• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.972 gebruikers
  • 9.370.364 stemmen

All genres movie challenge

zoeken in:

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3835 stemmen

De volgende challenge komt er aan. Deze challenge bestaat uit 45 films. Het is de bedoeling om verder te gaan op de vorige challenge, dus ongeveer hetzelfde concept, maar i.p.v. ons enkel toe te spitsen op horror kunnen er nu films van elk genre bekeken worden. Hoe je je filmkeuzes invult kies je uiteindelijk zelf. Wil je dus toch enkel horror kijken kan dat best. Kies je voor enkel comedy kan dit ook. Alles door elkaar is uiteraard ook toegestaan.

Bedoeling van het spel is eigenlijk om van elke subcategorie 1 film te kijken. Zo ziet de opdeling er uit:

Categorie 1 (groen): season

a) summer: films die zich afspelen in de zomer

b) Halloween: films die zich afspelen rond Halloween

c) Christmas: films die zich afspelen rond kerstmis

d) Valentine: films die zich afspelen rond het thema valentijn

Categorie 2 (paars): special

a) Time travel: alles wat met tijdreizen te maken heeft. In welke vorm dan ook.

b) Gebaseerd op waargebeurde feiten: hieronder kunnen films die zowel gebaseerd als geïnspireerd zijn op/door waargebeurde feiten

c) Coming of age: films waar de ontwikkeling van een of meerdere personages centraal staat

d) Boekverfilming: spreekt voor zich

e) Kiddy/anime: hieronder valt kiddy, anime, puppetry en stop motion

f) Stalker: films waar iemand gevolgd wordt door een stalker, man, vrouw of iets buitenaards kunnen hier allemaal.

g) Revenge: films waar iemand (of meerdere personen) wraak neemt

h) Lovecraft: films die onder het thema lovecraft vallen

Categorie 3 (blauw): volgens productiehuis/distributiemaatschappij

a) troma: films gemaakt door dit productiehuis

b) Something weird. Films gemaakt door dit productiehuis

c) hammer: films gemaakt door productiehuis hammer

d) a24: films die gemaakt worden door productiehuis a24

e) Universal: Films gemaakt door dit productiehuis

f) Arrow video: films die gemaakt worden door productiehuis arrow

Categorie 4 (oranje): volgens regio of taal

a) Romaanse talen: Frans, Spaans, Portugees... (exclusief Italiaans)

b) Germaanse talen: Nederlands, Duits, Vlaams... (exclusief Engels & de talen van Scandinavië die in de volgende categorie worden gecoverd)

c) Scandinavië + Finland & Ysland: films die zich op dit grondgebied afspelen

d) Oost-Europa (met inbegrip van Turkije, Rusland en andere ex-Sovjet-Unie staten): films die zich op dit grondgebied afspelen

e) Azië: films die zich op dit grondgebied afspelen

f) Afrika en Latijns-Amerika: films die zich op dit grondgebied afspelen

g) Oceanië (ook films uit Australië en Nieuw-Zeeland zijn toegestaan): films die zich op dit grondgebied afspelen

Categorie 5 (geel): elementen der natuur

a) land: hieronder verstaan we alle films die zich afspelen in 'verlaten' landelijk gebied of woestijn, of snelweg.

b) Water: alles wat zich in de zee of het strand afspeelt kan

c) Lucht: zowel films op vliegtuigen als outer space vallen hieronder

d) Vuur: alles wat zich afspeelt in de hel/onderwereld of films waar vuur mee gemoeid is vb. The big inferno

Categorie 6 (rood): omgeving

a) bossen en bergen: alles wat zich afspeelt in een bosrijke omgeving of berglandschap

b) Sneeuw: films in een sneeuwlandschap

c) Verlaten gebied: films die zich afspelen in een (deels) verlaten gebied

d) Fantasie: films die zich deels of volledig afspelen in een fantasiewereld of in de fantasie van een personage. Zowel films als bridge to terabithia, pan's labyrint of zoals Harry Potter kunnen hier

Categorie 7 (zwart): periodefilms

1) 1920 - 1929

2) 1930 - 1939

3) 1940 - 1949

4) 1950 - 1959

5) 1960 - 1969

6) 1970 - 1979

7) 1980 - 1989

8.) 1990 - 1999

9) 2000 - 2009

10) 2010 - heden

Categorie 8 (violet) : extra's

a) Franchise: een film naar keuze zolang ze maar deel uitmaken van een franchise.

b) Keuzefilm: film naar keuze

Kleurenlabel

Eens als je alle subcategorieën (gemakkelijkheidshalve hierna subs genoemd) hebt doorlopen van een hoofdcategorie, krijg je het kleurenlabel toebedeeld zoals hiervoor aangegeven (een beetje zoals het veroveren van een blokje in Trivial Pursuit). Je bent niet verplicht om alle subs van 1 hoofdcategorie af te werken om naar een volgende hoofdcategorie te gaan. Je bepaalt volledig zelf in welke volgorde je de subs afwerkt en kan dus switchen tussen de hoofdcategorieën. Of eenvoudig gezegd je werkt de subs af in de volgorde die je zelf wilt.

Overlappingen

Wat als je een film bekijkt waar er duidelijk nogal wat overlappingen zijn, bv. Alive :een film uiit de jaren 1990-1999 maar ook toepasbaar bij sneeuwlandschap. Dit betekent niet dat je 2 vliegen in 1 klap hebt geslagen. Je moet bij registratie aangeven voor welke sub je de film hebt bekeken. Kies je hier voor jaartal dan zal je een andere film moeten kijken om aan de sub sneeuwlandschap te voldoen. Je kan dus bij het kijken van een film slechts 1 sub vervullen.

Twijfels subcategorie

Of de correcte sub is toegepast we gaan van de eerlijkheid uit van de deelnemers. Daarom vragen we ook geen review en we gaan geen bonus toekennen indien de film een FTV (first time view) is. Er zal een jury (de organisatoren) zijn die bij twijfel over de subcategorie-toepassing zal oordelen.

Tijdsduur?

In principe hebben we geen tijdslimiet gesteld. Wel gaan we het registreren van films beperken tot maximum 4 films per week. We willen vermijden dat veelkijkers deze challenge al in 1 maand of nog sneller hebben afgewerkt. Eens iemand het einddoel heeft bereikt kunnen we evenwel gaan bekijken in welke mate er voor de anderen nog de wil is en hoe lang men nog wil doorgaan.

Welke films komen in aanmerking?

We aanvaarden enkel langspeelfilms dus minimumduur is 40 minuten. Uiteraard kan je niet dezelfde film gaan herbekijken tijdens de challenge dat is een ongeldige registratie. Verder is elk genre toegestaan.

Inschrijven en controles

Door het plaatsen van een positief bericht in dit topic ben je ingeschreven. Ook een eerste registratie telt als deelname. Vanaf dat moment zal je worden toegewezen aan een van de organisatoren die jouw progressie zal bijhouden en controleert of de correcte subcategorie is toegepast.

Hoe registreren van een film?

Titel van de film, jaartal en liefst nog een link naar de film op MM of indien deze niet op MM staat een link naar imdb. En het belangrijkste is uiteraard erbij vermelden voor welke hoofd- en subcategorie je de film hebt gekeken. Registreren kan vanaf 25/06/2018. Maar films zelf kan je al beginnen kijken vanaf kennisgeving van de regels.

Einddoel

Indien je van elke sub 1 verschillende film hebt bekeken zou je op een aantal van 45 moeten staan.

Organisatie

Hollywood007, alexspyforever, John Milton

Woland

• 4796 berichten
  • 3815 stemmen

Gaaf concept! Ondanks dat ik verwacht niet superveel tijd te hebben, ik ben erbij

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Spijt gehad dat ik me had afgemeld voor de horror variant van dit spel, lijkt me leuk om mee te doen! Alleen een kerstfilm, mehh .

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

Heel leuk!

Ben nog lang niet klaar met de horrorchallenge en ivm scriptie & projecten niet veel tijd, maar deelnemen is belangrijker dan winnen zullen we maar weer zeggen.

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

Bij categorie 4 staat horror volgens regio of taal. Ik neem aan dat hier ook alle genres mogen in plaats van alleen horror?

Idem voor 5c.

GoodOldJack

• 1339 berichten
  • 4625 stemmen

Lijkt me een erg leuke challenge, die je tegelijkertijd ook veel vrijheid geeft en je niet echt verplicht (of toch in mindere mate) tot het kijken van x of y , count me in .

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7268 stemmen

Zit net in de vakantie, kijken of we deze vol kunnen maken!

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Had je graag een lijstje van ons gehad Hollywood007, met welke films we willen zien?

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3835 stemmen

Cikx schreef:

Bij categorie 4 staat horror volgens regio of taal. Ik neem aan dat hier ook alle genres mogen in plaats van alleen horror?

Idem voor 5c.

aangepast

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3835 stemmen

Kondoro schreef:

Had je graag een lijstje van ons gehad Hollywood007, met welke films we willen zien?

zou wel handig zijn maar is geen verplichting

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7268 stemmen

En wanneer beginnen we?

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3835 stemmen

wendyvortex Registreren kan vanaf 25/06/2018. Maar films zelf kan je al beginnen kijken vanaf kennisgeving van de regels.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Even een vraagje, moet je in categorie 7 voor elk jaartal één film hebben? Bijv: 1920, 1921 etc. etc.

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3835 stemmen

Kondoro schreef:

Even een vraagje, moet je in categorie 7 voor elk jaartal één film hebben? Bijv: 1920, 1921 etc. etc.

Nee, gewoon een film uit dat decennium

Anders zitten we met 100 films

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

Kunnen jullie weer de telling bijhouden aan gezien sommige van ons ( o.a ik ) er wat moeite mee hebben ?

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

En als je van elke categorie er een moet kijken , en als je zo gauw geen films bij de hand het waarin veel vuur komt ?

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3835 stemmen

john mcclane 2 schreef:

En als je van elke categorie er een moet kijken , en als je zo gauw geen films bij de hand het waarin veel vuur komt ?

Je hoeft ze niet in volgorde te kijken.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Categorie 5, nummer A, en Categorie 6, nummer C, iemand nog een kijk tip? Ik kan hier niks voor verzinnen.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Misschien doe ik wel mee, maar ik heb voor de horrorchallenge van alexspyforever ook geen tijd kunnen vrijmaken jammer genoeg, ook al is het idee leuk. Alleen kun je het hier soms nog wel breder zoeken.

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

Kondoro schreef:

Categorie 5, nummer A, en Categorie 6, nummer C, iemand nog een kijk tip? Ik kan hier niks voor verzinnen.

The Bad Batch, Stalker, Annihilation, Revenge en Into the Wild zouden waarschijnlijk wel kunnen.

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3835 stemmen

Kondoro schreef:

categorie 5 a)

Rest Stop (2006)

categorie 6 c.

The Hills Have Eyes (2006)

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

Helaas niet veel tijd om films te kijken, maar alles wat ik vanaf nu kijk, zal ik bijhouden en vanaf 25 juni registreren. Ik neem aan dat je ook mag deelnemen als je niet alle subcategorieën gaat redden? Er zitten er een aantal tussen die ik alleen zou kijken als ik word vastgebonden aan een stoel en mijn ogen met stokjes open worden gehouden zeg maar

joolstein

• 10827 berichten
  • 8910 stemmen

Count me in!! Ik heb binnenkort dan wel vakantie maar een challenge is altijd leuk! Morgen zal ik eens beter kijken wat ik voor films kan in passen bij de Categorieën. Maar dat ik mee doe is een feit!

Erg leuk

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Uiteraard ben ik erbij.

Heb de watchlist al een maand klaarliggen adhv een vroege draft van de categoriën. Even up to date maken en we kunnen ?

Woland

• 4796 berichten
  • 3815 stemmen

Ik ben nu bezig met de lijst. Sommige puntjes als Troma en Something Weird worden pijn lijden, vrees ik.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

I'll show you mine if you show me yours, maar dit keer pas als we allebei klaar zijn ?

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3835 stemmen

john mcclane 2 schreef:

Kunnen jullie weer de telling bijhouden aan gezien sommige van ons ( o.a ik ) er wat moeite mee hebben ?

PapaBeartje

• 709 berichten
  • 1112 stemmen

Ik zou graag meedoen!

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Waarom staat Italiaans eigenlijk niet bij Romaanse talen?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.