• 15.831 nieuwsartikelen
  • 178.412 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.702 acteurs
  • 199.119 gebruikers
  • 9.378.558 stemmen

Horrorfilm draft en KO

zoeken in:

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Zandadder heeft de meer solide lijst. Weinig uitschieters naar beneden of naar boven. Hollywood heeft meer uitschieters naar boven dan naar beneden.

Zandadder : 4

Hollywood007 : 9

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Zo deze battle is dan ook afgelopen uiteindelijk dan toch vrij vlotte winst voor Hollywood007.

Vandaag en morgen dus geen battle. Zaterdag beginnen we aan de 1e ronde met Cikx vs joolstein

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Zo nu kunnen we er echt aan beginnen de eerste ronde, ronde van 16 of hoe je het ook wil noemen.

We beginnen met Cikx en joolstein

Battle 1

Cikx

The Neon Demon (2016)

Rosemary's Baby (1968)

Hereditary (2018)

Mandy (2018)

Ôdishon (1999)

Perfect Blue (1997)

Under the Skin (2013)

Herutâ Sukerutâ (2012)

Orphan (2009)

Panna a Netvor (1978)

vs

joolstein

Oculus (2013)

The Abominable Dr. Phibes(1971)

Frankenstein's Army (2013)

Black Sunday (1960)

Livide (2011)

...E tu Vivrai nel Terrore! L'Aldilà (1981)

Pontypool (2008)

The Devil Rides Out (1968)

House of Usher (1960)

Cat People (1942)

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Cikx heeft nogal veel (teveel naar mijn zin) recent werk. Arty films als Mandy, Under the Skin kan ik niks mee. Neon Demon viel nog wel mee maar daar had zoveel meer mee kunnen worden gedaan. Hereditary een allegaartje van wat ik al vaker en beter heb gezien. Beauty en the beast was wel aardig maar ook pover uitgewerkt. Wel goed was Orphan en Perfect Blue. Rosemary's baby als absolute topper als tiener veel indruk om mij gemaakt. Heruta tralala heb ik niet bekeken, daar had ik echt geen zin meer in.

joolstein is niet meteen voor toppers gegaan maar desondanks komt hij toch met een lijst waarvan ik enkel Frankenstein's Army and Pontypool niet kon smaken. Met Cat people, Oculus en Black Sunday heeft hij er 3 die ik zelf ook wel had kunnen nomineren.

Cikx 0

joolstein 1

Zandadder

• 2595 berichten
  • 3094 stemmen

Dat Cikx wint, zie ik in een oogopslag met weliswaar het wat recentere, The Neon Demon 5* en het geweldige Under The Skin 5* . Orphan/Odishon zijn beiden 4*, Rosemary's Baby is een klassieker.

Under The Skin wil ik zelfs in mijn top-10 plaatsen, en ook het boek is trouwens een aanrader.

Wat Joolstein's lijst betreft, met name klassiekers waarbij ik vreemd genoeg alleen via dit album de soundtrack ken, moet ik me nog verdiepen.

Livide viel me tegen en Oculus moet ik nog zien.

Cikx 1

Joolstein 1

Onderhond

• 87598 berichten
  • 12853 stemmen

Cikx 2

joolstein 1

John Milton

• 24231 berichten
  • 13399 stemmen

Cikx 3

Joolstein 1

Waarschijnlijk de lijst met de meeste titels die ik zelf had kunnen (of zelfs willen) nomineren. Snel bekeken.

n00r

• 669 berichten
  • 1069 stemmen

Wat leuk om te lezen! Zelf heb ik helaas nog niet genoeg films gezien om mee te kunnen stemmen.

Shadowed

• 11414 berichten
  • 6715 stemmen

Allebei 4/10 gezien, ik vind dat te weinig om een eerlijke beoordeling te geven.

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

Joolstein heeft een aardig lijstje (k ben nog erg benieuwd naar Oculus), maar dat de smaak van Cikx behoorlijk overeenkomt met de mijne is me al langer bekend. En ook hier heeft hij een lijstje afgeleverd met meerdere films die ik zelf had kunnen nomineren, en met slechts één titel (Rosemary's Baby) waar ik niks mee kon.

Cikx 4

Joolstein 1

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Ja, dit is Cikx voor mij. Hoewel Oculus de beste film van allemaal is (Orphan nog niet gezien).

Cikx 5

Joolstein 1

WardT

• 274 berichten
  • 3115 stemmen

Cikx 6

Joolstein 1

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

Cikx 6

Joolstein 2

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Van Cikx alle films gezien met als hoogste een 5,0* voor "Herutâ Sukerutâ (2012)".

Van Joolstein 6 films gezien met als hoogste waardering een 3,5*

Verhouding: 4,25 : 3.25 (6 hoogstgewaardeerde films)

Cikx 7

Joolstein 2

Noodless

• 10044 berichten
  • 6180 stemmen

Bij het lijstje van Cikx heb ik er 7 van gezien : vooral Ôdishon (1999), Orphan (2009) en Hereditary (2018) scoren goed. De klassieker Rosemary's Baby (1968) en Mandy is ook mooi mee genomen. Under the Skin (2013) pas onlangs gezien, viel me tegen net zoals The Neon Demon (2016).

Bij joolstein heb ik er 6 gezien : opvallend alleen Livide die echt goed weet te scoren. Oculus (2013), Frankenstein's Army (2013), Black Sunday (1960) en E tu Vivrai nel Terrore! L'Aldilà (1981) zijn leuke films.

Pontypool (2008) vond ik een verschrikking.

Dan is het snel beslecht gezien de gemiddelde score en aandacht voor aantal toppers en goeie films in beide toplijst. Ik ga voor Cikx.

Cikx 8

Joolstein 2

Kondoro

• 11524 berichten
  • 2866 stemmen

Het is een lastige opgave. Bij beiden heb ik er niet al te veel gezien (zoals gewoonlijk). Cikx komt het beste overeen met mijn kijksmaak, en bij hem heb ik ook wel de meesten gezien. Bij het lijstje van Joolstein heb ik maar twee films gezien, dus ik ga niet stemmen in deze rond want dat vind ik niet eerlijk tegenover Joolstein. Je kiest dan immers de gene waar je het meeste van gezien heb, dat ga ik niet doen.

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3848 stemmen

Van Clikx heb ik er 4 gezien. Van joolstein maar 3. Als ik degene die ik gezien heb naast elkaar leg gaat mijn stem toch uit naar joolstein. De 4 van clikx vond ik nogal langdradig. Geen enkele van de vier kon me echt bekoren. Joolstein heeft onderandere het geweldige house of Usher. En pontypool was best interessant en had een heel sterk eerste deel.

Clikx 8

Joolstein 3

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

Clikx 8

Joolstein 4

Ga toch voor joolstein, zijn lijst is een meer evenwichtige lijst dan die van Clikx, hij heeft meer films , naar mijn smaak, die ik een lage score gaf, daarom een pint voor Joolstein

Collins

• 7301 berichten
  • 4318 stemmen

Bij Cikx scoren de bekeken films net even hoger en maken de onbekeken films net even nieuwsgieriger dan de films in het lijstje van Joolstein.

Cikx 9

Joolstein 4

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Cikx wint en komt uit in de volgende ronde tegen de winnaar van het duel IH88 en Hollywood007.

Hierbij zijn mijn 2 favoriete lijstjes al na 3 battles gesneuveld.

edit: Ik zie dat Hollywood007 een nieuwe bijnaam heeft gegeven Clikx

Battle 2 tussen 2 youngsters

baspls vs TornadoEF5

baspls

Psycho (1960)

The Haunting (1963)

Nosferatu (1922)

Låt den Rätte Komma In (2008)

Phenomena (1985)

Sisters (1973)

Valerie a Týden Divu (1970)

Opera (1987)

Reazione a Catena (1971)

Nosferatu: Phantom der Nacht (1979)

TornadoEF5

Suspiria (1977)

The Fly (1986)

Grave (2016)

Saw (2004)

The Conjuring (2013)

Wolf Creek (2005)

Crimson Peak (2015)

What We Do In The Shadows (2014)

Scream (1996)

As Above, So Below (2014)

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

In tegenstelling tot veel mensen van zijn nog jeugdige leeftijd prefereert hij toch de oudere horrorfilms met Let the Right one in als uitzondering hetgeen wel een heel goede film is. Ook The Haunting scoort zeer goed. Van de rest ben ik wat minder onder de indruk al is dat een kwestie van smaak. Een slechte film zit er evenwel niet tussen. Jammer wel dat hij voor 2 x Nosferatu en 2 x Argento is gegaan.

Bij Tornado vreesde ik er een beetje voor enkel recente horror te gaan zien. Zijn eerste 4 keuzes zijn evenwel een positieve verrassing. Grave wisselvallig maar overwegend positief. Saw zijn beste. Maar vanaf de 5de nominatie vind ik het matig tot slecht. As Above had nog wel zo zijn momenten. What we do in the Shadows vind ik totaal geen horror. De andere 4 films nogal standaardwerkjes die ik al beter heb gezien.

baspls 1

TornadoEF5 0

joolstein

• 10841 berichten
  • 8938 stemmen

baspls 10/10

Tja als je Valerie a Týden Divu nomineert (staat in mijn top 10) dan is de keuze eigenlijk al snel gemaakt.

Låt den Rätte Komma, twee Dario Argento's het sfeervolle The Haunting en een silent maken het af. Enige opmerking aan het lijstje is dat het iets meer gevarieerd had gemogen.

TornadoEF5 10/10

Gaf aan dat hij best wat moeite had met het vullen van een top 10 omdat hij niet heel veel horrorfilms keek. Toch wist hij het prima te doen door zeer goede films te nomineren; Suspiria, Cronenberg's The Fly, prima nieuwkomer Grave of het claustrofobische (en onbegrepen) As Above, So Below. CP is aardig maar meer romantiek, Wolf creek is goed maar een TCM-kloon en What We Do In The Shadows is grappig maar weinig griezel. En tja... Scream? Je had een goede lijst hoor Tornado, alleen de pech dat erin de andere lijst een top 10 notering van mij stond!

baspls 2

TornadoEF5 0

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Toen ik de 6 lijstjes moest inleveren was Tornado de eerste naam die ik opschreef. Na mij de beste lijst .

Baspls 2

TornadoEF5 1

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Ik ga uit van een gemiddelde van ieder 6 films en dan kom ik aan een verhouding van 4,5 : 3,92 in het voordeel van Baspls

Beste film Baspls: Valerie a Týden Divu (1970)

Beste film TornadoEF5: Suspiria (1977)

Waardering beide films: 5,0*

Baspls 3

TornadoEF5 1

Noodless

• 10044 berichten
  • 6180 stemmen

Moeilijke keuze ! Van baspls heb ik er 9 gezien, waarvan de klassieker The Haunting gisteren. En moet zeggen dat deze mij gezien zijn status het minst scoorde uit die lijst. Voor de rest allemaal zevens of meer. Top zou ik zeggen met Psycho als uitschieter. Bij TornadoEF5 heb ik ze allemaal gezien. Best aantrekkelijk lijstje met Saw en The Fly als toppers. Ook andere films zijn leuk, maar er zitten twee verschrikkingen bij : What We Do In The Shadows (2014) en As Above, So Below (2014). Deze vond ik echt niks. Dan is het pleit toch beslecht gezien Psycho, twee van Argento en een duidelijke betere gemiddelde score in het voordeel van baspls.

Baspls 4

TornadoEF5 1

John Milton

• 24231 berichten
  • 13399 stemmen

Bij deze heb ik wederom alle films en mijn waardering erbij moeten zoeken om zeker te weten wie er de beste lijst heeft.

Tornado, voor iemand die twijfelde of hij wel aan de tien zou komen, heb je een mooie lijst weten te maken. Vooral The Fly en Grave reken ik tot mijn persoonlijke favorieten, maar ook Suspiria zie ik erg graag. Van je lijst zag ik negen titels (alleen As Above, So Below niet) en daar zit geen enkele onvoldoende bij.

Tornado

1 zesje

5 zevens

3 achten

Bas had natuurlijk toen hij 16 was al een hele sloot horrorfilms achter de rug. En hoewel het niet de meest gevarieerde lijst is, staan er wel erg goede titels op.

Baspls

1 zeven

5 achten

1 negen

Baspls 5

TornadoEF5 1

Shadowed

• 11414 berichten
  • 6715 stemmen

Tornado zou hoger scoren, maar aangezien ik er maar 3 van bas heb gezien vind ik dat niet eerlijk tegenover bas. Ik onthoud me (opnieuw).

Onderhond

• 87598 berichten
  • 12853 stemmen

Baspls 5

TornadoEF5 2

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

Baspls heeft een nette lijst met wat mij betreft zeer degelijke titels als Psycho en Låt den Rätte Komma In. Phenomena vond ik aardig en Valerie a Týden Divu heb ik ook een half uurtje van gezien, maar daar kon ik destijds niet inkomen. Ik heb zelf over het algemeen minder met (horror)klassiekers, waardoor de overige titels me niet direct aanspreken.

Mijn stem gaat dan ook naar Tornado, die met Grave een van mijn favoriete horrorfilms in zijn lijstje heeft. Ook The Conjuring, Scream en What We Do in the Shadows vond ik erg fijn. Ondanks dat Suspiria, The Fly, Saw en Crimson Peak niet tot mijn favoriete films behoren kan ik ze wel stuk voor stuk waarderen dankzij het vakmanschap en de onmiskenbare visie van de desbetreffende regisseurs.

Baspls 5

TornadoEF5 3

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.