• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.976 gebruikers
  • 9.370.422 stemmen

K.O. Topfilms v/h decennium (1000+ stemmen)

zoeken in:

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Dit is je eerste KO zeker? Maar vooral uit de hoogte blijven doen.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Het is niet persoonlijk, maar het punt is dat je vanaf dan geen grenzen meer kan stellen, want dan kan iedereen vervolgens op een zelfde soort manier gaan redeneren (of zelfs anders -> nog breder gaan interpreteren), gaan er velen uit van vooroordelen die ze hebben over bepaalde films, en wordt het nog meer een popularity contest, waarin iedereen ook nog eens stemt voor hun favoriete films, ongeacht of ze de andere film hebben gezien. Het lijkt me gewoon niet echt de bedoeling van zo een KO-toernooi.

Tussenstand:

9-9

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Apollinisch schreef:

Ik heb bijvoorbeeld 6 films van Akira Kurosawa gezien. Die zou ik allemaal niet veel hoger geven dan 0,5*. Als één van mijn toptienfilms vervolgens in een KO tegen een Kurosawa uitkomt die ik toevallig nog niet heb gezien, moet ik dan maar niet stemmen omdat er een theoretische kans van < 0,0000000000˜1 bestaat dat ik die Kurosawa beter ga vinden?

Ik ga echt niet stemmen als ik de enige film die ik heb gezien niet zo bijzonder vind, maar in het geval van toptienfilms lijkt me dat volstrekt normaal.

Ik snap je logica, maar dat gaat niet altijd op. Guillermo del Toro scoort bij mij zonder Pan's Labyrinth 2,28* gemiddeld. Oftewel ik zou nooit aan Pan's Labyrinth moeten beginnen en laat dat nou net mijn nummer 1 allertijden zijn...

Bovendien is het leuke van KO's juist dat je films ontdekt die je anders wellicht zou hebben afgeschreven (zoals Ex Machina in jou geval). Maar dit werkt alleen wanneer alleen mensen stemmen als ze beide films gezien hebben.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Jaren geleden al werden dezelfde argumenten aangevoerd. Maar de praktijk wijst uit dat gebruikers doorgaans prima zelf kunnen inschatten wanneer ze wel of niet moeten stemmen. Met of zonder stemverplichting, het zijn veelal dezelfde films die boven komen drijven. Ik vind die ene uitzondering waar arno74 het over heeft niet opwegen tegen de snelheid van de KO waaraan wordt ingeboet. Maar goed, het is prima als de organisator daar anders over denkt. Ik zou dat voortaan alleen duidelijk vermelden.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Apollinisch schreef:

(quote)
Welnee, dat hebben de KO's met stemverplichting in het verleden wel bewezen. Die stemverplichting heeft nul toegevoegde waarde en haalt enkel het tempo eruit.

En waarom moet het zo snel? Horrorfilm KO was ook een stemverplichting en die ging vrij vlot. Als die verplichting er niet is dan is het volkomen willekeur en is er totaal geen lol meer aan.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Tussenstand is 9-9 trouwens. De strijd gaat tussen Ex Machina-Drive. Twee verschil...

Badalamenti

• 23135 berichten
  • 3565 stemmen

9-10 Drive

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

9-11 Drive

Beide films gezien!

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

En we hebben een winnaar! Drive mag zich de winnaar noemen van dit toernooi na een spannende finale. Bedankt aan alle deelnemers om deel te nemen!

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2198 stemmen

Een voor een werden de pareltjes uitgeschakeld door mindere films, waardoor uiteindelijk Drive er mee heen is gegaan. Prima film, maar topfilm van het decennium? Voor mij absoluut niet.

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

Bedankt voor de organisatie, TornadoEF5!

Drive staat bij mij net iets onder Mandy, Why Don't You Play in Hell, Mad Max: Fury Road en Lost River dus uit deze selectie een prima winnaar.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Cikx schreef:

Bedankt voor de organisatie, TornadoEF5!

Drive staat bij mij net iets onder Mandy, Why Don't You Play in Hell, Mad Max: Fury Road en Lost River dus uit deze selectie een prima winnaar.

Ja, ik weet het dat ik die films nog allemaal moet zien. Maar tevens ondanks dat ik 300 films van dit decennium al heb gezien, nog altijd een reminder dat er zoveel meer moois te zien valt. In november zal ik er werk wat van maken. Samen met Reservoir Dogs, The Big Lebowski, Léon en Into The Wild die ik graag dit jaar nog wil zien. Nu ga ik toch nog zorgen dat ik een nog minstens een weekje wat horrorfilms kijk, zodat ik toch nog een paar horrorklassiekers / must-see horrors heb gezien voor de "horrorchallenge" die voor één of andere reden altijd in de verkeerde maand valt.

Uit de 1/8ste finale moet ik deze films nog zien:

Blade Runner 2049 (2017)

Nocturnal Animals (2016)

Edge of Tomorrow (2014)

Maar er is nog veel meer dat ik wil zien uit dit decennium.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Ex machina inmiddels gezien dus ik mag eindelijk ook stemmen.

9-12, no contest (goh). Matige finale, geweldige winnaar.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

10 -12

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Apollinisch schreef:

no contest (goh). Matige finale, geweldige winnaar.

Hoezo "goh", je oordeel stond al vast voor je de film zag.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Nee hoor.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

arno74 schreef:

(quote)

Hoezo "goh", je oordeel stond al vast voor je de film zag.

Tuurlijk ging hij totaal onbevooroordeeld de film kijken

Noodless

• 10040 berichten
  • 6176 stemmen

Verrassende finale en tevens leuke finale

Voor mij liggen beide films dicht bij elkaar wat score betreft. Lichte voorkeur voor Ex machina, alleen dat huis al ....wow

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.