op deze site. Zou dit topic daar iets mee te maken hebben

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Wanneer beginnen we opnieuw?

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik hoop zo snel mogelijk

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Moeten we die lijst nog aanpassen, of kunnen we gewoon ineens beginnen?

moviefreak#1

• 14231 berichten
  • 18606 stemmen

beginnen met die handel

Wel even een andere loting natuurlijk

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4449 stemmen

woehoe! nieuwe editie!

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Bij de vorige lijst ontbrak in ieder geval Kim Ki-duk (door een foutje mijnerzijds), dus die kunnen we voor een nieuwe versie alsnog invoegen. Eventueel kun je ook nog eens kritisch kijken naar regisseurs die er snel uit lagen (al kan dat ook aan de loting liggen), zodat je wat andere namen kunt proberen. Resnais stond er trouwens niet in; zie lijst op pagina 1.

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1702 stemmen

Laat Tarantino nu wat verder komen Goede halve finales vorige keer

AHWA

• 16915 berichten
  • 0 stemmen

feanaro surion schreef:

Laat Tarantino nu wat verder komen Goede halve finales vorige keer

Inderdaad, die verloor heel snel van Woody Allen vorige keer.

Onterecht natuurlijk

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Het is eigenlijk niet zo'n goed moment, ik ga helemaal geen tijd hebben om mee te doen . Maar ehm, laat dat de pret maar niet bederven, dan blijft het tenminste eerlijk deze keer .

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Go, go, go!

moviefreak#1

• 14231 berichten
  • 18606 stemmen

Kom aan gas op die zuiger

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.